FatLaces Skrevet August 12, 2007 Share Skrevet August 12, 2007 har noen av dere prøvd noen av disse produktene Meguiars Hot Rims http://www.meguiars.com/?wheel-care/Hot-Rims-Mag-Aluminum-Polish eller Autoglym Alloy Wheel Seel http://www.autoglym.com/enGB/product-proddetail.asp?v06VQ=IJ&Range=1 brukte Autoglym Cleen Wheels heromdagen og syns det ble veldig bra, men vil ha noe som bevarer glansen. noe som forvirrer meg litt er at det stod man ikke skulle la Cleen Wheels tørke på felgen, med utropstegn og greier. Men på Alloy Wheel Seel står det at man kan vaske med Cleen Wheels, og la det tørke før man bruker Wheel Seel...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 Polerer felgen med vanlig Meguiars techwax Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 Jeg vasker med Wurth sin røde felgrens. Den er klissete og kan ligge å godgjøre seg i opp til 30 minutter. Syrefri. Vokser dem med techwax, som gjør det unødvendig med felgrens på en stund. Her har jeg dratt fingeren over. En uke etter voksing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet August 13, 2007 Forfatter Share Skrevet August 13, 2007 Da har jeg litt å gå utifra. Ønsker i utgangspunktet å bruke et syrefritt produkt. Liker ikke når de advarer mot tørking med utropstegn.. Er ikke helt fornøyd med Autoglym Extra Gloss protection. Polerte bilen på lørdag og da så den jo strøken ut. Var litt pes å få det av... Men stod ute i regn på søndag og i dag er det litt "regnflekker", mest bak egentlig helt nederst. Mulig jeg ikke fikk på jevnt der.. For utifra det jeg har lest så skal regn bare renne av når man har vokset, sant ? Er jo absolutt bedre enn det var, men fortsatt ikke helt perfekt. Får ta en rask skyll og tørk i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 Da har jeg litt å gå utifra.Ønsker i utgangspunktet å bruke et syrefritt produkt. Liker ikke når de advarer mot tørking med utropstegn.. Er ikke helt fornøyd med Autoglym Extra Gloss protection. Polerte bilen på lørdag og da så den jo strøken ut. Var litt pes å få det av... Men stod ute i regn på søndag og i dag er det litt "regnflekker", mest bak egentlig helt nederst. Mulig jeg ikke fikk på jevnt der.. For utifra det jeg har lest så skal regn bare renne av når man har vokset, sant ? Er jo absolutt bedre enn det var, men fortsatt ikke helt perfekt. Får ta en rask skyll og tørk i morgen. Autoglym egp liker jeg ikke i det hele tatt. Den er så tung å jobbe med, at jeg har aldri orka å ta hele bilen med den. (Til tross for at jeg er avhengig av bilpleie) Virker som om overflaten blir litt seig av den også. Voksen får vannet til å dråpe seg å renne av, men bilen vil likevel bli dekka av vannperler. Disse trenger bevegelse / fartsvind for å forsvinne. Hvis du vil bli kvitt regnflekkene uten å vaske på ny, kan du bruke en Quick detailer og en microfiberklut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet August 14, 2007 Forfatter Share Skrevet August 14, 2007 Da har jeg litt å gå utifra.Ønsker i utgangspunktet å bruke et syrefritt produkt. Liker ikke når de advarer mot tørking med utropstegn.. Er ikke helt fornøyd med Autoglym Extra Gloss protection. Polerte bilen på lørdag og da så den jo strøken ut. Var litt pes å få det av... Men stod ute i regn på søndag og i dag er det litt "regnflekker", mest bak egentlig helt nederst. Mulig jeg ikke fikk på jevnt der.. For utifra det jeg har lest så skal regn bare renne av når man har vokset, sant ? Er jo absolutt bedre enn det var, men fortsatt ikke helt perfekt. Får ta en rask skyll og tørk i morgen. Autoglym egp liker jeg ikke i det hele tatt. Den er så tung å jobbe med, at jeg har aldri orka å ta hele bilen med den. (Til tross for at jeg er avhengig av bilpleie) Virker som om overflaten blir litt seig av den også. Voksen får vannet til å dråpe seg å renne av, men bilen vil likevel bli dekka av vannperler. Disse trenger bevegelse / fartsvind for å forsvinne. Hvis du vil bli kvitt regnflekkene uten å vaske på ny, kan du bruke en Quick detailer og en microfiberklut. på panseret og de andre store flatene så fungerer det som forventet. Blir perler som blåser av når jeg begynner å kjøre. Mulig jeg sluntra litt bak.. Sleit litt med å få det av ja. Måtte bruke en del kraft for få det jevnt. Har du en annen voks å anbefalle ? jeg har faktisk en flaske quick detailer, fulgte med i pakka for leireklumpen. så jeg behøver ikke å skylle av bilen først ? bare spraye på, fordele og tørke av ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet August 14, 2007 Forfatter Share Skrevet August 14, 2007 Polerer felgen med vanlig Meguiars techwax er det denne du bruker ? http://www.meguiars.com/?paste-car-waxes/NXT-Generation-Tech-Wax-Paste er den lett å jobbe med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Polerer felgen med vanlig Meguiars techwax er det denne du bruker ? http://www.meguiars.com/?paste-car-waxes/NXT-Generation-Tech-Wax-Paste er den lett å jobbe med? Jeg kan anbefale NXT tech wax på det sterkedste. Bra glans og god holdbarhet. http://www.meguiars.com/?liquid-car-wax ... n-Tech-Wax Deep crystal carnuba voks er også flotte greier. Mer glans, kortere beskyttelse. Så lenge du bare har litt støv i lakken, går det fint å spraye på qd og tørke med microfiber. Jeg har ivertfall ikke fått noen riper av det til nå. Fint å ha den liggende i bilen, så kan man fjerne fugledritt og andre fremmedlegmer med en gang man ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 Polerer felgen med vanlig Meguiars techwax er det denne du bruker ? http://www.meguiars.com/?paste-car-waxes/NXT-Generation-Tech-Wax-Paste er den lett å jobbe med? Jeg kan anbefale NXT tech wax på det sterkedste. Bra glans og god holdbarhet. http://www.meguiars.com/?liquid-car-wax ... n-Tech-Wax Deep crystal carnuba voks er også flotte greier. Mer glans, kortere beskyttelse. Så lenge du bare har litt støv i lakken, går det fint å spraye på qd og tørke med microfiber. Jeg har ivertfall ikke fått noen riper av det til nå. Fint å ha den liggende i bilen, så kan man fjerne fugledritt og andre fremmedlegmer med en gang man ser det. den må jeg prøve! men så er spørsmålet; er det trygt å bruke denne oppå det laget med voks jeg la på forrige helg ? eller bør jeg vente litt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Voksen eller quick detaileren? Du kan bruke begge to når som helst etter sist voksing. Ingen problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 tenker på voks. var på Bilxtra på Ullevål i dag, og de hadde ganske dårlig utvalg av Meguiars produkter, hadde ikke den voksen eller quick detalier. har en flaske quick detailer fra før så det er ikke så krise, men interessert i den voksen. noen som vet om et i sted i Oslo eller omegn som fører Meguiars ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå