Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det var ikke en Zephyr 2000 du fløy vel? Interresant prosjekt du har gående også forresten.

Dette står sikkert tidligere i tråden, men hva slags sprut bruker du? Hva mener du er det beste valget av EFI, Pectel eller Autronic?

Edit: Så nå at det var SM4 du bruker.

Jeg fløy Zenit 601 :twisted: Helt konge og fly. Utrolig rolig og fin. Dog følsomme ror utslag :) Straks den var trimmet inn, gikk den som en pil ;)

Autronic SM4 jeg bruker ja. Knall det

• 2 weeks later...
  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Blir bare bedre og bedre dette :) Hva skal du ha uttaket på vanosplata til?

Takker så mye, ja begynner og hjelpe nå. Får igjen motoren "for sure" til uka. Også var det ca 1-2 ukers levering på 3" chrome molloy akslingen. Og da er jeg vell egentlig i mål :twisted:

Ang. uttaket, så er det olje tur til turboen som står opp foran på siden av motoren. Så slipper jeg en lang slange fra bak oljefilter huset og opp til turbo.

Skrevet

Da var bremser bak montert, instrumenter ferdig koblet, og drivstoff anlegget er prøvekjørt og renset. Virker jaggu som om TIG sveisingen min holdt, skrudde opp i 90PSI og det hindre ikke koblinger eller sveiser og holde tett :D

ov56owvk9q7atqk32ltl.jpg

1uo52m1ychn3oyobold9.jpg

hkua8tu6c6utxkm9h4mm.jpg

Skrevet
Snart klar for oppstart nå da, blir artig å se denne i aksjon:)

Men slissene i bremseskivene foran og bak kaster ikke likt:)

Bra observert. både EBC og KSPORT skivene er montert etter annvisningene, men skivene foran som for meg ser feil ut, skal vist være slik.

Iløpet av et par uker, så bør den vell være klar til jomfru turen, varmkjøring og ettertrekking av topp. Må få den på hjulstillings bukken og få justert understellet.

Skrevet

Helt sikkert riktig, artig å se at produsentene har ulike tanker rundt dette. Men utformingen av skivene kan jo ha litt å si, men har vel uansett ikke stort å si hvilken vei de kaster.

Hjulstillingskontroll høres ikke dumt ut, tror det hadde blitt bambi på glattisen om du hadde droppa 4hjulskontroll med den effekten der:)

Skrevet
Helt sikkert riktig, artig å se at produsentene har ulike tanker rundt dette. Men utformingen av skivene kan jo ha litt å si, men har vel uansett ikke stort å si hvilken vei de kaster.

Hjulstillingskontroll høres ikke dumt ut, tror det hadde blitt bambi på glattisen om du hadde droppa 4hjulskontroll med den effekten der:)

Ja, og spesielt nå som alt av foringer og stag er byttet til justerbart i hue og rævva!

Skrevet
Da var eksos bakentefra og frem til downpien ferdig sveisa og fester på plass. Blei igrunn ganske bra og eksosen ligger høyt.

rt072.jpg

rt071.jpg

rt07.jpg

rt073.jpg

rt074.jpg

rt075.jpg

rt076.jpg

rt077.jpg

Skimter samme coilovers som jeg har jo :D

Baklager litt off topic, men er ikke halvveis i lesinga enda!!

Lurer egentlig på om hvordan det fungerer?

Det er iallfall STIVT nok!!! :D

Skrevet
Jeg har lenge hold på med Nissan 200sx. Den siste var en S14a Z-Edition

99`med RB20DET motor. 464HK. Men nå har jeg tatt og kjøpt en E36 M3 US, men som jeg har byttet ut med en S50B30 motor. Motor teknikk skal utføre maksineringen mens Vidar Strand skal bremse.

Noen av delene jeg har kjøpt:

Autronic SM4

Autronic 500 CDi

Autronic Boost solnoide

3x dobble Haltech coiler

Turbonetics GT-K 850 A\R 1.15

Tial 44mm

Australske råder fra PPF

JE custom stempler 8.5:1 86.5mm

PPF Pyramide Ringer

3x Bosch 044 pumper

Summit Alu fuel cell

Alu Swirlpot

Earls fitting\slanger

VEMS bredbåndslambda og EGT

Griffing radiator

Earls 26 raders oljekjøler

Bosch 044 løftepumpe

Turner M.S alu. traversforinger

Turner M.S nylon bærearm foringer foran

Turner M.S Stabstag foran\bak

Turner M.S poly stabstag foringer

Turner M.S Oljekjøler utak

Turner M.S Hardyskive

Turner M.S alu. bærearm bak

Turner M.S alu. diff. foringer

Flex-a-lite 2x12" vifte

19 rader etanol kjøler m 10" vifte - summit

Tial 50mm BOV

Tilton 3-plata ralley clutch

Auto-meter sport comp målere:

Oljetrykk, Oljetemp, Boost, Fuel level, Vanntemp

Justerbare kamdrev

Eget produsert Grenerør

Eget produsert downpipe

Eget produsert 3.5" eksos

Eget produsert Fuel rail AN-8

Noen bilder enn så lenge:

http://s216.photobucket.com/albums/cc118/impulton/

Jeg gikk inn på denne linken. Ble litt skuffet da jeg ikke så noe bildeler på første side, bare et par karer som satt i racing-stoler, med snabben ute.. å ett stykk stripper :P hehehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...