Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hva skjedde med motoren??

Skjedd og skjedd. Har vell ikke akkurat skjedd noe drastiskt. Fordi det ikke ble frest evakueringskanaler i blokka, har det vell gått litt lekasje og dermed vann i olja.

Kan det være pyramidringene som ikke har tettet godt nok? Andreas på PPF sa at de hadde etterdratt opptil 3 ganger på pyramidringer, siden de "spiser" seg innover i godset etter skikkelig varmekjøring (Spesielt etter bremsing i benk).

Uansett er det kjempesurt at dette skjedde nå, både for deg og kjøper. Veldig bra at du ordner opp sånn.

Skrevet
Hva skjedde med motoren??

Skjedd og skjedd. Har vell ikke akkurat skjedd noe drastiskt. Fordi det ikke ble frest evakueringskanaler i blokka, har det vell gått litt lekasje og dermed vann i olja.

Kan det være pyramidringene som ikke har tettet godt nok? Andreas på PPF sa at de hadde etterdratt opptil 3 ganger på pyramidringer, siden de "spiser" seg innover i godset etter skikkelig varmekjøring (Spesielt etter bremsing i benk).

Uansett er det kjempesurt at dette skjedde nå, både for deg og kjøper. Veldig bra at du ordner opp sånn.

Det ligger nok noe i det. Skulle bare mangle at jeg hjelper den nye eiern med og få dette monstret opp og gå. Han var forøvrig hissig på og få bremset, så det kunne jeg godt tenke meg og vært med på. Fått noen eksakte tall på denna motoren

• 5 months later...
Skrevet
evakueringskanaler?

Ja, Det er spor man freser fra sylinder hullet og ut i enden av blokka slik at evnt overslag går ut i det fri istedet for og sprenge pakn. og få komp. i vann eller olja.

Motoren er nå hos V.S motor og skal bremses på nyåret. Gleder meg stort !

Skrevet

har ingen erfaringer med turbobygg, men det hørtes rart ut :)

men så lenge det er gjort før og det funker så...

foresten... vil du ikke ende opp med ørliten svetting av olje og bensinblanding der da?

trodde når du hadde overtrykk, så ville trykket finne enkleste vei ut i det fri.

Skrevet
har ingen erfaringer med turbobygg, men det hørtes rart ut :)

men så lenge det er gjort før og det funker så...

foresten... vil du ikke ende opp med ørliten svetting av olje og bensinblanding der da?

trodde når du hadde overtrykk, så ville trykket finne enkleste vei ut i det fri.

Og hvorfor bruker man pyramide ringer ;)

Har montert ringer, så de skal sørge for og holde kompen unna vann og olje,

men de holder ikke alltid hundre prosent tett når motoren er kald, derfor lager man slike spor så kompen kan fø

lykte ut evakueringskanalene og ikke ødelegge pakningen som tetter for vann og olje.

Dette er vell utprøvd blant motorbyggere og "tunere"

Fungere utmerket

• 2 weeks later...
Skrevet
evakueringskanaler?

Ja, Det er spor man freser fra sylinder hullet og ut i enden av blokka slik at evnt overslag går ut i det fri istedet for og sprenge pakn. og få komp. i vann eller olja.

Motoren er nå hos V.S motor og skal bremses på nyåret. Gleder meg stort !

skal love deg det er en til som ser stort fram til bremsinga :evil: hilsen ole i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...