xZoPpY Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 Hei Holdt på med bilen i dag 320i cabriolet.. hatt taket nede i hele dag, men når jeg sku ta det opp igjen i kveld så ville det faen ikke opp igjen! Jeg tror jeg har kommet ani den hendelen under baksetene der hvor man kan dra i.. Jeg dradde i den ett par ganger, og da skjedde det slik at jeg kunne ta denne manuelt.. Spørsmålet mitt er da.. hvordan får jeg switcha den over igjen til elektrisk? Jeg hører motoren gå, men ingenting skjer
Captain Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Har ikke opplevd dette selv, men vet det ligger eldre tråder om dette, så om du tar et søk her på forumet finner du nok beskrivelsen du trenger:)
Ballder Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 For og resette cab'n må du gjøre følgene. Legg ned cab'n manuellt og sørg for at det er mest mulig igjen. Gå bak i koffertromet og trykk begge motorene på plass. Lukk koffertlokk og hiv deg inn i førersetet. Hold knappen til cabben inne(ned/bakover), Sett tenningen på mens du holder knappen inne. Vent i 30-60sek da vil du høre at cab lokket blir dradd litt til. Da skal alt være nullstilt og synkronisert. Funker ikke dette, så kan det jo være at noen sikringer har gått, men siden du hører motorene går så burde du være i mål etter denne prosedyren. Lykke til.
xZoPpY Skrevet September 2, 2007 Forfatter Skrevet September 2, 2007 For og resette cab'n må du gjøre følgene.Legg ned cab'n manuellt og sørg for at det er mest mulig igjen. Gå bak i koffertromet og trykk begge motorene på plass. Lukk koffertlokk og hiv deg inn i førersetet. Hold knappen til cabben inne(ned/bakover), Sett tenningen på mens du holder knappen inne. Vent i 30-60sek da vil du høre at cab lokket blir dradd litt til. Da skal alt være nullstilt og synkronisert. Funker ikke dette, så kan det jo være at noen sikringer har gått, men siden du hører motorene går så burde du være i mål etter denne prosedyren. Lykke til. Tusen takk for fint svar! Det eneste jeg ikke skjønte var dette: Gå bak i koffertromet og trykk begge motorene på plass. Kan du forklare den linjen der litt nærmere? Koffertrom? Hvor ser jeg motorene og åssen skal de "trykkes" inn?
Ballder Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Ojda.. Bak i bagasjerommet på venstre side av bilen sitter den ene motoren bak side dekselet. Oppunder "hatthylla" eller rettere sagt oppunder bunn på oppbevaringsrommet til cab'n skal du finne den andre motoren. Begge disse løses ut når man drar i den spaken under baksetet. Som sagt så ligger alt skjult bak deksler som må fjernes, men vet ikke sikkert hur di fjernes, da bilen jeg hadde ikke hadde di dekslene.
Ballder Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Legger til at du må sørge for at de får skikkelig inngrep i drevene.
xZoPpY Skrevet September 2, 2007 Forfatter Skrevet September 2, 2007 Tusen takk, da skal jeg prøve dette
Ballder Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Bare hyggeli. Får håpe det løser problemet.
xZoPpY Skrevet September 2, 2007 Forfatter Skrevet September 2, 2007 Takker for hjelpsomheten Ballder Etter mye om og men fikk jeg det til.. Den ene motoren spratt ned endel ganger når cabben jobbet.. Fant ut til slutt at det var mer wire å gå på som skulle holde motoren oppe, så når jeg slakket på den funka det som før Supert! Btw så falt denne dingsen plutselig ned i passasjersetet fra cabben...Hvor hører denne hjemme?
Mexos Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Den der skal stå helt i forkant av taket og gå ned i stolpen over frontrute. Er en på hver side. du vil se hullene til de når du bretter opp taket og hvor den der skal skrus fast
xZoPpY Skrevet September 2, 2007 Forfatter Skrevet September 2, 2007 Den der skal stå helt i forkant av taket og gå ned i stolpen over frontrute. Er en på hver side. du vil se hullene til de når du bretter opp taket og hvor den der skal skrus fast Var det jeg tenkte meg Tusen takk, kjekt at det er hjelpsomme folk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå