Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt meg en ombygd 325i Coupê E36 1992-modell....

Fornøyd med bilen, men er ikke helt sikker på om den drar som den skal.

Skal de egentlig være spreke? Krever de høyt turtall for å dra?Kansje forige eier ikke bytta motor? noen måte å se forskjell på 320 og 325 motor?

Har en Audi 100 2.3E (5-syl med 134hk),,,,sammenlignet med den så syns jeg ikke det er store forskjellen. I tillegg så synes jeg motoren trenger litt vell mye turtall for å dra. Under 3.000 omdreidninger så er det ganske så dødt. På 3.500 omdreidninger først begynner det å dra skikkelig, men da er det heler ikke stort mer enn i Audi'n.... Derfor jeg begynner å fundere, når min BMW 325i Coupê ikke presterer stort bedre, pluss at den omtrent krever mer turtall til tross for en mer cylinder.

Når jeg kjøpte en BMW 325 nå, så håpte jeg på å måkke i fra Audi'n min lett.

bilde av motor her:

http://img61.imageshack.us/img61/6127/cimg0713qn7.jpg

takk for svar=D

Skrevet

En 325i som er helt i orden skal gå greit. Dog krever de litt turtall.

Men,jeg tipper att 50% av alle M50 motorer i Norge kjører rundt med en eller annen form for feil. Da Mest elektronisk. En gammel og deffekt Lambdasonde kan være med på å legge en demper på effekten og på hvordan motoren oppleves.

Edit: Etter bildet du har ser det ut som en 2.5l. Innsuger er endel større kontra 2.0l

Skrevet

Hvis du prøver å bruke stoppeklokka 0-100 vil du ganske greit se om den presterer det den skal. Er jo 2sek forskjell på 320-325, så dette skal du nå hvertfall kunne merke

Skrevet

Der er stor forskjell mellom 134hk og 192 hk.

Hadde en e30 320 som gikk tålig bra, men 325en gikk sykt bedre. Dårlig sammenlining hehe da..

Selv kommer han godt på rundt 2000 omdreiniger. Går som et uvær :lol:

Lure på åseen m3 går da.... :roll::shock::lol:

Neida ta å sjekk blokka...ska stå der om det er en 320 eller 325 motor, m50b20(320motor) og m50b25(325motor). Ellers kan det være lurt å ta en diagnosetest hos BMW på det elektriske.

Tenker at det er synd på gutten om han lurte deg.... :angry:

Her får du en sammenligning når det gjelder den fysiske størrelsen...siden 325 motoren er litt større enn 320 motoren....

Din motor: :oops:

cimg0713qn7wd5.jpg

Shot with EX-Z60 at 2007-08-20

Min motor: :whoa:

1608200713430007jg2.jpg

Shot at 2007-08-20

1608200713430006vo4.jpg

Shot at 2007-08-20

Skrevet

Er vel ikke noe forskjell i fysiske mål på motoren?

Det er forskjell på innsuget og gassspjeld.

Eksosen er vel og forskjellig.

Det er jo bilde av to forskjellige motorer.

Øverst så er det en M50BxxTU (Med Vanos og uorginalt plastdeksel :) )

Andre og tredje bildet er en M50Bxx (Uten Vanos)

Skrevet
Er vel ikke noe forskjell i fysiske mål på motoren?

Det er forskjell på innsuget og gassspjeld.

Eksosen er vel og forskjellig.

Det er jo bilde av to forskjellige motorer.

Øverst så er det en M50BxxTU (Med Vanos og uorginalt plastdeksel :) )

Andre og tredje bildet er en M50Bxx (Uten Vanos)

Kødde du.... :lol:

Skrevet

Har en sånn Audi sjøl, og en e30 325i

Om 325`n din ikke går bedre enn den Audien så kan den knapt gå på fire sylindre.. (ellers så er det bare min Audi som er j... slapp)

E30`n som har en godt brukt orginalmotor går hvertfall mye mye bedre.

Skrevet
I tillegg så synes jeg motoren trenger litt vell mye turtall for å dra. Under 3.000 omdreidninger så er det ganske så dødt. På 3.500 omdreidninger først begynner det å dra skikkelig

3000 er vel mye turtall? Det er jo bortimot tomgang. Vent på varm motor, gi bånn gass og ikke gir før du nesten smeller i sperra. Går den ikke merkbart bedre enn en 134hk Audi da er noe galt.

Skrevet

vist man skal finn ut fort om det er 2.5 så tar man delenr i fra LMM å søk på den nr så kommer opp kordan motor den til hører til.

Skrevet

En 325 skal gå rimelig greit liksom, har prøvd å kjøre mot en 220hk Ford Sierra Cosworth.

Ble igjen 0-100km't , men så prøvde vi å kjøre side om side i 50km't også gi på, da gikk bmw'en faktisk bedre :)

Var plage med lamdasonden her tidligere å da gikk bilen litt dårligere enn den skulle gjøre, så bytta den å bilen gikk straks bedre.

Skrevet

Vis jeg ikke husker helt feil så står borringa på blokka under innsuget, ikke så lett og se. Vis det er en 2l står det 80, er det en 2,5l skal det stå 84.

Skrevet

Har hatt e36 325 selv, og er enig i at den trenger turtall. Under 3000rpm skjer det fint lite, mens den ikke drar skikkelig før over 5000rpm. Må også nevne at jeg hadde cab, så egenvekt var tett oppunder 1500kg. Dreiemomentet (som har mer og si enn effekt på "skyvet i ryggen") er vel noe sånt som rundt 245Nm ved relativt høyt turtall, noe som ikke er voldsomt mye tatt effekten i betraktning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...