Gå til innhold

6.5'' i hattehylle!


Anbefalte innlegg

Heisann!

Har søkt litt rundt på forumet, men slitt med å finne svarene jeg ønsker meg.. :)

Etter at jeg fikk et par 6.5 toms riesen-høytalere av broderen, fikk jeg sykelig lyst å skifte ut de stakkars halvsprengte 4''erne som står i hattehylla på 92'e36sedanen min. Fant imidlertid kjapt ut at dette er kjappere sagt enn gjort, to og en halv tomme ekstra går ikke nedi der uten videre :lol:

Så er spm; hvordan gjøres dette? Ser at man klart må kutte i metallet, men hvordan og med hva verktøy gjøres dette, evt er det ikke lurt å gjøre i det hele tatt? :) Tar også lett imot tips om hvordan andre har bygd "kassene" under høytalara, selv om dette skal bli et mye mindre problem å fikse :P

Kjøp av nye er ganske uaktuelt - det er en grunn til at jeg ikke skifter før jeg får noe gratis!!XD Det vil selvfølgelig også si at jeg har planer om å gjøre dette selv :wink: I tillegg ser jeg foresten at riesen-høyatalerne akkurat går å sette nedi hattehylla som står - slik at jeg får brukt de gamle, originale høytallergitra 8)

Kunne tenkt meg noen kjappe svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger med noen bilder av de nevnte tinga og!

bilde008ur2.th.jpg

Gamle driten

bilde009jf0.th.jpg

Nye driten

bilde007es2.th.jpg

Driten den nye driten skal nedi

Ser etter enda mer undersøkelse (her var lite svar å få) at det selges høytaleroverganger til 5.25'' og 6X9'', men ikke funnet noe til 6.5''..Noen som vet? Uansett litt kjipt da dette krever slanter ut av tom lommebokXDXD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett en tynn skive på vinkelsliperen da?

Blir nok vanskelig, men får vel prøve :roll:

Er litt redd å kutte i noe som ikke skal kuttes i og... :?:)

Skiftet til 5.25 på min 520, der ble det en del modifisering kan du si, måtte skjære av de tårnene som høytalerne sto i, jeg tok ut hele hattehyllen, dette er en fordel for da risikerer man ikke å skjære i ting man ikke vil skjære i.

Nå kan du jo bruke en liten dremmel til å skjære da, tror vinkelsliperen hører bedre hjemme i stål bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...