Odd-M Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 Prøvekjørte en 99 318 for brodern nå nettopp. Elektriske feil som jeg synes er merkelig. Speedometeret og forebruksmåleren faller helt ut en liten stund innimellom. Tankmåleren virket ikke. Turtelleren fungerer som normalt. Feilmelding/lys på ABS og håndbrekk. Hva tyder instrumentfeilen på? Elller var bilen kjørt 165000 og på insp II i 2006 ble den anmerket oljelekk på toppdekselpakning, bunnpannepakning, simmerring utgående aksling girkasse og giroverføring. Jeg synes ikke dette kan regnes som normal slitasje relatert til km-stand. I tillegg er det et hull i serviceheftet jeg synes lukter litt svidd. Bilen ble importert i 02 og det er ikke stemplet noe før etter det, ved 42000 km. Altså kun 42000 km på 3 år som ikke kan dokumenteres?! Altså mange ting som forteller meg at dette ikke er rette bilen, til tross for at den selges relativt rimelig...
larserso Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 Vet ikke hva de elektriske feil du nevner kan være, men utifra hva du skriver virker det som om det er en grunn til at den selges rimelig... Forøvrig er vel km/år ganske ok.
Naitsirk Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 42000 på 3 år.. er ikke overaskende lite ? 14000 i året..
Odd-M Skrevet August 29, 2007 Forfatter Skrevet August 29, 2007 14000 i året er mindre enn normalt i mine øyne. Med tanke på at det ikke er stemplet service på de tre årene synes jeg det er noe rart. De aller aller fleste som kjøper en ny bil følger opp service de første årene. Dette sammen med mitt generelle inntrykk av bilen fører til at jeg mistenker den er kjørt mye mer enn hva instrumentet viser. Kanskje en litt for brå påstand for mange her på forumet, men jeg mener en bil som er kjørt mindre enn 20000 km i året i snitt bør dokumenteres GODT. Det tar kun noen få minutter å justere km-stand på et digitalt instrument. Uansett, det blir ikke noe kjøp denne gangen. Tror det finnes mange bedre kjøp enn denne. Jeg ble forøvrig positivt overrasket over hvor fint de 118 hk jobbet sammenlignet med toliteren som har en noe lat karrakter. Ser akselerasjonen er oppgitt til kun halvsekundet tregere enn 320 og skal gå desiliteren billigere på mila. Et fullverdig alternativ i mine øyne til tross for at jeg må regnes som sekserfantast!
helgeb Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 i mange tilfeller der km er justert tilbake på speedometeret kan en liten test på et bmw verksted avsløre lett hva riktig km stand er ved å lese av på lysmodulen. denne registrerer km stand , og denne justeres ikke tilbake i mange tilfeller
Lars Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 Slutter ikke tankmåleren å fungere hvis km-stand blir tuklet med?..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå