Gå til innhold

BMW E36 M3 GT i Tromsø?

Patrick B
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne bilen har jeg sett i noen uker nå med prøvskilt.

E36 M3 GT er min absolutte oppnåelige drømmebil, men akkurat dette eksemplaret synes jeg svært lite om.

M3 merket er flyttet ned over låsen på bagasjeluka, bilen har sotede vinder kun på de 3 bakerste vinduene og ser generelt ikke spesielt pen ut til å være M3 GT. Dette er ting jeg mener er helt ute av sin plass, og spesielt på en GT, for jeg mener faktisk at en så sjelden og gjennomført bil skal holdes strøken og orginal!

Sikkert unødvendig å diskutere, men dersom en E36 316 blir rosa og får monterfangere og chrome hjul, så er det ett fett for meg.

Men en GT derimot er ikke greit å lage kebabtralle av!

Uansett, så skal jeg ikke forhåndsdømme. Er godt mulig jeg og hadde slått til om jeg fikk den billig, og hatt den som oppshiningsobjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var nok denne, og ja er klar over at den ble kun ble levert i british racing green, det sto også m3gt bakpå bilen og den hadde den høye spoilern altså me de klossene under!

Det at M3 GT ble kunn levert i british racing green er er både sant og ikke sant. Frustrert? Grunnen til at BMW byggde gt`n var fordi de måtte ha en produksjonsbil skreddersydd med deler for å gjøre den egnet for konkurransekjøring i IMSA GT-serien i USA og FIA`s internasjonale GT-serie. Så de europeiske M3 GT ble levert kunn i british racing green, og det ble byggd kunn 350 eks. Men det ble også produsert en utgave kunn for det amerikanske markedet dog ikke med navnet GT men LTW. Også kommer poenget: Den amerikanske utgaven ble levert kunn i hvitt med rutemønster i BMWs motorsport farger.

Leste det i et gammelt bilsportblad, sto ingen produksjonstall for den amerikanske utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...