Gå til innhold

fotobokser med gjennomsnittsmålinger

Hanzo///
 Share

Anbefalte innlegg

Er forsåvidt en enda dummere ordning enn de boksene vi har i dag. Bodde 1 år i Lillehammer der prøveboksene stod, og hovedproblemet var at hvis du var litt over fartsgrensa mellom de to boksene, måtte man kompansere for den litt høye hastigheten ved å kjøre sakte resten. Litt vanskelig forklart kanskje :P

Men som eksempel da, det er gjennomsnittsmåling over 4km lang strekning hvor hastigheten er 80kmt. Du ligger ubevisst i 90 de 2 første km, så finner du ut at du kjører for fort. For da å ikke bli tatt i målingen, må du da ligge i 70 de 2 resterende km. Hvis ikke dette vil skape farlige situasjoner så veit ikke jeg.

Og som nevnt over og, hvor smart er det at man hele tiden må holde øye med speedometeret over den strekningen det måles på? Hva er smartest av å kjøre litt for fort og faktisk se på veien, eller passe på farten på bekostning av oppmerksomhet på det som skjer rundt bilen du fører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å gå litt utenom nevnt tema, så quoter jeg til saken øverst:

Bilistene har heller ikke fått vite at de er blitt tatt for å holde for høy fart.

- På vanlige punkt-fotobokser går det av en blits, som også varsler bilførerne om at de er blitt tatt. Vi har brukt en ny type blits med infrarødt lys, som nesten ikke oppfattes av øyet.

Dette er også en idiotisk ordning på dagens bokser. Jeg foretrekker en forbanna blitz som forteller meg at nå kjørte jeg for fort. Personlig, hvis jeg hadde fått en blitz midt i trynet, hadde jeg fått litt nerver og automatisk senket farten. Dagens bokser med infrarød blitz gjør deg jo ikke oppmerksom på faktisk kjørte alt for fort, for alle kikker jo ikke på speedometeret hver 10sek. Så igjen, hva er farligst av at du får 1/10sek med blitz i trynet som gjør deg oppmerksom på høy hastighet, eller at du fortsetter og kjøre vidre 10-20km over grensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk dette her. Men noe annet som politiet faktisk synes er positivt er de nye fotoboksvarslerene. Fører til mye gjevnere kjøring da ikke alle "bråstopper" rett foran fotoboksen, men heller holdere gjevn fart det siste stykket før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk dette her. Men noe annet som politiet faktisk synes er positivt er de nye fotoboksvarslerene. Fører til mye gjevnere kjøring da ikke alle "bråstopper" rett foran fotoboksen, men heller holdere gjevn fart det siste stykket før:)

helt enig, i tillegg er det kjekt når du kjører på ukjente veier.

nå er ikke jeg kjent med veistrekningen som er nevnt, men det vil jo bli et problem bare å kjøre trygt forbi uten å bli tatt på gjennomsnittsfart.

veldig mange kjører med 80 eller rett under på nåla, noe som da blir 70-75 i virkeligheten. med mindre man har 1km sikt må man opp i 100km/t for å trygt kjøre forbi disse, man skal jo holde en viss avstand også, 2 naturlige forbikjøringer vil da fort kunne gi gjennomsnittsfart på 85km/t og da en bot.

hvis dette blir en realitet burde vi(bilistene) samle oss på et vis gå ut samlet mot dette og alle andre syke "trafikksikkerhetstiltak"

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye vi allerede burde gjøre, men når det kommer til stykke så foretar vi oss ingenting.. Vi finner oss rett og slett i for mye..

vi trenger bare 8 biler for å sperre e6 på alnabru en morgen.

da hadde vi havna på dagsrevyen og vært sikra "gratis" publisitet som hadde vekt oppsikt. vi må bare bli enige om en dato slik at vi kan søke om en fridag på jobben. hadde kanskj vært kjekt å fått med noen med lastebil, kunne lett fått bulk i grombilene og det ville jo vært unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...