Hanzo/// Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Ja nå er det sikkert ikke lenge til de finner ut at disse skal sprees over hele landet. Men at de sier at det er liten feilmargin så er jo vel det nok til å ikke få dem? http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=154803 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Flott ordning synes jeg. Viktig at folk nistirrer på speedometeret fremfor veien. Heia heia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 politiet sa visst nei til dette tror jeg. håper veivesenet aldri får dette gjennom. svineri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Gammelt nytt dette. Datatilsynet sa nei, men her oppe har de bestemt lokalt at de skal prøve det og boksene er allerede oppe Eneste som gjelder nå er skjærebrenner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Dette lar seg ikke gjennomføre tror jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Er forsåvidt en enda dummere ordning enn de boksene vi har i dag. Bodde 1 år i Lillehammer der prøveboksene stod, og hovedproblemet var at hvis du var litt over fartsgrensa mellom de to boksene, måtte man kompansere for den litt høye hastigheten ved å kjøre sakte resten. Litt vanskelig forklart kanskje Men som eksempel da, det er gjennomsnittsmåling over 4km lang strekning hvor hastigheten er 80kmt. Du ligger ubevisst i 90 de 2 første km, så finner du ut at du kjører for fort. For da å ikke bli tatt i målingen, må du da ligge i 70 de 2 resterende km. Hvis ikke dette vil skape farlige situasjoner så veit ikke jeg. Og som nevnt over og, hvor smart er det at man hele tiden må holde øye med speedometeret over den strekningen det måles på? Hva er smartest av å kjøre litt for fort og faktisk se på veien, eller passe på farten på bekostning av oppmerksomhet på det som skjer rundt bilen du fører? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Men for å gå litt utenom nevnt tema, så quoter jeg til saken øverst: Bilistene har heller ikke fått vite at de er blitt tatt for å holde for høy fart. - På vanlige punkt-fotobokser går det av en blits, som også varsler bilførerne om at de er blitt tatt. Vi har brukt en ny type blits med infrarødt lys, som nesten ikke oppfattes av øyet. Dette er også en idiotisk ordning på dagens bokser. Jeg foretrekker en forbanna blitz som forteller meg at nå kjørte jeg for fort. Personlig, hvis jeg hadde fått en blitz midt i trynet, hadde jeg fått litt nerver og automatisk senket farten. Dagens bokser med infrarød blitz gjør deg jo ikke oppmerksom på faktisk kjørte alt for fort, for alle kikker jo ikke på speedometeret hver 10sek. Så igjen, hva er farligst av at du får 1/10sek med blitz i trynet som gjør deg oppmerksom på høy hastighet, eller at du fortsetter og kjøre vidre 10-20km over grensa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Ja gammel nytt det her,snart ikke lov å puste heller hehe:D Skulle vel egentlig gått til aksjon vi bilister og vært litt i media for å blitt mer hørt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Idiotisk dette her. Men noe annet som politiet faktisk synes er positivt er de nye fotoboksvarslerene. Fører til mye gjevnere kjøring da ikke alle "bråstopper" rett foran fotoboksen, men heller holdere gjevn fart det siste stykket før:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Idiotisk dette her. Men noe annet som politiet faktisk synes er positivt er de nye fotoboksvarslerene. Fører til mye gjevnere kjøring da ikke alle "bråstopper" rett foran fotoboksen, men heller holdere gjevn fart det siste stykket før:) helt enig, i tillegg er det kjekt når du kjører på ukjente veier. nå er ikke jeg kjent med veistrekningen som er nevnt, men det vil jo bli et problem bare å kjøre trygt forbi uten å bli tatt på gjennomsnittsfart. veldig mange kjører med 80 eller rett under på nåla, noe som da blir 70-75 i virkeligheten. med mindre man har 1km sikt må man opp i 100km/t for å trygt kjøre forbi disse, man skal jo holde en viss avstand også, 2 naturlige forbikjøringer vil da fort kunne gi gjennomsnittsfart på 85km/t og da en bot. hvis dette blir en realitet burde vi(bilistene) samle oss på et vis gå ut samlet mot dette og alle andre syke "trafikksikkerhetstiltak" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Det er mye vi allerede burde gjøre, men når det kommer til stykke så foretar vi oss ingenting.. Vi finner oss rett og slett i for mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 Det er mye vi allerede burde gjøre, men når det kommer til stykke så foretar vi oss ingenting.. Vi finner oss rett og slett i for mye.. vi trenger bare 8 biler for å sperre e6 på alnabru en morgen. da hadde vi havna på dagsrevyen og vært sikra "gratis" publisitet som hadde vekt oppsikt. vi må bare bli enige om en dato slik at vi kan søke om en fridag på jobben. hadde kanskj vært kjekt å fått med noen med lastebil, kunne lett fått bulk i grombilene og det ville jo vært unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 8 stk kommer bare til og få problemer med politiet.. Man må få igang en landsomfattende aksjon for at noe slikt skal gå igjennom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 8 vil føre til problemer. 30 vil lage oppstyr Kan ikke være så vanskelig å få samlet en gjeng der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet August 22, 2007 Share Skrevet August 22, 2007 datatilsynet er vell de som nektet for at dette skulle gjennomføres tideliggere, ettersom det ikke er like "hendig" at man blir tatt bilde av uansett.. Vi får bare håpe de lager litt styr på nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå