Sandersen Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 samfunsstraff, glemte å legge til det.. badevakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 14, 2007 Forfatter Share Skrevet August 14, 2007 Kjør med hodet, så slipper du liknede situasjoner i framtida. En gj.snitt på 133 i 90 sonen betyr at du har hadd en del over 140 i perioder. Norge trenger ikke bilister som deg på veiene. Og en med kjørererfaring på 1 pr og 2 måneder syns jeg straffen helt på sin plass. Nå veit jeg ikke hvordan veier det er på 90 sona i svolvær, men den 90 sona jeg kjørte på er vell en av de beste 4 felts veiene i norge som også er vurdert å ha 110km/t på. jeg har på ingen måte kjørt gris, farten har bare vært for høy. Men derimot på 2 felts vei i 50-60 og 70 sona kjører ikke jeg i 80-90 og 100. for det er litt anderledes i mine øyne. Fullt klar over at jeg har kjørt for fort, men den regelen om at jeg skal miste lappen i 2år automatisk får jeg ikke til å stemme. Jeg syns den straff er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mboy Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 3 månder skal du vell miste den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 Jeg har blitt tatt i 132km/t i 90 sonen på 4 felts motorvei. 132 var gjennomsnittshastighet over en lengre strekning. Lappen ryker på 131km/t, så jeg fikk 8000kr i bot og 3mnd lappløs. Men det beste er vel bare å ringe politiet. de gir deg sikkert en veldig god forklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 Men i april i år ble min kompis som hadde hatt lappen i 6mnd tatt med en gjennomsnittsfart på 141.5km/t i 100 sona på samme E6 som meg. han fikk 9000kr og 3mnd. Er det mulig å forkjellsbehandle folk sånn? Det var han uheldig i motsetning til meg. Grensen på veien du beskriver er på 141 km/t for å miste lappen. Jeg hadde 140,88 km/t..... Fikk 9000 i bot men beholdt lappen. Flaks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 14, 2007 Forfatter Share Skrevet August 14, 2007 Jeg har blitt tatt i 132km/t i 90 sonen på 4 felts motorvei. 132 var gjennomsnittshastighet over en lengre strekning. Lappen ryker på 131km/t, så jeg fikk 8000kr i bot og 3mnd lappløs. Men det beste er vel bare å ringe politiet. de gir deg sikkert en veldig god forklaring. Vi har ringt og forklart litt men hun politiadvokaten står så på loven att det er kvalmt. Men både min sjef og far er på vei til å sette igang advokater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 lykke til da! 133 er da virkelig ikke SÅ fort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 ta det til tingretten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 14, 2007 Forfatter Share Skrevet August 14, 2007 lykke til da! 133 er da virkelig ikke SÅ fort! Nei jeg syns ikke det jeg heller, hvis politiet hadde stått med laser på den strekningen vær dag i 1 uke skal jeg si deg 100 talls personer hadde mistet lappen, men nå må ikke noen altvitende 40åringer anklage meg for å si at det er greit å kjøre for fort fordi det er 100talls som gjør det, det er ikke det jeg sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 14, 2007 Forfatter Share Skrevet August 14, 2007 ta det til tingretten. Ja hvis det viser seg at jeg faktisk skal være uten lappen i 2år så vill jeg faktisk jobbe litt med saken. for nå har jeg flere personer som har vært i prøvetiden men kun fått normal straff for de som er i prøvetiden og det er som jeg har fortstått: Bot, mnd, ny teori og ny oppkjøring. Men blir oppdatering imorgen hvis jeg har fått svar fra div advokater og politi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 Sur sak det her! Håper det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uttis Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 Forskrift om tap av førerett for motorvogn. §2-2. 90-sone 131-135 km/h timen=tap av førerett i 3-5 mnd. 2 år kan neppe stemme! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 http://www.paragrafen.no/?id=171 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Hva med det faktum at han fremdeles er i prøveperioden da? Dette har jo ganske mye og si! Såvidt meg bekjent er det "allmenn viten" at hvis man mister lappen i prøveperioden som forøvrig er på 2 år, så må man også vente i 2 år før man kan ta ny førerprøve? Og dette gjelder uansett grunn til tap av førerrett, hastighet osv, og hvor lenge man blir dømt til og være uten lappen! Og man kan heller ikke øvekjøre i denne perioden, verken privat eller ved kjøreskole! Det er hvertfall denne beskjeden flere bekjente av meg har fått! to mistet lappen pga fyllekjøring, andre pga "grove" fartsovertredelser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Fyllekjøring er jo noe helt annet, når jeg kræsja i prøvetia så fikk jeg 3mnd.. For å få 2 år uten lappen må han ha mistet lappen en gang før i prøvetiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå