Gå til innhold

løp å kjøp m5

Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Artig dette her. I en annen tråd mobbes jeg fordi jeg "bare" byr 40 k for en 1989M5 i Norge som bare er momset inn men dette viser vel bare at mitt pristilbud ikke er urealistisk.

He he, Tam

Du mobbes ikke :wink:

Du får bare lagt realiteterne på bordet ang. ferdig pris i Norge, og så er det samtidigt utroligt teit å begynde å ødelegge andres salgs tråde.

LES : http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=14316

Self. kan man finne billige M5'er her og der, men skal man dra til Tyskland (Som var det vi snakkede om), kjøre litt rundt og se på biler, betale evt. hotel, mat og diverse, kjøpe bil, kjøre/transportere den hjem, betale Moms.

Da får du ikke mye M5 til 40K.

Billigste du får tak i for M5 som har rullet under 150K er 50K.

Er self. klart at du har nogle av disse utgifter i forveien da du dra til Tyskland uanset, men det trenger du vel ikke ødelegge andres salgstråder for, gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg kjøpt denne her (som jeg prøver på nå) så kommer den med mva inkl alt på ca 44 000 og den er ikke skadet el som den norske bilen jeg byr 40 000 for (husk at 39000 svenske bare er 33044,7 norske kroner) Legg til mva og reisen tur retur så er den noe dyrere enn den norske og tilsynelatende bedre utstyrt og i bedre stand) Jeg vil selvfølgelig ikke ødelegge noens salgstrtåder men når noen kritiserer meg for skambud osv tar jeg igjen selvfølgelig :D men nok om dette. Er i kontakt med selgeren og har han den til fredag drar jeg opp og henter den...Får bare håpe at ingen andre stikker av med den men det spørs om jeg har så flaks.

Jeg er forresten helt enig i det som står i linken din og mener faktisk at andre i den forrige diskusjonen bør lese den......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke noe å si hva dem koster, da man får tilbake pengene når man selger bilen! Svensken kunne sikkert tenkt seg Norske bilpriser når han skal selge, samme som vi ønsker oss Svenske priser når vi skal kjøpe bil.

Meget godt poeng. Det er en av hovedgrunnene til at svenske bilpriser er så lave, er at de får mindre igjen for bilen når de selger den enn her i norge. Bladet Motor hadde gjort en overslag på dette. Da ble de norske avgiftene ikke så brutale, men dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke noe å si hva dem koster, da man får tilbake pengene når man selger bilen! Svensken kunne sikkert tenkt seg Norske bilpriser når han skal selge, samme som vi ønsker oss Svenske priser når vi skal kjøpe bil.

Meget godt poeng. Det er en av hovedgrunnene til at svenske bilpriser er så lave, er at de får mindre igjen for bilen når de selger den enn her i norge. Bladet Motor hadde gjort en overslag på dette. Da ble de norske avgiftene ikke så brutale, men dog...

Mener at man har i snitt endel høyere lønn også i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man kjøper f.eks en 7 serie i norge, har den i noen år og selger den, taper du kanskje 500.000. I sverige koster den jo det ny. Altså taper du betydelig mer i norge. Hvertfall på dyrere biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo liksom stille regne stykket op i prosenter hvor alle parameter er medtaget.

Leste for nogle år tilbake en artikkel hvor man hadde laget en sammenligning av hvad en gjennomsnits familie sat igjen med når alle regninger var betalt.

Husker ikke hvor mange lande som var medtat, men alle var europeiske.

Den samlede forskjell var 3%, go figure

Avgifter betaler man i alle land, gjennom høj skatt, egenandel på forskjellige offentlige services, bruger betalings avgifter.

Græsset ser bare altid grønnere ut hos naboen :lol: men jeg må da nok indrømme at her i Norge skal man betale for absolut ALT, kan jo faen meg ikke gjøre noen ting uten at man må op med lommeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...