jäger Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 Har ryki noe fester i ene hovedlykta mi og ser det som et tegn fra oven om å bytte til 2001 facelift. Sjekka på GS, som skal ha 18000 for settet. Regner med dette er orginalt. Bilen min er en sein november '97-bil, dvs 98mod på papiret. Den har xenon fra før! Så har scheidmann 2 sett: Dette http://norway.schmiedmann.com/DisplayProductDetailsNew.aspx?SeriesID=11&ModelID=20&CategoryID=8&MasterProductGroupID=56&ProductGroupID=97&ProductID=3255&MediaType=Screen&BackUrl=DisplayProductsNew.aspx%3fSeriesID%3d11%26ModelID%3d20%26CategoryID%3d8%26MediaType%3dScreen%26DummyId%3d0&BackText=Lykter+og+blinklamper Til 6250 danske + moms. Men dette står det er til biler fra 09/98 ->.. Dette settet er uten ballaster/tennere. Det andre settet er dette http://norway.schmiedmann.com/DisplayProductDetailsNew.aspx?SeriesID=11&ModelID=20&CategoryID=8&MasterProductGroupID=56&ProductGroupID=97&ProductID=3261&MediaType=Screen&BackUrl=DisplayProductsNew.aspx%3fSeriesID%3d11%26ModelID%3d20%26CategoryID%3d8%26MediaType%3dScreen%26DummyId%3d0&BackText=Lykter+og+blinklamper Det er dyrere (8920 danske + moms) og inneholder også ballast/tenner-dingsen. Men denne skal passe "Alle modeller med xenon årg. -09/98 " Må jeg ha det sistnevnte settet? Jeg har jo ballasten/tenneren. Eller er det forskjellig ballast/tenner før og etter facelift? Koed får jeg ikke sjekka på nå fordi siden er fortiden ute. Det jeg igrunn lurer på er hvordan jeg billigst får meg facelift med xenon på min bil som har xenon fra før? Er det andre som selger sett? Gjør ingenting om de er brukt. Håper noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk- PS hvis noen har gamle frontlykter liggende etter facelift-oppgradering kan jeg være interessert! Tlf 99 37 88 74.
jäger Skrevet August 25, 2007 Forfatter Skrevet August 25, 2007 Noen som vet om jeg kan bruke det øverste settet jeg linka til? Eller er det forskjellige tennere/ballaster på de forskjellige modellene (eks '97 kontra '02 mod)? Skulle visst hvem som er billigst på hella facelift m/xenon, noen? Sett litt på desse.. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/97-00-BMW-E39-ANGEL-EYES-BLACK-HEADLIGHTS-XENON-HID-M5_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33710QQihZ002QQitemZ120154604867QQrdZ1QQsspagenameZWDVW -Noen som har kjennskap til desse? Hva må jeg regne med av utgifter utenom selve prisen på lyktene? (moms, frakt, toll? helt grønn på de greiene der...) Takker for svar...
Ballder Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 det er sikkert noen som vet dette, men tipper en mail til shmeidemann er det tryggeste.
fre Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 6985,- DKK + mva på Koed Og det er lurt å ta den som er med nye tennere osv.. bare da det blir ordentlig Ganske vill prisforskjell mellom GS og Koed
jäger Skrevet August 26, 2007 Forfatter Skrevet August 26, 2007 6985,- DKK + mva på Koed Og det er lurt å ta den som er med nye tennere osv.. bare da det blir ordentlig Ganske vill prisforskjell mellom GS og Koed Sant det, er vel hella begge deler... Jaja, tror kanskje jeg går for de taiwanske greiene på ebay, de kommer på rundt 4000 inkl. frakt med xenon og CCFL-ringer. Kan noen si meg hvordan det fungerer med ektra avgifter, må jeg betale moms på 25% i tillegg til prisen som selgeren opererer med (den er vel inkl en slags moms i usa)? Er det noe mer, eks toll eller noe sånt? Har ikke kjøpt noe fra utlandet før... PS hella facelift lykter med xenon går for 5150 kr + frakt på ebay. Utrolig at de kan ta fire ganger så mye i norge for samme varen...
