M3d Skrevet September 3, 2007 Forfatter Share Skrevet September 3, 2007 Jeg tillater meg en liten bump her siden det har gått noen dager Kommenter gjerne andres biler, men legg helst ved noe ontopic også så jeg slipper å bli skuffa hver gang det kommer et nytt innlegg. Jeg sitter fortsatt og drømmer. Tør ikke poste noen linker her i frykt for at andre stikker av med drømmebilen, men det er mange fine biler der ute. Av ren latskap spør jeg her i stedenfor å søke; hva involverer Premium Selection? Bilene man finner på bmw.de sin søkemotor ser ut til å være betydelig dyrere enn tilsvarende (fra forhandler) man finner på autoscout og mobile. Er dette en slags strøken-garanti? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 3, 2007 Share Skrevet September 3, 2007 e46 med m tech understell har en annen tannstang samt andre bærearmer(som er svindyr) så det er ikke umulig dette utgjør en annen feeling på styring. Det ser imedlertid ikke ut som det er ikke noe stor forskjell på tannstangene m-tech kontra uten, bortsett fra delenr. prisen er dønn den samme. Har tenkt endel på 330d selv, men da som touring og med 4x4. Ser de ligger ganske mye lavere i pris i tyskland(etter avgift selvsagt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 e46 med m tech understell har en annen tannstang samt andre bærearmer(som er svindyr) så det er ikke umulig dette utgjør en annen feeling på styring.Det ser imedlertid ikke ut som det er ikke noe stor forskjell på tannstangene m-tech kontra uten, bortsett fra delenr. prisen er dønn den samme. Har tenkt endel på 330d selv, men da som touring og med 4x4. Ser de ligger ganske mye lavere i pris i tyskland(etter avgift selvsagt). Avgiften på 330Xd touring er jo helt hinsides da pga co2 avgiften. BMW Premium selection er biler som er skadefri, komplett servicehistorikk og er i en tilstand som kan beskrives som strøken. Finner du den rette bilen og den er merket med premium selection så er det bare å kjøpe. Beskuelse og prøvekjøring er bortkastet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3d Skrevet September 4, 2007 Forfatter Share Skrevet September 4, 2007 BMW Premium selection er biler som er skadefri, komplett servicehistorikk og er i en tilstand som kan beskrives som strøken. Finner du den rette bilen og den er merket med premium selection så er det bare å kjøpe. Beskuelse og prøvekjøring er bortkastet. Sikker på dette? Er bilen da garantert skadefri/feilfri av BMW-forhandleren? Har funnet et eksemplar jeg liker veldig godt til en ikke så fryktelig ufornuftig pris med Premium Selection. Kjenner det kribler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Både 330d og 320d er fantastiske biler. Vel har 320d kun 4 sylindere, men det er faktisk en veldig god bil på alle måter. Om du ikke skal kjøre mye på autobahn vil jeg kanskje anbefale deg en 320d. Utrolig mye bil for pengene. Ikke glem å få med deg sports-setene. De er fantastiske. Om du skal importere fra tyskland bør du se til at bilen har varme i setene. Mange biler i tyskland som ikke har det. Uheldig å ikke ha det når man kommer tilbake fra en lang og kald skitur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3d Skrevet September 4, 2007 Forfatter Share Skrevet September 4, 2007 Sportsseter er et must Men hva med den store forskjellen i besparelse ved import på 320d og 330d? Samme hvor mange ganger jeg regner opp og ned på det så kommer jeg frem til at 320d er omtrent 30-50.000kr billigere i tyskland, mens 330d er minst 80.000 billigere og oppover. Mulig jeg regner feil (alle engangsavgiftkalkulatorene gir ca 144.000kr i avgift) men det gir jo perfekt mening fordi man før måtte importere bilen med en monstermotor på 3000ccm som den jo har, mens man med de nye reglene kan importere den med usle 177g co2, som den også har! bilen har snudd helt opp ned avgiftsmessig. Derfor kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Når jeg kjøpte bilen min for ca 1mnd siden var det ca 130 000,- i avgifter. Det er her snakk om en 184hk som med manuell kasse slipper ut 186g. regnet ut avgift med kalkulatoren på tyskland.org og den stemte perfekt når jeg kom til tollkassereren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 ja espen alle bilavgifter er helt hinsides, men på 330d har de gått ned etter co2 varianten kom. forskjellen i co2 avgift(før fradrag) på 330d(og xd) og 330i er på hele 52055,- etter tall funnet på mobile.de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 ja espen alle bilavgifter er helt hinsides, men på 330d har de gått ned etter co2 varianten kom.forskjellen i co2 avgift(før fradrag) på 330d(og xd) og 330i er på hele 52055,- etter tall funnet på mobile.de Nå har jeg ikke regnet på 330xd, men jeg har sett at den har et relativt kraftig co2, noe som også 330i har. Men siden jeg importerte en 2001 330Ci i desember i fjor så vet jeg hva avgiften var den gang. Hadde jeg ventet med å registrere den til januar og beregnet avgift etter co2 så hadde den blitt ca.2.000,- billigere. Altså ikke så voldsomt mye at det gjør noe. 330d,330cd og 330dt gikk derimot ned mye. 330d og 330cd har 177 i co2, som da er under den magiske grensen på 180. 330Xd touring har, om jeg ikke husker feil co2 på over 200 og vil derfor ikke komme like gunstig ut. Desuten er den jo svinetung, noe som også koster mange avgiftskroner. Så i mine øyne skal man virkelig ha behov for 4wd før man drar til med x på en 330d. co2 tallene på mobile bør man forøvrig ikke se så nøye på. Der er det mye feil ute og går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3d Skrevet September 4, 2007 Forfatter Share Skrevet September 4, 2007 Jeg må altså regne med å betale 350-370.000kr for en godt utstyrt eksemplar med premium selection-garanti. Det er litt mer penger enn jeg hadde sett for meg ved import, men 320d er jammen ikke mye billigere netto i tyskland med samme utstyret. Bare engangsavgiften blir noe billigere. 320d ser ut til å være uhyre sjelden med navi prof, skinninteriør, m-pakke o.l. Takluke er bare å glemme. Fant denne 330d med alt utstyr til €25.500 med to eiere. Kun fargen mangler, men det betaler jeg gledelig i Norge. E46 er desidert finest i svart metallic. Legger til link nederst. Er det noe tvilsomt jeg har oversett med denne? http://ecom.bmwgroup.com/ecom32gahp/DE-GAHP/UVMBMW/de/pages/uvse/controller.jsp?redirectWhere=uic_details_vehicle_content.jsp&action=showDetailsPage&offerId=3344135 Merk at den står så langt sør som du kommer i Tyskland. Ryker nok noen tusenlapper i diesel på vei til Kiel. edit: sakset bort først avsnitt som ble besvart av karen over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 ja espen alle bilavgifter er helt hinsides, men på 330d har de gått ned etter co2 varianten kom.forskjellen i co2 avgift(før fradrag) på 330d(og xd) og 330i er på hele 52055,- etter tall funnet på mobile.de Nå har jeg ikke regnet på 330xd, men jeg har sett at den har et relativt kraftig co2, noe som også 330i har. Men siden jeg importerte en 2001 330Ci i desember i fjor så vet jeg hva avgiften var den gang. Hadde jeg ventet med å registrere den til januar og beregnet avgift etter co2 så hadde den blitt ca.2.000,- billigere. Altså ikke så voldsomt mye at det gjør noe. 330d,330cd og 330dt gikk derimot ned mye. 330d og 330cd har 177 i co2, som da er under den magiske grensen på 180. 330Xd touring har, om jeg ikke husker feil co2 på over 200 og vil derfor ikke komme like gunstig ut. Desuten er den jo svinetung, noe som også koster mange avgiftskroner. Så i mine øyne skal man virkelig ha behov for 4wd før man drar til med x på en 330d. co2 tallene på mobile bør man forøvrig ikke se så nøye på. Der er det mye feil ute og går. ja vekten varier mellom 1695 og 1770, men det korriktige å regne med er nok 1695(eksl fører). co2 på 330xd skal være 204,så det blir en avgiftsforskjell på 35000 mellem 330d og 330xd. men så kommer jo vekten i tillegg. mulig du har rett, at det koster mer enn det smaker med allrad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Jeg må altså regne med å betale 350-370.000kr for en godt utstyrt eksemplar med premium selection-garanti. Det er litt mer penger enn jeg hadde sett for meg ved import, men 320d er jammen ikke mye billigere netto i tyskland med samme utstyret. Bare engangsavgiften blir noe billigere. 320d ser ut til å være uhyre sjelden med navi prof, skinninteriør, m-pakke o.l. Takluke er bare å glemme. Fant denne 330d med alt utstyr til €25.500 med to eiere. Kun fargen mangler, men det betaler jeg gledelig i Norge. E46 er desidert finest i svart metallic. Legger til link nederst. Er det noe tvilsomt jeg har oversett med denne?http://ecom.bmwgroup.com/ecom32gahp/DE-GAHP/UVMBMW/de/pages/uvse/controller.jsp?redirectWhere=uic_details_vehicle_content.jsp&action=showDetailsPage&offerId=3344135 Merk at den står så langt sør som du kommer i Tyskland. Ryker nok noen tusenlapper i diesel på vei til Kiel. edit: sakset bort først avsnitt som ble besvart av karen over Å sette inn direktelinker til bilene på bmw.de funker som regel dårlig. Får ikke opp den siden der. Men ser at bmw niederlassung München har en svart sedan med mye utstyr. Kan det være den? 350-370 for en sedan er nok ikke så langt unna sannheten. Har sett noen sedaner som har gått for priser som vil få totalprisen til å havne rundtom der. Coupeen jeg skaffet havnet over 400" Den var dog VELDIG godt utstyrt, hadde lav kilometer og var en BPS bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvin Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Det at styreresponsen er bedre kan vel ha med stabstaget å gjøre? M-tech understell vil jo vanligvis si 2mm tykkere stabstag om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3d Skrevet September 4, 2007 Forfatter Share Skrevet September 4, 2007 Jeg testet linken tidligere for å dobbeltsjekke, og da gikk det, men bmw.de har vel bare midlertidig lagring av mine søk. Regner med linken går direkte til mitt søkeresultat. Det var en grå 4-dørs sedan med 51.536km på telleren, om jeg ikke husker helt feil. Det er bare å krysse av det meste utstyr til det står et par stk igjen så finner du den Hadde den vært svart så hadde den vært perfekt. Ser ikke noe utstyr den mangler. Den har vært der en ukes tid nå tror jeg. Jeg bør kanskje passe meg for biler som har ligget særlig lenger enn det? Har hørt om kresne importører som mener det er uaktuelt å importere biler som har ligget mer enn et par dager. Hele Tyskland og mange i Europa ser jo de, så de beste burde jo gå rimelig kjapt unna, eller hva? Litt offtopic spørsmål, men jeg har ingen praktisk erfaring med lakkering, så jeg lurer på hvor mye svart metallic lakk koster om det skal dekke en hel bil? La oss si jeg kjenner folk som kan gjøre jobben. Trenger kun lakk. Om jeg søker får jeg opp sidene til folk som lakkerer og de oppgir ingen fastpris. Kun beskjed om å ta kontakt. Og med arbeidet gjort profesjonelt? Regner med arbeidet koster minst like mye som lakken. Ser for meg 25-30.000kr for lakk og arbeid på en "proff" forretning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Jeg sier det bare helt enkelt. Glem å lakere om en såpass dyr bil i en annen farge. Svart er en av de vanligste fargene på denne bilen, så det dukker nok opp en etterhvert. Skikkelig hellakkering medregnet motorrom, dørhull, bagasjerom etc vil nok fort komme på 40-50 lapper om lakkverkstedet skal gjøre all jobben. og da vil bilen i mine øyne ha ramlet i verdi. Den svarte i München har jo det meste med unntak av skinn. Alcantara er bedre å sitte i en skinn, så jeg hadde ikke brydd meg så hardt om det er skinn eller alcantara. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå