Chriso Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Jeg bør kanskje passe meg for biler som har ligget særlig lenger enn det? Har hørt om kresne importører som mener det er uaktuelt å importere biler som har ligget mer enn et par dager. Hele Tyskland og mange i Europa ser jo de, så de beste burde jo gå rimelig kjapt unna, eller hva? Dette blir jo et umulig spørsmål. Dersom du kjøper en bil med en gang den blir lagt ut, så vet jo du aldri om den hadde kommet til å ligge der i ukevis dersom du ikke hadde kjøpt den.. Og dersom du venter, så vil den enten forsvinne (og du fikk aldri bilen), eller bli liggende i flere uker (og du vil derfor ikke kjøpe den fordi du er skeptisk)... You see? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 320d ser ut til å være uhyre sjelden med navi prof, skinninteriør, m-pakke o.l. Takluke er bare å glemme. Det er ingen problemer å finne dette om du bare bruker noen uker å lete. Jeg søkte etter 320d med det nevnte utstyr (ikke skinn, da jeg ville ha alcantara på min touring. Takluke var med) i 4-6 uker tenker jeg før jeg fant "min" bil. Det er viktig å ha tålmodighet, så kommer akkurat den riktige bilen til slutt. Jeg vurderte også 330d. Pga. avgiftendringene ved nyttår ble jo den veldig redusert i pris. Jeg gikk likevel for 320d da min pengepung gjorde at jeg måtte velge mellom pre-facelift 330d uten M-pakke mot facelift 320d med M-pakke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 320d ser ut til å være uhyre sjelden med navi prof, skinninteriør, m-pakke o.l. Takluke er bare å glemme. Det er ingen problemer å finne dette om du bare bruker noen uker å lete. Jeg søkte etter 320d med det nevnte utstyr (ikke skinn, da jeg ville ha alcantara på min touring. Takluke var med) i 4-6 uker tenker jeg før jeg fant "min" bil. Det er viktig å ha tålmodighet, så kommer akkurat den riktige bilen til slutt. Jeg vurderte også 330d. Pga. avgiftendringene ved nyttår ble jo den veldig redusert i pris. Jeg gikk likevel for 320d da min pengepung gjorde at jeg måtte velge mellom pre-facelift 330d uten M-pakke mot facelift 320d med M-pakke... Touring er greie å finne ja. De kryr det nærmest av. Sedan og coupe er derimot vanskeligere å finne om man er kresen på utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Touring er greie å finne ja. De kryr det nærmest av. Sedan og coupe er derimot vanskeligere å finne om man er kresen på utstyr. Ok, min feil. Trodde ikke det var så stor forskjell på touring og sedan ser du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Touring er greie å finne ja. De kryr det nærmest av. Sedan og coupe er derimot vanskeligere å finne om man er kresen på utstyr. Ok, min feil. Trodde ikke det var så stor forskjell på touring og sedan ser du. Merkelig nok så er det det. Har lett lenge etter den riktige sedanen, men det er jammen ikke enkelt. Mange om beinet og få biler desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3d Skrevet September 5, 2007 Forfatter Share Skrevet September 5, 2007 Jeg har mye å lære her skjønner jeg. Takk for svarene så langt! Hellakkering har jeg vært skeptisk til fra begynnelsen egentlig. Det skal mange års erfaring til som heltid billakkerer for å matche finishen på en fabrikklakkert bil tipper jeg. Og mange penger i tillegg. Legger med andre ord fra meg det da. Et kjøp skal skje uansett, men det blir ikke ennå, så jeg har god tid til å lete. Jeg må prøve å finne meg noen nye fritidssysler inntil videre så jeg slipper å sitte og lengte i timesvis daglig og se de samme bilene igjen og igjen. Blir nesten litt sprø Og som sagt i første post, jeg vil heller ha fullspekket 320d enn ribbet 330d, men de jeg har funnet så langt i min to-tre uker lange aktive leting har veldig liten prisforskjell. Fullutstyrt 320d mot fullutstyr 330d ligger begge på €25-30.000 ser det ut til. Da 320d med noe mindre km, men så lenge den er et stykke under 100.000 så er jeg fornøyd. Espen M33: Det er den til €19.950 du tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Nei, det er jo en 320D. De har(eller hadde) en 330d også da jeg kikket i går. Forøvrig en plass jeg trygt kan anbefale deg å handle. De er vel største forhandleren av brukt bmw i Tyskland, men de behandler kundene sine særdeles bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3d Skrevet September 5, 2007 Forfatter Share Skrevet September 5, 2007 Nei, det er 330d. Den har gått 79.608km og står i München. Koster €19.950 Hvis det er en annen du mener må jeg ha noen nøyaktige tall for å kjenne den igjen. Km, angebotsnummer eller pris eller lignende. Årsmodell? Jeg ser hovedsaklig på 2004. Hva er reglene rundt tysk momsfradrag? Bestemmes det av bilens alder? Eller er det eks-leasingbiler? Eller bare på forhandlerens magefølelse? Blir litt forvirret av det der. Jeg mente det var leasingbiler fra 2004 eller nyere, men jeg har også sett nyere biler med "mwst ausweisbar" selvfølgelig mulig at den er borte i dag. Men jeg kikket i går noen få timer etter og fant ikke annet enn denne. Enten overser jeg akkurat denne bilen fullstendig eller så ble den helt borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Nei, det er 330d. Den har gått 79.608km og står i München. Koster €19.950 Hvis det er en annen du mener må jeg ha noen nøyaktige tall for å kjenne den igjen. Km, angebotsnummer eller pris eller lignende. Årsmodell? Jeg ser hovedsaklig på 2004. Hva er reglene rundt tysk momsfradrag? Bestemmes det av bilens alder? Eller er det eks-leasingbiler? Eller bare på forhandlerens magefølelse? Blir litt forvirret av det der. Jeg mente det var leasingbiler fra 2004 eller nyere, men jeg har også sett nyere biler med "mwst ausweisbar" selvfølgelig mulig at den er borte i dag. Men jeg kikket i går noen få timer etter og fant ikke annet enn denne. Enten overser jeg akkurat denne bilen fullstendig eller så ble den helt borte. En maksutstyrt 330D med M-tech pakke til den prisen hørest noe suspekt ut. Har aldri sett dem så lavt med en såpass lav kilometer. Og iallefall ikke om det er en BPS bil! Mwst kan trekkes fra på alle biler som er leaset eller eid av firma/selvstendig næringsdrivende. Det er helt uavhengig av alder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå