Gå til innhold

Bestille effektpotte, trenger litt hjelp.

Bernt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er da på jakt etter en effektpotte til min E36 328i. Jeg er ikke så vanvittig kjent innen alle merkene og trenger derfor litt hjelp av noen som har en viss erfaring innen dette emne.

Jeg ønsker ikke den tomme hule lyden, dvs: Man hører ingenting når bilen kjører forbi og kan umulig si om bilen ligger på lavt eller høyt turtall.

Jeg ønsker potter som er av kvalitet, og som har en god passform. Noe justering blir det antageligvis. Noe med rå lyd, men ikke ALT for høyt. Litt bråk må det jo være, men sportslig bråk - Ikke råne bråk!

Jeg har tittet litt rundt og lurer på om dere har erfaring med Eisenmann og Supersprint? Jeg har hørt utallige ganger at biler må gjennom en viss dB måling på EU godkjenning (Noe jeg ikke er helt sikker på, har faktisk aldri vært på EU godkjenning), hvordan ligger disse pottene ann der?

Har tittet litt på effektpottene med 4-rørs utblås. Synes de ser utrolig lekre ut, det blir kanskje litt feil? Tenker da på passform, monterings vanskelighetsgrad og litt "teit" late-som-man-har-større-motor image? Ikke vet nå jeg.

Uansett, håper noen kan hjelpe meg! Alle svar mottas med takk.

Mvh, Bernt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk!

Du har ikke litt mer forklaring hagenisse? Jeg vil gjerne vite hvorfor det er det rette valget :)

Snes: Hvordan var monteringen? Har hørt Supersprint har veldig god passform. Ja, rustfri er jo veldig positivt.

Monteringen vet jeg ingenting om siden det var montert på bilen når jeg kjøpte den

CIMG1094.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eisenmann. 2 rør. Kjøp og bli fornøyd.

henger meg på denne, men med dtm oppover eksos stuss. 4 rør blir litt får voldsomt syntes jeg.

Eneste minus med Eisenmann er litt stive priser, men med Eisenmann får man hvertfall det man betaler får!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på å kjøpe simons bakpotte til min e46 328i.

Den er i rustfritt har to enderør og er originaltilpasset. Jeg skal betale 3500 inklusive moms, men så får jeg 20 prosent rabatt :)

Vet ikke om de har til e36 da, men det kan du jo sjekke på hjemmesida til simons :wink:

Har dog ikke peil på hvordan lydbildet blir :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...