Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå må du roa ann litt da thomas. du her ikek kjørt bilen med noe annet enn d2 coiloverene. å drifte med 240hk som setter seg er ikke så lett som med 450hk med bakhjul som ser ut som bambi på isen.

tror du ender opp med noe slikt til sluttBMW024.jpg

• Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
En ting jeg ikke helt har fått med meg enda; Noen sier grenrørene må være delt mot motorblokken pga utvidelse ved oppvarming, men ser mange som i dette tilfellet har dem som et helt stykke...?

Hvorfor gjør man forskjellig? Det går egentlig bra, det er bare noen som tror det ikke gjør det?

Litt smak og behag, men nå sitter m3 manifolden med 24 skruer, og det skal nok holde de på plass ja :)

Skrevet
nå må du roa ann litt da thomas. du her ikek kjørt bilen med noe annet enn d2 coiloverene. å drifte med 240hk som setter seg er ikke så lett som med 450hk med bakhjul som ser ut som bambi på isen.

tror du ender opp med noe slikt til sluttBMW024.jpg

Blir nok veldig likt ja fingern! Gikk heller fårlig på cross banen idag. Muligens brukket ankel! aha

Skrevet
Tøft prosjekt. :)

Noen spesiell grunn til overgang fra Nissan til BMW?

Interessant spørsmål. Hmm, nei jeg er vell bare lei av og knekke kasser. Rast 5 kasser. Men den siste hold etter jeg fikk spons på Olje fra Omega aka Norsk Industri olje. 75w-140 Omege 909E race olje. Da holdt kassa på superstage på gardemoen. Dette blir vell og banne i kjærka, men jeg personlig syntes s14a`n med det gromme understellet jeg hadde var langt bedre og kjøre, drifte og styre enn BMW`n. Bmw`n har jo også fått D2 coilovere, alu foringer, delphin foringer i fremre bærearmer osv, men kan fremdeles ikke sammenlignes. Altfor nærvøs i rævva iforhold til nissanen, men vi får se hva litt mere motor samt oppsett av understellet kan hjelpe litt.

BMW'en burde kunne bli minst like bra å kjøre.

Hva er delpin foringer og hvor får man kjøpt de?

Sorry, Delrin

http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TSU3080202

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja, da har det skjedd litt igjen :) Fått MASSE deler.

Bla.a:

Bensin kjøler m\vifte

Eksos spjeld (rugulering av baktrykk og lyd)

Earls 19rader oljekjøler

Aeuroquip slanger

Earls koblinger

Summit AN fastnøkkel sett

Mageflow 3" potter (2x)

20 Gallon fuel cell

Aeromotive bensintrykks regulator

Aeromotive bensin filtre

GROZE - camber armer (justerbare dog)

Marren fuelinjectors flow matcha 1660cc Etanol dyser

Spec fjærtårn stag (massive cnc freste fjærtårn skåler)

Termo-tec eksos bandasje\thermo folie (selvklebende)

OSV ++ :D:D:D

DSC00378-2.jpg

DSC00379-1.jpg

DSC00380.jpg

DSC00381.jpg

DSC00382-1.jpg

Skrevet

Da var fuel railen ferdig, nytt alu. motorfeste samt et par skryte bilder :)

DSC00384.jpg

DSC00385.jpg

Flow matcha 1660cc etanol dyser :)

DSC00386-1.jpg

DSC00387-1.jpg

Fuel railen med 2x tur og retur på midten:

DSC00388-1.jpg

DSC00389-1.jpg

DSC00390-1.jpg

Motorfeste

DSC00391-1.jpg

Motor med innsuget på:

DSC00392-1.jpg

Oljekjøler, snurre og oljefilter huset med adapter for utak til oljekjøling:

DSC00393.jpg

Skrevet

Dette blir jo en vinner ser jeg :) Tror jeg må ta meg en tur inn å ta en titt snart.

Men det blir nok aldri som å kjøre en Nissan nei, det tror jeg du har helt rett i :lol:

Skrevet
Dette blir jo en vinner ser jeg :) Tror jeg må ta meg en tur inn å ta en titt snart.

Men det blir nok aldri som å kjøre en Nissan nei, det tror jeg du har helt rett i :lol:

Haha, hvem vet, kansje det blir s14a igjen med denne motoren og drivlinja i :)

Skrevet

Haha, hvem vet, kansje det blir s14a igjen med denne motoren og drivlinja i :)

haha, tror ikke mange bmw fan ville ha likt den tanken din :evil::evil:, men det er hvertfall mindre straff enn å putter annet merke motor inn i en bmw :?::roll:

satse litt på understellet så kommer du til å få det enten like bra, hvis det ikke blir bedre :D

har en monster diff til bmw til salgs om du er int. 75% lock og utveksling på 4 komma noe. lavere topphastighet, men akselasjon er no jævlig rask!

hva slags kammer bruker du her?

skal du gjøre noe med toppen?

johnny

Skrevet

Da har jeg fått gjort noe fornuftig denne helgen. Har begynt på Swirlpot`n min, samt test polert den med noe nytt utstyr jeg har kjøpt. Har også fått sveiset ferdig manifolden fra forgreningen på syl. 6/5/4 til T4 flensen. Imorgen ved det bli bygd ferdig håper jeg!

Swirlpot ferdig sveiset (kun med -10 AN retur enn så lenge)

20.jpg

Polert og jævlig :)

201.jpg

Ymse eksos detaljer samt eksos speldet :)

202.jpg

Manifolden

203.jpg

204.jpg

Undenifra:

205.jpg

Motorommet med Turboen på plass:)

206.jpg

Skrevet

har en monster diff til bmw til salgs om du er int. 75% lock og utveksling på 4 komma noe. lavere topphastighet, men akselasjon er no jævlig rask!

johnny

Jeg har org. m3 diff på bilen. Jeg vil faktisk ha lavere utveksling og høyere toppfart. Den gjør jo ikke mere enn 230-240km\t når den gikk med std. utveksling. Med 700+ hk tror jeg ikke at den blir for langbeint med utveksling som tilsvarer 300km\t. Man bør minst ha det med slik effekt. En bil som gjør 200km\t. hadde jeg blitt lei av dag 1!

Skrevet

johnny

Jeg har org. m3 diff på bilen. Jeg vil faktisk ha lavere utveksling og høyere toppfart. Den gjør jo ikke mere enn 230-240km\t når den gikk med std. utveksling. Med 700+ hk tror jeg ikke at den blir for langbeint med utveksling som tilsvarer 300km\t. Man bør minst ha det med slik effekt. En bil som gjør 200km\t. hadde jeg blitt lei av dag 1!

ikke ofte man er over 200km/t her i norge, om man er på veien eller på banen.. men kun 200km/t er litt kjedelig ja..

har det på bruksbilen, m3 3,2l, chippet og fartssperra fjernet pluss div mods, ca 365hk, klarte 240km/t fra sverige hjem da, likte det jeg..

hva med m5 e34 diff?

lurer fortsatt på hva slags kammer du bruker og om du gjøre noe med toppen?

johnny

Skrevet

ikke ofte man er over 200km/t her i norge, om man er på veien eller på banen.. men kun 200km/t er litt kjedelig ja..

har det på bruksbilen, m3 3,2l, chippet og fartssperra fjernet pluss div mods, ca 365hk, klarte 240km/t fra sverige hjem da, likte det jeg..

hva med m5 e34 diff?

lurer fortsatt på hva slags kammer du bruker og om du gjøre noe med toppen?

johnny

Poenget med og ha utveksling til over 200km\t er hvis man f.eks kjører i 140km\t på motorveien, er det værken behaglig eller gunstig å måtte ligger på 4-5000RPM ved "Cruising"

Jeg har std. topp og kjører med std. kammer, da org. topp flower 750-800hk uten store problemer.

Skrevet

Ja da var grenerøret ferdig, unntatt uttak til WG`n :)

Er kjempe fornøyd med det, med tanke på at det er det første grenerøret jeg bygger. Det er faktisk enkelt og få grenerøret inn og ut av bilen med motoren i, noe jeg hadde fryktet ville bli vanskelig. Har fått bygd det "relativt" optimalt med tanke på flow og like lengder. Fra utløpet på syl 5 og 2 så skiller det 1-2cm på total lengden frem til T4 flensen. Det skulle ikke ha overdreven stor betydning på en turbo motor

DSC00412.jpg

Undenifra:

DSC00413-1.jpg

DSC00414-1.jpg

Sveiset utv\innv:

DSC00416-1.jpg

Front:

DSC00417.jpg:roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...