Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallois, jeg har nå kjøpt meg et luftfilter men kom borti et problem.

siden dette er min første bil har jeg ikke så mye peiling, derfor håper jeg at det er noen som kan gi meg litt tips.

problemet er altså denne boksen, den var koblet i den orginale luftfilter boksen men jeg har ikke peiling på hva den er for noe og hvordan jeg skal løse problemet

98382.jpeg

siden den boksen tydelig vis skal ha filtrert luft må jeg få koblet den inn på powerfilteret, men det er lettere sagt en gjort. så noen som veit om det finnes noen som helst overgang sak eller må jeg ty til hjemmemekk?

her er et bilde av den orginale luft filter boksen

98383.jpeg

håper på svar=)

Skrevet
hallois, jeg har nå kjøpt meg et luftfilter men kom borti et problem.

siden dette er min første bil har jeg ikke så mye peiling, derfor håper jeg at det er noen som kan gi meg litt tips.

problemet er altså denne boksen, den var koblet i den orginale luftfilter boksen men jeg har ikke peiling på hva den er for noe og hvordan jeg skal løse problemet

98382.jpeg

siden den boksen tydelig vis skal ha filtrert luft må jeg få koblet den inn på powerfilteret, men det er lettere sagt en gjort. så noen som veit om det finnes noen som helst overgang sak eller må jeg ty til hjemmemekk?

her er et bilde av den orginale luft filter boksen

98383.jpeg

håper på svar=)

Ja den boksen er Luftmassemåler så den må du ha du kopler luftfilteret på den, har du bestillt luftfilter spesifikt til din bil skal det være bolt on, du bør også ha ett varmeskjold ellers vil filteret trekke inn varmluft og da har det ikke noe særlig for seg.

Skrevet

hmm...er det luftmengdemåleren? trodde det var den lille kladden me noen ledninger ut av på intaket...men jaja jeg satt på bare luftfilteret å lagde noe enkelt hjemme mekk på den andre slangen, da fikk bilen sikkelig grommlyd ( til å hvere en 316 hvertfall =P ) men er det safe? tenkte å ordne et sånnt varme panel sak og bare sette på et mopedfilter på den andre slangen fra Lmm'en....funker det ? =P

Skrevet
hmm...er det luftmengdemåleren? trodde det var den lille kladden me noen ledninger ut av på intaket...men jaja jeg satt på bare luftfilteret å lagde noe enkelt hjemme mekk på den andre slangen, da fikk bilen sikkelig grommlyd ( til å hvere en 316 hvertfall =P ) men er det safe? tenkte å ordne et sånnt varme panel sak og bare sette på et mopedfilter på den andre slangen fra Lmm'en....funker det ? =P

Er den runde saken jeg mener, den som er montert på den gummibelgen som står på gasspjeldet.

er ikke sikker på hva du må gjøre med den andre slangen, mener å ha lest at du bare kan plugge den igjen men er ikke 100% sikker, skal montere sånn power filter på min bil også, så da skulle jeg visst det.

Skrevet

tette igjen den slangen er nok ikke så lurt siden den suger luft, hva det er til har jeg altså ingen som helst peil på men jeg skal prøve å finne ut hva det er og om min løsning med et mopedfilter funker/er sunt ;)

bedre bilder? av hva? mener å tro at jeg klarte å vise hvilken boks jeg mente, er ikke så lett å få tatt noe bedre bilde uten å rive ut hele greia å det er noe jeg prøver å ungå =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...