snø_sokk Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 6985,- DKK + mva på Koed Og det er lurt å ta den som er med nye tennere osv.. bare da det blir ordentlig Ganske vill prisforskjell mellom GS og Koed Sant det, er vel hella begge deler... Jaja, tror kanskje jeg går for de taiwanske greiene på ebay, de kommer på rundt 4000 inkl. frakt med xenon og CCFL-ringer. Kan noen si meg hvordan det fungerer med ektra avgifter, må jeg betale moms på 25% i tillegg til prisen som selgeren opererer med (den er vel inkl en slags moms i usa)? Er det noe mer, eks toll eller noe sånt? Har ikke kjøpt noe fra utlandet før... PS hella facelift lykter med xenon går for 5150 kr + frakt på ebay. Utrolig at de kan ta fire ganger så mye i norge for samme varen... er ikke noe stress og kjøpe ting på ebay. Det kan hende du må betale moms av det du kjøper(hvis du har uflaks), men jeg har handlet masse på ebay, og da har jeg kun fått et tollgebyr en gang. det var på 150,- eller noe sånt. men er ikke 100% sikker på åssen det er når man kjøper noe så dyrt da. Det er heller ikke noe tillegg i prisen på ebay. du betaler kun det som det står at du skal betale. Men, lykke til
jäger Skrevet August 28, 2007 Forfatter Skrevet August 28, 2007 Nå er det blitt vei i vellinga- Har bestilt meg et sett taiwan-lykter, men fullutstyrt med høydejustering, xenon og CCFL-ringer. Kom på 4500 ferdig levert. Er skikkelig spent nå om jeg får skikkelig vare i posten. Eller om jeg får noe i det hele tatt, har betalt på forskudd... Men det er et firma med gode referanser som har holdt på i mange år. (googlet dem) Noen som har handlet fra GotXenon Inc i California? Sånn ser ihvertfall lyktene ut: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0154255768 (selger foresten glassa på mine gamle lykter, med hvit blink - 1000 kr / bud)
jäger Skrevet September 4, 2007 Forfatter Skrevet September 4, 2007 Lyktene ble stoppa i tollen. Hva kan jeg gjøre for at de skal kommer derfra kjappest mulig? Skal ringe de i morra, men hvis noen har erfaringer/måter å gjøre det på, så ut med språket!
Hedfelt Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 Lyktene ble stoppa i tollen. Hva kan jeg gjøre for at de skal kommer derfra kjappest mulig? Skal ringe de i morra, men hvis noen har erfaringer/måter å gjøre det på, så ut med språket! Det er vel ikke stort du får gjort angående tollen. Tar vel bare en dag eller to ekstra uansett..
jäger Skrevet September 4, 2007 Forfatter Skrevet September 4, 2007 Lyktene ble stoppa i tollen. Hva kan jeg gjøre for at de skal kommer derfra kjappest mulig? Skal ringe de i morra, men hvis noen har erfaringer/måter å gjøre det på, så ut med språket! Det er vel ikke stort du får gjort angående tollen. Tar vel bare en dag eller to ekstra uansett.. Aha, men jeg kjøpte noen ski fra frankrike, da ble de liggende i ukesvis. Da fikk jeg noe i posten etter noen dager, så måtte det skrives under på noe papirer, rot med kvitteringer og mye pes. Hvordan skal dette egentlig foregå? Sendes pakka videre med giro eller blir den utlevert med postoppkrav? Noen som vet? Iriiterende er det uansett .
Hedfelt Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 Hmm, har jo hatt noen leie opplevelser med tollvesenet noen ganger jeg også, men gjør de jobben sin så er det vel slik at de bare stopper pakken, sjekker verdi osv. og så sender med en regning på forenklet tollbehandling og eventuelt moms. Så må man jo bare betale dette i det man henter pakken... Om det tar flere uker for pakken å komme gjennom tollen så er det noen som ikke gjør jobben sin, eller de har veldig mye å gjøre.
Haug530D Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 Lyktene ble stoppa i tollen. Hva kan jeg gjøre for at de skal kommer derfra kjappest mulig? Skal ringe de i morra, men hvis noen har erfaringer/måter å gjøre det på, så ut med språket! Det er ikke noe du kan gjøre med dette, tollerne sjekker papirene som følger med, er det seriøse selgere så legger de ved dokumentasjon på verdien av sendingen noe som betyr at du må betale moms og toll, spørs bare hvilken verdi selger har oppgitt. Dersom det ikke følger med dokumentasjon så sender de ett brev til deg hvor de ber om dokumentasjon på verdien, det holder å skrive ut fakturaen du fikk av selger fra Ebay, har gjort dette mange ganger selv og har motatt pakker fra DHL, Fedex, posten etc....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå