Gå til innhold

Min E36 Cab - KONDEMNERT!

EirikL
 Share

E-46 M3-baklukespoiler på E-36 cab  

67 stemmer

1. 1. E-46 M3-baklukespoiler på E-36 cab

• Ja
      40
    • Nei
      27

Anbefalte innlegg

Ny kalesje?

Ta kontakt med Roald som driver firmaet Autopoint (http://www.cabrioservice.no/) Har selv levert min E30 Cab og fått byttet kalesjen, fikk det for 8750,-, vet ikke hva det koster på E36, men ring og hør for et pristilbud! Kjempefornøyd selv! 5 års garanti på utført arbeid.

Hørte med andre firmaer i Oslo, de skulle ha 25.000 for ny kalesje..

Synd med bilen forresten :(

Takk for tipset! Blir spennende å se hvilket oppgjør jeg får og hvor fort jeg får bilen tilbake. Er jo helt handikappet uten bil. Får faen ikke gjort noen ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sendt inn skademelding og kopi av anmeldelse i dag. Satser på å kjøre bilen til Norservice i morra.Håper dette går kjapt og greit å få takstmann dit.

Hvis du skal kjøpe ny kalesje anbefaler jeg cabrioworld.com. De har suverene priser og leveringstider - ca 500 dollar og levert på døra under en uke.

Kjedelig med bilen, skaff deg garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir mektig provosert av å både lese om hva som har skjedd, og ikke minst se bildene av hva som ble til et mislykket innbruddsforsøk. Hadde vært moro å tatt den mest sannsynlig hjernedøde idioten på fersk gjerning ja. Nei, nå må jeg roe meg ned her.. koker. Lykke til med takst osv. Kjedelig greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir neppe jeg som kjøper nytt tak, så det kommer nok fra merkeforhandler. Men hvis jeg får et godt kontantoppgjør og fikser bilen selv, skal jeg sjekke ut begge alternativene som nevnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har takstmann sett på bilen. Får vel svar en av dagene på hva han kom frem til. Det er en reel fare for at bilen blir kondemnert. Da blir jeg rapende gal :evil:

Men forsikringsselskapet hadde jo opprinnelig klart det kunststykket å gi takstjobben til en fyr som enda har tre uker igjen av ferien! Makan til idioti! Heldigvis ringte jeg dem i dag, og etter at jeg på litt sukkersøt nordnorsk hadde forklart hva jeg synes om det, satte de saken bort til en annen. Han var veldig imøtekommende og gjorde altså jobben samme dagen! Så takk til ham for det :D Nå venter jeg bare i spenning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk taksten på skadene i dag. 45000,- kom den på. I den er det med nytt ytter- og innertak, dørtrekk, skrapelist, vindu i førerdør og pakninger mellom siderutene. Får lakkert deler av bilen, noe som betyr at den kommer til å se ut som et satans lappeteppe :evil::evil: Har ingen planer om å godta å ende opp med en bil som er i dårligere stand enn den var før den ble herpa. Lurer på å få inn en uavhengig takstmann for å se hvor stor forskjellen er. Han som tok denne taksten er jo forsikringsselskapets mann, så stoler ikke helt på at han tar med alt.

Noen som har erfaringer eller råd i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så må jeg nok si at skal du kreve omtrent hellakkering for det der, så blir den nok kondemnert.. Aldri f.... at de gidder å bruke 20 000 kroner på hellakkering i dette tilfellet..

Husk at for lakkeringsselskap er forsikringsselskap de beste kundene. De kan ta så mye de vil når de har avtaler med selskapene.. En hellakkering til under 20 000 tror jeg ikke du får.. Og du nærmer deg jo allerede faretruende 60% av bilens verdi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må se hva jeg får til. Må nesten prøve å få igjen mer enn 45K. Fikk forresten høre at Norservice ikke ville ha jobben med taket. Så ser ut som jeg må finne et annet sted å sette inn bilen. Kan det tenkes at et karroserifirma ala Spray Billakkering kan gjøre hele jobben med montering og lakk? Takstmannen anbefalte Dahle Bil på Selsbakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre med lakkverksted i morra om hva de tror med tanke på fargeforskjell. Hvis de kan garantere at det ikke vil merkes når resten av bilen er polert, er det godt nok for meg. Men ellers skal jeg se hvor langt Vital er villig til å strekke seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Da er det avgjort: bilen blir kondemnert :cry: Får et oppgjør på 90000kr, så det er forsåvidt greit. Hadde tapt penger, med tanke på renter på lånet, om jeg skulle ventet til våren og så solgt den for kanskje 10000 mer.

Så nå skal jeg ut på jakt etter ny bil. Er jo litt morsomt, det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...