AndersM Skrevet September 6, 2007 Forfatter Skrevet September 6, 2007 Og M43 motoren, er det den vanligste motoren i 318 fra 2000? Hvordan vet jeg hva slags motor bilene har? Hvilken kode de har...
Fredrik Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 Og M43 motoren, er det den vanligste motoren i 318 fra 2000? Hvordan vet jeg hva slags motor bilene har? Hvilken kode de har... Glem E46 318i med M43 motoren... det burde være plenty med den nyere N42 motoren på markedet. Det er en betydelig bedre motor som ikke ligger langt tilbake for de minste rekkesekserne i ytelse og moment. Alt du behøver å se etter er en E46 318i med 143 HK...
AndersM Skrevet September 6, 2007 Forfatter Skrevet September 6, 2007 oki, så den er dårlig med andre ord? Hvordan er 320 fra 2000 da? ok motor?
Fredrik Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 oki, så den er dårlig med andre ord? Hvordan er 320 fra 2000 da? ok motor? Det finnes to forskjellige motorer til E46 320i... den eldre M52B20 motoren med 150 HK og den nyere M54B22 motoren med 170 HK. Av disse to er det uten tvil 170 HK versjonen som er verdt å satse penger på... den er en av BMW´s fineste motorer gjennom tidene. Personlig ville jeg nok heller ha kjøpt en E46 318i med 143 HK enn en E46 320i med 150 HK, men helt objektivt bør du evt. kjøpe den nyeste modellen du har råd til... E46 ble bare bedre og bedre med årene.
AndersM Skrevet September 6, 2007 Forfatter Skrevet September 6, 2007 sant det.. Men til den prisen så er det jo 316.. og det er vel N43 motoren?
Fredrik Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 sant det.. Men til den prisen så er det jo 316.. og det er vel N43 motoren? I forbindelse med E46 316i handler det om N42B18 motoren, men det burde nå være mulig å finne en pent brukt E46 318i med 143 HK uten å sprenge budsjettet. Hvis jeg kan anbefale noen E46 modeller i den lavere prisklassen bør du se etter følgende modeller med facelift: 318i, 318d (med common-rail) eller 320i (med 170 HK). Hvis du ikke er følsom for om modellen har facelift eller ikke... er en pent brukt 323i modellen å gå for. Den har også 170 HK, men fordi rekkesekseren (M52B25) er på 2,5 liter har den også et relativt godt moment.
AndersM Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 jo, men får ikke disse motorene til 150000.. Ligger bare 318 med 118hk til rundt den prisen.. eller en 2003 mod 316 til 150k.. Er det så mye feil med den M43 motoren? 118hk holder med kraft for meg..
Fredrik Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 jo, men får ikke disse motorene til 150000.. Ligger bare 318 med 118hk til rundt den prisen.. eller en 2003 mod 316 til 150k..Er det så mye feil med den M43 motoren? 118hk holder med kraft for meg.. Av disse to alternativene ville jeg uten tvil ha kjøpt en 2003 E46 316i...
Toms Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Har hatt 2 E46 med M43 motoren og syns ikke det er noen grunn til å absolutt styre unna biler med denne motoren som det antydes her. Har fungert problemfritt i de ca. 40000 km jeg kjørte. Har ikke kjørt med N42 men skjønner at den er kvassere, det er jo tross alt snakk om 25 hk mer.. men M43 dugde mer enn nok for meg. Kjører nå en 320 Touring med M54 men det er et annet kapittel =)
Fredrik Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Har hatt 2 E46 med M43 motoren og syns ikke det er noen grunn til å absolutt styre unna biler med denne motoren som det antydes her. Har fungert problemfritt i de ca. 40000 km jeg kjørte. Hmmm... bare for å gjøre dette helt klart... jeg antyder ikke at E46 318i med M43 motoren er en dårlig bil/motor... kun at de andre nevnte alternativene er bedre valg. Hovedproblemet med M43 motoren er at den begynner å bli gammel... i prinsippet er den en M40 motor med et marginalt større motorvolum og registerkjede istedenfor registerrem. M40 motoren kom på markedet i 1987 og den ble oppdatert som M43 så langt tilbake som i 1992.
AndersM Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 oki, men sportseter kontra de vanlige seter er jo stoor forskjell å sitte i.. Er deilig å sitte godt så interiøret synes jeg er viktiig. Og en 316 til 150 har heeelt flate seter.. Blir jo sliten i ryggen av å bare se på de Så da heller jeg mere mot M43 motoren selv om den er litt gammel teknologi..
kilronan Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 oki, men sportseter kontra de vanlige seter er jo stoor forskjell å sitte i.. Er deilig å sitte godt så interiøret synes jeg er viktiig. Og en 316 til 150 har heeelt flate seter.. Blir jo sliten i ryggen av å bare se på de Sportssetene er selvfølgelig å foretrekke på generelt grunnlag men skjønner ikke hvorfor folk er så negativt innstillt til standardsetene. Jeg har sittet/kjørt en del tusen km i disse stolene og sitter faktisk veldig godt. Det er ikke verdens beste seter, men det er ikke sportssetene heller. Den viktigste forskjellen er helt opplagt sidestøtten og uttrekkbar lårstøtte for dem som har lange lår. Ved aktiv kjøring så sitter man naturligvis mer stødig i sportssetene, men for de fleste så inviterer ikke akkurat de fleste norske veier til så veldig aktiv kjøring likevel. E46 har etter min oppfatning dessuten en eksepsjonell god sittestilling i utgangspunktet og jeg mener mye av komforten kommer nettopp derfra.
Fredrik Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 oki, men sportseter kontra de vanlige seter er jo stoor forskjell å sitte i.. Er deilig å sitte godt så interiøret synes jeg er viktiig. Og en 316 til 150 har heeelt flate seter.. Blir jo sliten i ryggen av å bare se på de Så da heller jeg mere mot M43 motoren selv om den er litt gammel teknologi.. Det vil jeg mene er en heller dårlig prioritering. Jeg kjører lett Århus-Cannes (1800 Km) direkte uten lengre hvilepauser... så dårlige er BMW´s standardseter heller ikke...
AndersM Skrevet September 8, 2007 Forfatter Skrevet September 8, 2007 hehe joa.. men har sitti i en volvo xc70 de siste årene og det er kanon seter! Kan ikke si at sofa setene til 316 er like behagelige.. Jeg liker å sitte godt, derfor tenkte jeg om det kanskje var bedre å velge en 2001mod med godt og pent interiør og istedenfor en 316 2002-2003mod.. En 2002-2003 mod 316 som har gått 150-170000km Er det lang på den "lille" motoren? Bare spør masse jeg. Litt greit å vite så jeg ikke sitter der med en sliten motor
AndersM Skrevet September 11, 2007 Forfatter Skrevet September 11, 2007 Spørr igjen jeg, hvordan er det når en 316 har gått 180 000km http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... z9-T227342 denn har gått langt, men er en pris som passer meg.. Men er det ikke litt dyrt når den har gått så langt? Anders
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå