Kramer1 Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Fikk en skrue gjennom fremdekket idag og fikk lappet dekket på en bensinstasjon. Mekanikeren plugget hullet og sa at dekket nå var ok. Han sa også at det ikke var lov å lappe motorsykkeldekk med plugg. Ble da usikker på om dette er en fullverdig reparasjon av dekket. Dekkdimensjon fremme er 245 på 18" felg. Jeg lurer på om dekket er trygt til å kjøres hardt på motorvei i Tyskland (250km/t). Er det noen med bakgrunn fra dekkbransjen som kan gi råd om jeg kan stole på reparasjonen eller om jeg må kjøpe nytt dekk?
Johnny Bravo Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 jeg lurer også på dette... er vel en lite fare for at pluggen kan skli ut igjen i store hastigheter? Det skal litt til for at en skrue flyr ut igjen. Har selv kjørt i 200 med to skruer i ene dekket og det gikk greit Men det er vel ikke å anbefale da..
Bonden Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Den eneste typen plugging jeg vet om som er godkjent er av den typen som monteres ved å ta av dekket og sette i en såkalt paraply plugg fra innsiden, den har da en krave som ikke kan gå ut igjen gjennom hullet.
Haug530D Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Den eneste typen plugging jeg vet om som er godkjent er av den typen som monteres ved å ta av dekket og sette i en såkalt paraply plugg fra innsiden, den har da en krave som ikke kan gå ut igjen gjennom hullet. Jepp, sånn paraplydings funker bra det, da tar de av dekket borrer hullet litt større, pusser rent på innsiden og legger lim rundt hullet, før de trekker paraplyen gjennom og klipper av den delen som kommer ut, så da holder både lim og lufttrykk paraplyen på plass. Det er forøvrig ikke lov å lappe hull som er i siden på dekket, det er mulig å legge en lassje der, men dette er som sagt ikke lovlig. Joda, tror nok du kan kjøre i vei så mye du orker.
oddis Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Husker jeg kjøpte noen 15" dekk fra en skadebil for noen år siden, der ble det konstantert at det ene dekket hadde sprekk i seg. Vi lappet det med sånn "plugg", men det holdt ikke. Så derfor satte vi på innerring. Det holdt meget bra, men man må være påpasselig med nok lufttrykk i dekket.
Bjørn 320 Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Den eneste typen plugging jeg vet om som er godkjent er av den typen som monteres ved å ta av dekket og sette i en såkalt paraply plugg fra innsiden, den har da en krave som ikke kan gå ut igjen gjennom hullet. Har i allfall fått lappa dekk sjøl uten at dei trengde ta av dekket. Dei laga holet litt større først, for så å bruke eit spesielt verktøy og sette inn ein plugg som hadde ei mothake som spratt ut så fort pluggen var kommen inn... Funka i allfall heilt flott på min bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå