Gå til innhold

Tråden om min bil, 00' BMW 318ci AC Schnitzer

Richie85
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det vel på tide å lage en liten tråd om denne bilen også.

Dette er en 2000 mod BMW 318ci M43. Dette var kjøreskolebilen min da jeg tok lappen, så kjenner bilen veldig godt! Vet hvor godt den er tatt vare på og kjenner menneskene der såpass godt nå, at det ikke var i tvil om at jeg bare ”måtte” ha den.

DSC_0024.jpg

Bilen har rullet sine 270.000km og bærer ingen preg av det. Annet enn slitte lykteglass, blinklys og noe steinsprut, så kan ikke km.stand merkes. Lykteglass er byttet og blinklysene ligger klare.Den er i langt bedre teknisk stand enn hva andre biler jeg har prøvd var i og disse hadde ikke mer enn 100.000km +/-

Bilen er levert ny i Norge av Bilsalongen Skien og har full servicehistorikk. Inspektion 2 står for tur nå og frykter ikke de store beløpene i kostnader på dette. Motoren i bilen har blitt byttet etter rådebank. Nye motoren har gått ca 45.000km og fungerer som bare det.

DSC_0025.jpg

Av utstyr kan Xenon, Sportseter i delskinn, el. Rullgardin, multifunksjon sportsratt, klima, individual sort taktrekk, 4.el vinduer, varmeseter, koppeholdere (faktisk) business cd, børstet aluminiumslister. 16" org. BMW 5eik Alufelger på piggfri Nokian dekk. Sebring sportseksos 2x76mm. Titaninnsats i lykter og 330ci titan listverk i frontfanger.

H&R 55/30mm senking. Felger og senking er selvfølgelig godkjent i vognkort! Bilen har også en chip montert, skal visst yte ca 140hk. Merker jeg ikke har den samme "dødgangen" i start som jeg har hatt på andre bmwer.

acs2.jpg

Styling går i Ac Schnitzer med Frontspoiler, hekkskjørt, takspoiler og diverse detaljer inne i bilen, som håndbrekk, emblem i ratt og innstegslister. Felger er 8,5x18” + 9x18” 3-delte RH. (Ac Schnitzer type 2 Racing kopi fra RH)

DSC_0030.jpg

Videre plan for bilen er å teknisk gjøre bilen enda mer strøken, bytte til ventilerte skiver med hull og slisser rundt om! (ser så mye finere ut) får bare hull og slisser bak til 318, så ventilerte får holde med foran. Skal bytte clutchen, gir og kardangolje samtidig som service blir tatt.

M-tech2 sideskjørt skal kjøpes inn ved anledning, det samme er det med toning av vinduene. 35% er toningen jeg ønsker.

DSC_0075.jpg

Av anlegg har jeg byttet til en Alpine mp3 spiller og trukket nye kabler fra alle høytalerene til separat forsterker. Planen er å bytte ut spiller til en med to utganger, slik at jeg får kjørt to forsterkere via spilleren og lyden blir enda mer knall!

Dette ble et langt innspill om bilen og jeg ønsker også ditt syn på den. Legger ut noen biler som jeg har tatt og håper på kommentarer.

DSC_0029.jpg

Dette er gjort etter at jeg kjøpte bilen:

*Byttet cd spiller - original spiller skal selges.

*Nye skiver og klosser rundt om - original. Fant ut at borra og slissa ble litt mye på en 318. Angrer nå!

*Hjullager v.s foran

*Bærearm v.s foran.

*M3 spoiler

*Titaninnsats i lyktene

*330ci titan deler i fanger

*M-tech 2 sideskjørt

*18" M-Paralell felger

Dette skal gjøres i nærmeste fremtid:

*Service - Inspection 2

*Bytte bærearm h.s foran - liker ikke skjevfordeling av nye deler;)

*Bytte samtlige foringer som kan kjøpes av Powerflex.

*Bytte foringer i baksakselen og evt andre steder jeg finner det for godt.

*Bytte utløserlager i girkassa, lager ikke fin lyd med clutchen ute!

*M3 E46 Speil

*Ac Schnitzer dekor

*Nye skilt uten flagg!

*Lakkere panser og fanger - gjør dette i vinter. Har en ekstra fanger til vinter + panser stående som skal bli fiks nå! Blir bra!

*Mer kommer, husker ikke i farta

et lite bilde av hvordan bilen ligger an om dagen:

Bilde108.jpg

Bilde107.jpg

Takk for meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig clean og fin! Rima jo :lol:

Gjennomført med schnitzer rundt hele da! ;)

Hadde blitt finere med mørke blinklys foran!

Takk takk, tror det blir finere med nye hvite blinkers som ikke har gått halve jorda rundt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steffan: Takk! Baklyktene står fremdeles på ix'en, det er en kamerat i Bergen som kjøpte den bilen og er meget godt fornøyd med lyktene;)

Gratulerer med skinn i bilen din! Det hjalp veldig!:D:D

Geir Anders: Ja, det er synd det ikke ble våler.. men kan ikke klage på to uker i syden heller :P Vi får ta det igjen, er du fornøyd med nye bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjeda du deg når du skrev tråden? :P

nevne no om motorytelser og kanskje? :P

Neida, kjedet meg ikke.. bare fant ut at det var litt på tide..:P også var det hotell cæsar på tv og da rømte jeg vekk fra stua.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjeda du deg når du skrev tråden? :P

nevne no om motorytelser og kanskje? :P

Neida, kjedet meg ikke.. bare fant ut at det var litt på tide..:P også var det hotell cæsar på tv og da rømte jeg vekk fra stua.. hehe

'nuff said! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få bestilt meg M-tech2 sideskjørt.. tror de ville vært veldig pene på bilen!

Da er det Max Power treff på biltema i Tønsberg kl.19. Møt opp folkens;) jeg skal hvertfall dit å kikke på alle bilene:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...