Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk litt problemer, etter at jeg hadde montert manifolden så ville ikke "idle control valve og crank case ventilator" passe helt, dette pga at manifolden bygger sikkert litt mer ned, den tar borti motorfestet så jeg får ikke vridd den sånn at skruehullene passer overens, skal være 3 stk.

i tilegg så passer ikke servo olje beholderen helt lenger, pga manifolden er litt større eller noe, fikk skrudd den fast i ett hull.

bilen vil heller ikke gå skikkelig på tomgang, jeg kan starte den og den går fint, men hvis jeg kjører eller gir gass så stopper den når jeg slipper gassen, jeg lurer litt på om dette kan være belgen mellom luftfilter og gasspjeld? det var revnet litt der, må vel bestille ny, men er det mulig å ha noe teip rundt som en nødløsning?

Skrevet
jeg har en komplett manifoil til den motoren i tilfelle

Eh, jeg har byttet fra M52 manifold til M50 manifold, trenger ikke flere manifolder nå :roll:

Skrevet
Det du sier om belgen.. Ja, du kan teipe rundt som en nødløsning såfremt du får det tett. Kjøp ny.

Ja nå har jeg teipet rundt, fant også ut at jeg hadde glemt å sette slangen til tomgangs motoren på igjen :oops:

Så nå går bilen skikkelig igjen.

Også til dere tvilere som sier at M50 manifold på 523 er bare tull, så kan jeg si at det ble mye, mye bedre toppdrag, man mister litt bunndrag sies det, men jeg kan ikke si at jeg merket det noe særlig.

Så nå får jeg sette på ett Modifisert gasspjeld også tenker jeg :D

Skrevet
Hehe, er bare å venne seg til å ta seg god tid når man skrur, så glemmer man ikke så enkle ting:)

Hehe, ja det værste er jo at jeg har fagbrev på Tunge kjøretøy, har også kompetanse til å ta lette kjøretøy for det.

Men det er en stund siden jeg har jobbet på bilverksted, er for tiden maskin arbeider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...