Gå til innhold

Har kjøpt meg E30 M3, har et par spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har ene drømmen gått i oppfyllelse, det er da BMW M3 E30. Bilen ser da slik ut:

DSC01851.jpg

DSC01852.jpg

Det sitter en Evo2 eller Cecotto motor i denne, dvs. 215hk. MEN, jeg synst det går fryktelig seint!! Har en Volvo 240 med 240hk og 380nm det går jævli mye bedre!

Så for å teste dette tok vi søskenbarnet mitt sin -92 Sierra DOHC med 130hk opp mot M3en i en flying start. Jeg dro så vidt fra han jo!!! Det sitter et Supersprint anlegg på bilen og K&N innsats filter.

Det må da være noe som ikke er riktig her!?? Eller? Kan det hende jeg ikke får bånn gass på den?

Takker for svar og kommentarer:)

Skrevet

Du kan uansett ikkje sammenligne sugemotor mot turbomotor.....

Og korleis er egentlig tilstanden på den M3'n? Gått langt,sliten motor? Sjekket noe av dette egentlig?

Skrevet

Bilen er gått 95.000 og motor 130.000, nylig restaurert så det er noe småplukk som gjenstår. Har blitt informert om alle feil og mangler.

Den ble mye raskere på turen hjem fra Oslo, første gangen jeg gav på den litt så gikk den dårligere enn den gjør nå.

Dessuten, jeg kjøpte ikke bilen for at jeg ville ha en racerbil. De er bare sinnsykt pene å se på! Men jeg lurer bare på om de skal gå så dårlig, skal de de så er det jo greit. Har jo racer bil utenom jeg så...Volvo Power det ja!! hehe

Skrevet

Merkelig at den skal gå såpass dårlig hvis den er nyoverhalt.

Du kan jo alltids kople ut luftmengdemåleren og se om det er noe forskjell. Er det ingen forskjell så har du funnet problemet, med utkopla LMM skal bilen gå som en dass.

På en annen side så er det ganske forskjell å kjøre en turbomotor med masse Nm og en turtallsvillig sugemotor.

Skrevet

Ok, skal prøve det i dag!

Men de skal vel gå 0-100 på 6.4? desse M3'ene med 215hk. Viss min gjør 0-100 på 6, noe nå så går Volvoen 0-100 på minst 4 sek!!

Skrevet

De fleste som aldri har kjørt M3 før tro at siden det heter M3 så flyr den avsted..

215hk har aldri klart å dra ifra 240hk, vertfall ikke 240hk med turbo.

Er nok ikke noe galt med din bil. S14 er ikke kjempe sprek desverre.

Aerodynamiken i E30M3 er heller ikke veldig bra..

Skrevet

Hvorfor i alle dager kjøpte du en M3 som går som en dass?

Den var jo ikke akkurat billig heller.. så tilfeldigvis annonsen på den i går, og at den var solgt.

En 130hk Sierra skal du parkere grundig.

Skrevet

Hadde en E30 325 med 170hk for 3-4år siden, faktisk i akkurat samme farge!

Og den gikk greit den,skulle parkere den forden ganske greit :!:

Skrevet

Hvorfor jeg kjøpte M3!?! Det var og et spørsmål! For M3 E30 er bare helt ubeskriveli RÅ! Det er ikke noe rakett nei, men det jeg ville forsikre meg om var jo om det var noe som var slik det ikke skal være om du skjønner.

Nå har jeg tatt meg en titt på gasswiren, det var faktisk 1cm fra bånn gass. Så når jeg fikk justert den så ble det litt mer liv i den ja! Hadde et drag mot en 540i E34 automat, vi gikk akuratt likt. I en oppoverbakke sådan.

Skrevet
Hvorfor jeg kjøpte M3!?!

Hvorfor du kjøpte DEN M3en var vel heller spørsmålet. Ikke M3 i seg selv. Hadde jeg sett på og prøvd en M3 som gikk såvidt bedre enn en 130hk Sierra hadde jeg parkert den og forlangt at det skulle fikses, eller slengt inn et seriøst skambud. Eller kanskje bare dratt og sett på en annen. Men har du funnet feilen nå, og det var så enkelt, så er ingenting bedre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...