Inline six Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Jeg kjører runt med park og grøft i dagslys, som mange andre. Men til stor frustrasjon er det enkelte som går bananas med fjernlysblinking En periode trodde jeg kansje at et tåkelys var gått, men næi. Så sjekka jeg senere opp lyshøyden på tåkelysa på verkstede, og de lyste med riktig høyde og skulle derfor ikke blende møtende trafikk. Hva er da problemet til folk? Jeg vet at det er en lovlig lyskombinasjon i dagslys, det har jeg fått bekreftet av politiet. Noen andre hær som har samme problem Jeg blir frustrert og oppgitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Har samme problem her! Parklys hos meg er AE som lyser dårlig, så ikke sikkert folk ser annet enn tåkelysene. Mine tåkelys lyser så å si rett i bakken, så er helt umulig at de blender noen! Er bare å la være å bry seg, selv om det er veldig provoserende når så mye folk blinker på deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Opplevd det mange ganger jeg oxo,blinker tilbake jeg hehe Det er sant helt lovlig å kjøre med sånne lys om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Kanskje problemet er at di folkene ikke kan lys reglene;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 problemet er dem som kjører med nærlys(kjørelys) og grøftelys, som er ulovlig så vit jeg har forstått.. to dager siden ble jeg blinket på at en subaru som kjørte med denne kombinasjonen, og jeg kjørte med park/grøft.. blir oppgitt jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Er jo f........ rart at de aldri blinker når jeg kjører med tåke/kurvelys og park på Opeln på dagtid... Mens de kan tute å blinke verre når jeg gjør samme med touringen. Heter tåke/kurvelys og skal benyttes under slike forhold, og meg bekjent passer kurvelys til alle norske veier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Merkelig at de skal reagere så fælt på det..? Det jo som sagt lovlig. Derimot er tåkelys jævlig irriterende når man ligger i møte med biler på rekke i mørket/skumring. Men det verste jeg ser er enkelte Mercer og Audier med noen SINNSYKE hvite/blå eller gule lys. Jeg er ikke akkurat den som hopper av agressjon på det minste i trafikken, men de lysa der er bare ekstremt ubehaglige!, og er for meg litt utrolig at noengang har blitt tilatt! Til vinters skal jeg ta igjen med bixenon på E30n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Heter tåke/kurvelys og skal benyttes under slike forhold, og meg bekjent passer kurvelys til alle norske veier... Øhm... tåke/kurve-lys har ingen funksjon hvis bilen beveger seg over 15km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet August 21, 2007 Forfatter Share Skrevet August 21, 2007 Har samme problem her! Parklys hos meg er AE som lyser dårlig, så ikke sikkert folk ser annet enn tåkelysene. Mine tåkelys lyser så å si rett i bakken, så er helt umulig at de blender noen! Er bare å la være å bry seg, selv om det er veldig provoserende når så mye folk blinker på deg... Jeg har også AE som parklys og har inntrykk av at de vises dårlig på solfyllte dager. Ser noen som har blåaktige AE som vises noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Øhm... tåke/kurve-lys har ingen funksjon hvis bilen beveger seg over 15km/t. Med alle hulla i veiene her i distriktet er sjeldent man kommer opp i hastigheter over 15km/t før man må bremse og svinge unna neste hull. Kjørte litt med tåkelysa i dag faktisk, bare for å sjekke at de lyste Er det lov å KUN kjøre med parklys da? Har egentlig mer sansen for det, nå med helt hvite AE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Da må du isåfall stå stille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Jeg kjører runt med park og grøft i dagslys, som mange andre. Men til stor frustrasjon er det enkelte som går bananas med fjernlysblinking Noen andre hær som har samme problem Jeg blir frustrert og oppgitt Hatt samme opplevelse. Trodde det var noe galt med bilen, ulykke, kontroll etc.. men nei da. Uansett veldig irriterrende. Også 100% sikker på at det ikke sjenerer på noen måte, samt at dette skal være lovlig på lyse dagen. Får snu og spørre neste gang vel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Heter tåke/kurvelys og skal benyttes under slike forhold, og meg bekjent passer kurvelys til alle norske veier... Øhm... tåke/kurve-lys har ingen funksjon hvis bilen beveger seg over 15km/t. Fordi at? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 er spesiellt en eldre fyr i granada som kjører rundt, å leker liksom politi på alle som kjører park/tåke her! skulle hatt no xenon i fjernlysa og blinka tilbake på'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Fordi at? Fordi de kun lyser noen få meter foran bilen. Før du rekker reagere på noen du ser der, så har bilen beveget seg såpass langt at du har truffet det uansett. Og i tillegg skal man jo se langt foran bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå