Gå til innhold

Stereo i E36


Anbefalte innlegg

Tenkte å kanskje skifte ut noen høytalere i bilen til vinteren. vurderer å ta ut rockford punch basseren min og evt bare ha høytalere foran og bak.

Noen innspill til hvordan høytalere? forsterker eller ikke? bass eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha et enkelt oppsett som funker greit uten å være overkill ville jeg gått for et bra frontsett og noen 6x9 med tilhørende adaptere til E36. Kople alt på en kraftig 4 kanals forsterker. SÅ kan du evt. bruke 6x9ene som basser. Burde funke bra det.

Et lite eksempel som burde funke greit et Alpine Type R sitt frontsett og Type R 6x9". Disse tåler masse bank. Så får du deg en kraftig og god forsterker til å fore disse. Ikke gå for det rimeligste som f.eks. produkter fra netthandelen eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha et enkelt oppsett som funker greit uten å være overkill ville jeg gått for et bra frontsett og noen 6x9 med tilhørende adaptere til E36. Kople alt på en kraftig 4 kanals forsterker. SÅ kan du evt. bruke 6x9ene som basser. Burde funke bra det.

Et lite eksempel som burde funke greit et Alpine Type R sitt frontsett og Type R 6x9". Disse tåler masse bank. Så får du deg en kraftig og god forsterker til å fore disse. Ikke gå for det rimeligste som f.eks. produkter fra netthandelen eller lignende.

Hvor finner du de høyttalerne du snakker om? :)

Fler som er på utkikk etter bedre lyd ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På disse høyttalerene MÅ du ha forsterker. INgen vits uten.

Dette oppsettet var ment hvis du skal kaste ut bassen i bagasjen. Du vil jo ikke få så mye bass som tidligere, men funke bra vil det.

Selv sverger jeg til kun frontsett og sub, Men folk er forskjellige. Noen vil ha lyd overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Noen tips til å få bassen inn i cupeen på E36 sedan da? Er jo den jævla ramma under hattehylla, som er ganske tett..

Har IS utgaven selv, det jeg gjorde med ramma var og skjære 2*75mm hull, og plassere 2 bassrør der, kappa dem slik at de lå pent utenifra, og ikke stakk laangt ned i bagasjen. Blei merkbart mye bedre bass i kupeen en før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...