Positiv Skrevet August 31, 2007 Skrevet August 31, 2007 Har skaffet meg fire caliptere til min 535 som jeg skal pusse og lakkere. I den sammenheng skal jeg bytte foringer, og stempelet. Vet noen om det finnes løse stempler på markedet. Om ikke, hvordan er det og sandblåse dem. Noen som har gjort liknende
Odd-M Skrevet August 31, 2007 Skrevet August 31, 2007 Jeg har pusset relativt fælt rustede stempel med fint sandpapir og litt tålmodighet. Med fersk bremsevæske holdt det fint det året etterpå jeg hadde bilen. Neppe optimalt men det fungerte i allefall. Med nye pakninger bør det blir brukbart, men hvis stempelet ikke koster mange kronene hadde jeg byttet det også. GS har forøvrig rep-sett til de fleste kalipere. Koster ikke mange kronene.
Positiv Skrevet August 31, 2007 Forfatter Skrevet August 31, 2007 Problemet er at jeg ikke finner et firma som kun selger stempelet. Men det skal jo finnes, men kanskje ikke i Norge. Det hadde vært greit og fått byttet stemplene, når jeg først skal fikse caliperene helt opp ellers. Med nye luftenippler, og reppsettet. Takk for svaret. Er det flere som tar tråden.
Bjojoh Skrevet August 31, 2007 Skrevet August 31, 2007 Ser de har rep.sett hos Koed.dk. Sjekk med dem om de har til E28.
Odd-M Skrevet August 31, 2007 Skrevet August 31, 2007 Er du sikker på at ikke GS, Koed eller andre har det du trenger?
Positiv Skrevet August 31, 2007 Forfatter Skrevet August 31, 2007 Greit. Da blir det ingen sandblåsing.
GSS Skrevet August 31, 2007 Skrevet August 31, 2007 Har du sett på stemplene først da? Om det faktisk er behov for å skifte? Jeg har overhalt flere kalippere, som har virket helt ødelagte, men stemplene har fint kunne blitt brukt opp igjen. Pusset dem med stålull.
Positiv Skrevet September 1, 2007 Forfatter Skrevet September 1, 2007 Høres ikke dumt ut med og prøve stålull, Stempelet er ikke gåent, tenkte bare og gjøre calipterene så nye som mulig, før jeg satte de på. Takk.
Bimmerlars Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 Går ann å blåse med annet enn sand. Kan evnt. glassblåse. Gjør jo det med aludeksler osv, og de blir ikke porete og ødelagte av det
frode1 Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 viss stempla er ødelagt, så kjenner du kansje nokken som kan dreie nye stempler til deg? gjorde det på min e30 og det funka fint. eg lagde dei også i rustfritt, så eg ikkje fikk problem med at dei rusta seinere...
Positiv Skrevet September 2, 2007 Forfatter Skrevet September 2, 2007 Ja det er jo en mulighet. Kjenner ingen, men jeg får sjekke ut, om det er noen som kan gjøre det. Skulle det være noen her som leser tråden, som utfører slikt arbeide, ta kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå