Gå til innhold

Carputer


 Share

Anbefalte innlegg

nå har ikke jeg en carputer men om lydkortet på den er bra, lydfila du spiller av er av høy kvalitet og anlegget som carputeren er koblet til er bra så skal skal du vel bare være fantast om man kan høre noen særlig forskjell mellom den og en cd vil jeg tro.

driver og vurderer en carputer selv, men pr i dag så har jeg ikke råd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som hindrer deg i å spille av noe bedre enn mp3 da! :P lossless osv!

Mp3 er vel ikke akkurat så fett men.

Fins bedre alternativ. CD er en av dem.

Fordel med carputer vs en MP3 spiller er vel mulighet for internett og film da :) Kan se på http://carputer.no/ så får man kjøpt mye moro til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare ha en enkel mulighet for å spille mp3 så kan jeg anbefale IPOD + Ipod adapter. Har det selv, får en del mer musikk en med CD.

Med Carputer vil det bli en del mer kostnader. Driver å ser på det selv nå.

Skal få lagt opp ledninger så jeg får kobla på en carputer baki der veksler står. Tar det via IBUS og tv tuner. Skal koble meg på kassett signalet for å få stereo :)

IBUSen gjør så jeg får styrt pc med 16*9 headunit jeg har originalt foran.

Eneste som stopper meg litt nå er kronene for den carputern, gidder ikke kjøpe no billig greier jeg kommer til å angre på 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke MP3-filer egentlig. Er litt av den gamle typen jeg. Men det er jo både greit , stilig og lettvint med en montert og oppegående carputer. Er bare redd for forringet lydkvalitet når en skal gå for SPL liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare ha en enkel mulighet for å spille mp3 så kan jeg anbefale IPOD + Ipod adapter. Har det selv, får en del mer musikk en med CD.

Med Carputer vil det bli en del mer kostnader. Driver å ser på det selv nå.

Skal få lagt opp ledninger så jeg får kobla på en carputer baki der veksler står. Tar det via IBUS og tv tuner. Skal koble meg på kassett signalet for å få stereo :)

IBUSen gjør så jeg får styrt pc med 16*9 headunit jeg har originalt foran.

Eneste som stopper meg litt nå er kronene for den carputern, gidder ikke kjøpe no billig greier jeg kommer til å angre på 8)

Er det CarX du driver å monterer, kjennern? Monterte min for etpar uker siden, ble skikkelig bra til slutt.

Men ikke uten en masse knoting... :roll:

Savner lossless støtte da...men får være litt kresen på MP3 kvaliteten istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en strømforsyning laget spesielt for bil, går den i dvale når du slår av tenningen, og våkner opp når du slår på tenningen.

Tar ca 5 sekunder, så det er ingen problem.

Jeg bruker M2-ATX strømforsyning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det CarX du driver å monterer, kjennern? Monterte min for etpar uker siden, ble skikkelig bra til slutt.

Men ikke uten en masse knoting... :roll:

Savner lossless støtte da...men får være litt kresen på MP3 kvaliteten istedet.

CarX ja, må se om det finnes noe annet evt, men tar utgangs punkt idet.

Har sett på en komplett pc fra carputer.no men syns nå 5-6 lapper er mye for noe som skal stå i bilen. Enda hvertfall hehe, får se hvor mye dilla jeg får etterhvert.

Hvordan knot opplevde du? selve tilkoblingen eller CarX?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mest med tilkoblingen.

Hadde satt meg et et krav om at det ikke skulle kuttes eller gjøres inngrep i ledningsnettet, slik at det kunne tilbakestilles til akkurat slik det var før montering.

Det var ikke så enkelt....men gikk til slutt.

Ble noen jalla løsninger etpar steder, men det virker, og kan ikke sees, så da gjør det ikke noe.

Måtte også skaffe en liten forforsterker (kjøpte fra Tyskland, spesielt beregnet for TAPE og CarX), for line-out nivået fra PC'en ble for lavt.

Med denne fikk jeg dynamostøy, som det tok mye arbeid å finne ut av.

Jeg var klar til å gi opp hele prosjektet, men fikk et tips på CarX forumet.

Løsningen var å ta strøm til forforsterkeren fra selve hovedkortet, for å bli kvitt en ground loop.

Men når jeg endelig fikk det iorden, virker det overraskende bra. Lyden er meget god, og CarX er stabilt.

Noen småbugs er det, men alt i alt er jeg fornøyd. Slår IceLink'en som jeg monterte i 323Ci'en jeg hadde ned i støvlene ihvertfall.

Når jeg setter bilen utenfor der jeg bor, kobler den automatisk til nettverket mitt, så drar jeg bare de nye MP3'ene over til bilen. Genialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...