Gå til innhold

m20b23 blokk + m20b25 topp = sant?

BMWE34
 Share

Anbefalte innlegg

2,2 ltr får du med 320 veiv i 325.

Med 2,3 veiv er det 2.6 og eta diesel 2.7. For å få akkurat 2.4 må du bygge på 323i bunndelen og borre opp til ønsket volum.

Toppen har ingenting å si på slagvolum,så hvis du skal bruke 885 toppen så må du plane veiva til ønsket komp forhold samt nye ventil groper i stempla. Uansett blir det custom stempel.

Hvis jeg har regnet sånn noenlunde rett, så vil 2,3 veiv og råder i 2,5 blokka gi 2,6 liter og en komp på ca 8,3:1. Dette er jo et meget bra turbooppsett. Rart dette ikke er mere brukt?!? Og med 2,3 veiv og 2,5 råder i 2,5 blokka får man også 2,6 liter og ca 10 i komp. Dette er jo et gunstig sugetrimoppsett. Rett meg hvis jeg tar veldig feil nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennendes, men, hva med diesel veiv i 2.5 blokken? på std stempler? denne har jo slag på 81mm.. 6mm mer enn org 2.5.. går rett til H****** det da?

hvordan er regnestykket på volum og komp?

Med dieselveiva bruker man råder fra 320/323 da disse er 5 mm kortere enn i 325. Det gir 2,7 liter og ca 8,6 i komp med pre-facelitf stempler og rett i underkant av 8 i komp med faceliftstempler. Usikker på om det i hele tatt går med 325 råder, mulig stempler og ventiler krasjer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...