Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er vel like greit å handle inn bra deler i første omgang! kjedelig om noe skulle ryke pga at man måtte spare inn!

men blir nok en liten håndfull tenker jeg med 800hk under huven! :D

• Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Idag har jeg fått montert front seksjonen og satt på lampene for videre tilpassing av ymse deler.

Montert Oljekjøleren. Konsekvent ute av senter mtp. hvor vann inntak og utak er iforhold til varme gang fra oljekjøler til radiatoren. Sveiset på fester på radiatoren og boltet den til vangene. Montert på vifta, og satt på plass intercooleren. Skal gå på og lage rør-gater samt braketter til ic`n imorgen hvis ikke jeg finner på noe annet spennede og ta fåre!

DSC00001.jpg

DSC00002.jpg

DSC00003.jpg

DSC00004.jpg

DSC00005.jpg

Skrevet
TIG'er du aluen selv eller? veldig fint utført vertfall. kommer til å bli et strøkent motor rom det dere!

Takker for det. Ja, jeg har nettop kjøpt meg kliss nytt Fronius "magic wave 1800" Tig apparat og har og skal sveise absolut alt selv. Det er når bilen er ferdig og forhåpentligvis alt funker som det skal at det morro og kunne være stolt av seg selv for og ha laget alle delene og gjort hele bygget selv :)

Skrevet
TIG'er du aluen selv eller? veldig fint utført vertfall. kommer til å bli et strøkent motor rom det dere!

Takker for det. Ja, jeg har nettop kjøpt meg kliss nytt Fronius "magic wave 1800" Tig apparat og har og skal sveise absolut alt selv. Det er når bilen er ferdig og forhåpentligvis alt funker som det skal at det morro og kunne være stolt av seg selv for og ha laget alle delene og gjort hele bygget selv :)

morro når man kan gjøre alt selv! hva er gods tykkelsen på alu rørene og bendene?

kjøpte noen 90' 3" (76mm) alu bend med 5mm gods og disse var sinnsykt dyre synes jeg..

(forresten har ikke glemt di 3" eksos delene om du ikke har solgt dem allerede)

Skrevet

morro når man kan gjøre alt selv! hva er gods tykkelsen på alu rørene og bendene?

kjøpte noen 90' 3" (76mm) alu bend med 5mm gods og disse var sinnsykt dyre synes jeg..

(forresten har ikke glemt di 3" eksos delene om du ikke har solgt dem allerede)

Alu rørene er 1.8-1.6mm rør. Jeg har Alu rør fra Vibrant "vangbo AS" som koster 600,- for et bend, disse er akkurat de samme både i mål og kvalitet etter og ha sveiset på begge deler som IC rør kittene dem selger på Ebay.

Jeg kjøpte en eske med rette rør og bend samt noe plastikk silikon jointer og std. slangeklemmer. Dette er bare og kaste, men røra var overaskende bra og sveise. En annen kompiss av meg kjøpte også ebay rør, men de var ikke brukendes til og sviese på.

Skrevet

I dag morges har jeg fått sveiset oppheng til intercooleren samt sveiset intercooler røret på varm siden. Sveiset på kraver på alle ender og prøvemontert. Tenkte og begynne litt på drivstoff systemet idag. Legge litt slanger samt finne ut hvor jeg vil ha BTR`n henn.

DSC00018.jpg

DSC00019.jpg

DSC00020.jpg

DSC00021.jpg

DSC00023.jpg

Skrevet

Da var drivstoff anlegget samt vakum opplegget ferdig. Fom. imorgen begynner jeg og sette sammen understellet igjen med nye alu og delrin foringer på plass. Har byttet hver eneste del som er og bytte i understellet samt sveiset inn forsterkninger overalt.

Så når det er gjort står vell montering av sprut for tur samt og begynne og pelle ned motor rommet, sende avgårde motor til maskinering og sveise ferdig motorommet samt lakkere det.

Trykktesing av sveisene:

DSC00003-1.jpg

DSC00002-1.jpg

DSC00001-1.jpg

Laget utsparing for bensin slanger:

DSC00004-1.jpg

Bensin systemet (-) fuel cellen:

DSC00005-1.jpg

DSC00006.jpg

Og noe slik vil det komme til og se ut under panseret. Vil hjelpe med litt svart eksoswrapping samt lakkert motorom og div deler. 3x Haltech coiler ligger der hvor ECU`n ligger org. og skal monteres på en plate med Magnacore pluggkabler diskrè inn bak i pluggdekselet.

DSC00007-1.jpg

Skrevet

Da har jeg fått kjøpt meg en Bosch 0 580 254 044 bensin pumpe som skal brukes som løfte pumpe. Veit dette er ooer-kill, men da er det ei pumpe som holder i massevis! God jeg har drivstoff kjøler, for 3 sånne pumper kommer til og lage mye varme og ikke minste trekke mye strøm. Godt bmw`n har 105A dynamo :)

Skrevet

ser ut til å bli en meget hårete bil dette her :P sleng gjerne inn noen bilder av understell/forsterkninger du har sveiset inn, hvis du har. interessant å se :)

hvilken dimensjoner bruker du på bensinkablene?

Skrevet

med tanke på "grenrøret" ditt som ikkje er noe grenrør men heller en manifold,så kommer det til å flowe som en hageslange.ser du har twin-entry på flensen, da burde du ha byggd deg ett puls-splitt grenrør.sorry.

Skrevet
med tanke på "grenrøret" ditt som ikkje er noe grenrør men heller en manifold,så kommer det til å flowe som en hageslange.ser du har twin-entry på flensen, da burde du ha byggd deg ett puls-splitt grenrør.sorry.

Bortsett fra at det er 2x 42,5mm rør og ikke gardena slanger jeg har brukt, så fungerer det nok. Er ikke værre enn og prøve og evnt. lage et nytt med turboen ned bak.

Har vært bremset motorer med tilsvarened manifold opp mot 700hk+, så det skal nok gå bra. Plassen begrenser grenerøret. Dessuten har Vidar strand sett motoren til en kompiss av meg som det er bilde av grenerøret hans øverst på side 3, og han mente det skulle være ypperlig til effekten vi sikter på. Dessuten har krb som jeg handler hos kikket på det og han også mener det skal fungere godt. Trenger vell ikke være et geni for og innse at det ikke er optimalt, men hva faen skal man gjøre, når man er bestemt på og bygge toppmontert turbo som nesten ingen andre har begitt seg ut på på E36 M3 og man på fittehåret får det grenerøret jeg har bygd nå inn og ut av bilen med motoren i.

Ellers takk for "skrytet"

Skrevet
ser ut til å bli en meget hårete bil dette her :P sleng gjerne inn noen bilder av understell/forsterkninger du har sveiset inn, hvis du har. interessant å se :)

hvilken dimensjoner bruker du på bensinkablene?

Takker, skal ta litt bilder av det etterhvert også :) Drivstoff slangene er av type -AN 8 Aeroquip. De er ca 10mm innv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...