Gå til innhold

går fint å drifte med 520i


Hanzo///
 Share

Anbefalte innlegg

Har du stor nok motor er det meste enkelt i "show of" aktiviteter.

Tror nok det er en 520. Er du god nok til å kjøre bil , og ikke trenger hestekreftene til å tale for deg , så er ikke dette så vanskelig. Kjenner en kar som drifter med det meste. Han har også drifta med min 523 , og det er ikke strie forskjellen på en 520 og en 523.

Han har en gammal Vauxhall VX2300 som han koser rotta av seg med på et lukka område. er vel 100 hk i den greia der.Mener det er en 1970 ett eller anna.

Så det er bare ut å øve gutter. Alt går bare du er dyktig nok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stor nok motor er det meste enkelt i "show of" aktiviteter.

Tror nok det er en 520. Er du god nok til å kjøre bil , og ikke trenger hestekreftene til å tale for deg , så er ikke dette så vanskelig. Kjenner en kar som drifter med det meste. Han har også drifta med min 523 , og det er ikke strie forskjellen på en 520 og en 523.

Han har en gammal Vauxhall VX2300 som han koser rotta av seg med på et lukka område. er vel 100 hk i den greia der.Mener det er en 1970 ett eller anna.

Så det er bare ut å øve gutter. Alt går bare du er dyktig nok.....

Alt går om du har de rette dekkene heter det..

Man kan ikke rive løs en la oss si 1200kg tung bil med 100hk og 285 dekk f.eks, der nytter det ikke mye å ha en god sjåfør, når kreftene for faktisk å dra den løs mangler.

Såklart kan du ha god fart og bruke brå bevegelser på rattet kombinert med våt asfalt, kanskje brekket og slikt, men det er ikke å sladde, da handler det mer om å "hive" bilen ut.

For å komplettere det hele, så kan man ikke heller holde konstant spinn på en bil rundt en hel driftebane f.eks med bare å "hive" den ut.

Men selvfølgelig, man kan jo montere plastdekk på den 100hk, 1200kg tunge bilen og til og med med firhjulstrekk få den til å skli på asfalten hvor enn det måtte være.

Som du skjønner, det har mye med dekk å gjøre også, ikke bare god sjåfør eller stor motor.

Hvor store dekk har foresten han du snakker om?

Hvilken kvalitet er det på gummien hans, er den hard, glatt men varer lenge, eller har han myk gummi som sitter godt på underlaget men slites kjapt?

Som du skjønner, så er det mye som spiller inn.

Noen kan slite med å få ut en 535, mens andre med letthet får ut en 520, mange faktorer som spiller inn som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener ,men det er ingen som stiller spørsmål ved dekkene til han stakkaren som greier det med en 520 i sentrum av libanon. Der er sjokket stort på at en 520 klarer å drifte. Kall det gjerne syden asfalt men tross det så får han det til med en 520.

Det var vel det jeg besvarte.

Jeg har "bare" 225/55-16 og det drifter utmerket. Vauxhallen har 175 dekk så vidt jeg forsto. Han har harde dekk og jeg har softe.

Jeg vil også påpeke at med min så klarer ikke jeg det på langt nær så godt som min gode venn gjør. Så det har helt klart med at det ofte er "hva du kan" som gjør utslaget. Ikke bare dekk-motor - underlag osv.

Men jeg er enig i at for oss amatører så har dette mye mer å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...