CoupeIs Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 Skal bytte bremseskiver fremme på en e36 på onsdag. Noen som har gjort det før og har fremgangsmåten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 1) Heise opp bilen 2) Skru av hjulene. 5*17mm 3) Løsne ledning til slitasjevarsler(venstre side) 4) Løsne 2*7mm unbraco på caliper 5) Ta av caliper, bremseklosser og slitasjevarsler fra innerste klossen 5 1/2) Presse inn stempel i caliper å kjenne at det går lett. Samt sjekke at det ikke renner over i bremsevæskebeholderen 6) Løsne 2*15mm bolter som holder klaven?(den caliperen sitter i) 7) Pusse av punkt 6;) Løsne 1*5mm unbraco som holder skiven 9) Montere alt sammen igjen(Husk litt fett og smøring) 10) Sende meg en Pm om jeg kan hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 du bør bytte klosser også når du bytter skiver. husk å tørk av belegget som er på de nye skivene, ellers stopper du ikke på første forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 Vask skivene i noe avfetting først ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoupeIs Skrevet August 14, 2007 Forfatter Share Skrevet August 14, 2007 1) Heise opp bilen2) Skru av hjulene. 5*17mm 3) Løsne ledning til slitasjevarsler(venstre side) 4) Løsne 2*7mm unbraco på caliper 5) Ta av caliper, bremseklosser og slitasjevarsler fra innerste klossen 5 1/2) Presse inn stempel i caliper å kjenne at det går lett. Samt sjekke at det ikke renner over i bremsevæskebeholderen 6) Løsne 2*15mm bolter som holder klaven?(den caliperen sitter i) 7) Pusse av punkt 6;) Løsne 1*5mm unbraco som holder skiven 9) Montere alt sammen igjen(Husk litt fett og smøring) 10) Sende meg en Pm om jeg kan hjelpe Hehe, helt likt som fremme altså.. har byttet bak men ikkje sett på det fremme enda.. Men takk for detaljert forklaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå