Gå til innhold

Har kjøpt meg E30 M3, har et par spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gratulerer med pen M3 :) men ska du ha fart på den så kast ut S14 motoren å sett inn ein S38 (M5 E34 motor) :D

Jeg hadde heller gått for en M5 V8 sikker på att den tar mindre plass en S38`en :lol:

Og 60 til 85hk mer :D

Skrevet

Jeg hadde gitt faen.... Putter du nedi en svær 6'er i M3'en så tror jeg du vil ødlegge mye av bilen. Den er bygd for vekta på 4'eren og vekt balanert for å være optimal med den motoren. Med 3.8 M5 motor tror jeg den ville blitt rimelig ubrukelig, dessuten så vil jeg ha orginalbitene på bilen. Kjøpte ikke bilen for at jeg skulle ha racerbil som sakt! Har jo go-førtien som løsner 3. på tørra med 255

Skrevet

Hvis ikke gasspjeldene åpner seg skikkelig pga feil justering er det ikke noe rart den gikk dårlig.

Hvordan går den nå da? Du kan jo måle tiden den bruker på akselerasjon. 0-160 f eks.

Skrevet
Jeg hadde gitt faen.... Putter du nedi en svær 6'er i M3'en så tror jeg du vil ødlegge mye av bilen. Den er bygd for vekta på 4'eren og vekt balanert for å være optimal med den motoren. Med 3.8 M5 motor tror jeg den ville blitt rimelig ubrukelig, dessuten så vil jeg ha orginalbitene på bilen. Kjøpte ikke bilen for at jeg skulle ha racerbil som sakt! Har jo go-førtien som løsner 3. på tørra med 255

Litt mer framtung blir den seffølgelig, men ikke mer enn en vanlig sjåfør IKKE legger merke til. Viss du mener M3`n er ubukelig me S38, så kan du sitte på med meg ein tur!!

Og at den svenske familie-bilen din spinner på 3 med 255 HK, forteller gjerne mer om DÅRLIGT veigrep enn power :lol:

Skrevet
gamlebilen til westeng dette?

Er gamle bilen til Thomas dette ja!

Hvis ikke gasspjeldene åpner seg skikkelig pga feil justering er det ikke noe rart den gikk dårlig.

Hvordan går den nå da? Du kan jo måle tiden den bruker på akselerasjon. 0-160 f eks.

Det er forsatt litt igjen før den butter mot stoppeskruen på gassen. Men wiren så ut til å være gammel og morken. Jeg kan ta gasspedalen å dra den til meg, det skal ikke gå an å dra den så mye til deg om du skjønner.

Har bestillt meg ny hos GS, men de får ikke inn før slutten av neste uke. Skal nok bli bra det tror jeg...

Bilen ble mye friskere nå etter jeg justerte hvertfall. Men det er sikkert noe til som kan finjusteres for å optimalisere litt:)

Litt mer framtung blir den seffølgelig, men ikke mer enn en vanlig sjåfør IKKE legger merke til. Viss du mener M3`n er ubukelig me S38, så kan du sitte på med meg ein tur!!

Og at den svenske familie-bilen din spinner på 3 med 255 HK, forteller gjerne mer om DÅRLIGT veigrep enn power

Jeg kommer ikke til å sette nedi noe S38 motor eller noe annet tull, er det så forbanna vanskeli å forstå!? Er ikke derfor jeg har kjøpt bilen for sisste gang!!

Og hvordan kan du si at når Volvoen spinner på 3. med 255 DEKK så forteller det mer om dårli veigrep enn power!? Det sitter Detroit True trac sperr i akslingen, 255/35-18 GoodYear Eagle F1 dekk, justerbare momentstag, justerbart panhardstag, poly foringer, DeCarbon dempere og Lesjöfors fjærer. Så kom ikke å si at det er dårli veigrep på den bilen hvertfall.

Har du forresten hørt om noe som heter utveksling???? nettopp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...