artax Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 heisann jeg jeg har tenkt å kjøpe ny motor til min e34 m50b20, jeg har da "sett" på en m50b20 96mod fra en e36, så mitt spørsål er passer denne motoren over i min bil? er det samme motorfester på disse?(kan vel isåfall bruke mine fester?) Motor er uten starter, dynamo, servopumpe, ac pumpe detter er vel deler som jeg kan ta i fra min motor m50b20 90mod og sette over eller? kanskej ikkje den ac pumpa siden jeg ikke har det. er det egengtlig bare plugg and play med ledingsnett og slikt? må bare spør siden det er en del år i mellom disse motorene?
CrZyWiz Skrevet August 27, 2007 Skrevet August 27, 2007 For det første finnes ikke M50B20 i 96, de ble faset ut i 95 med M52B20 motoren. så det stemmer altså ikke. Du må nok ha ledningsnettet og evnt hjerne med siden den nyere motoren har Vanos mot din 90mod som ikke har det. nøyaktig hva du trenger vet jeg ikke da jeg ikke har gjort dette selv.
artax Skrevet August 28, 2007 Forfatter Skrevet August 28, 2007 ja det var det jeg reagerte på jeg også, men siden selger(firma) sa at det var en m50 så stolte jeg på det. men den vil passe oppi mitt motor rom? og vil delene fra min motor passe over? hva er "best" av m50 og m52 motorene? syns jeg har hørt endel forskjellig der om de to. er det vanskelig å få tak i ledningsnett og hjerne til disse og vil min girkasse passe over til denne takker for alle svar
Steffan C Skrevet August 28, 2007 Skrevet August 28, 2007 Stemmer at E36 kom med M52 i -94. Men E34 ble levert med M50 frem til 06/96. Hva som er best av M50 & M52 er vel vanskelig å si. Men forskjellen er at M52 har alu. blokk som er mer sårbar for høye temperaturer. Pass på at den ikke koker. M52 motor vil passe oppi ditt motor rom. Girkassa fra M50 motorer passer på M52 ja. Skaffer du BMW motor nyere enn 09/94, blir kansje strartsperra en stor utfordring. Alle BMW'r etter 09/94 ble utstyrt med EWSII startsperre. Ville tatt kontakt med en av de Norske gutta på KOED for tilbud på alt du trenger for å få start på nyere motor i din BMW. Lykke te... .
artax Skrevet August 28, 2007 Forfatter Skrevet August 28, 2007 ok takker for svar. men vil servo, dynamo og starter og slikt over?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå