Gå til innhold

Glidemiddel/lim, gummiforinger bærearm E30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse foringene sitter som støpt i festet sitt uansett, så her trenger du ingen smøring. Monteres med presse. Alternativt fryseboks og stekepanne.

Utfordringen kan være å få bærearmen inn i disse, her trenger du heller ikke lime, da den ikke kan komme ut av foringen uansett (bærearmen er festet i indre bærekule).

Jeg har noen ganger brukt Zalo når jeg ikke har klart å presse inn bærearmen på enkelt vis.

Skrevet
Disse foringene sitter som støpt i festet sitt uansett, så her trenger du ingen smøring. Monteres med presse. Alternativt fryseboks og stekepanne.

Utfordringen kan være å få bærearmen inn i disse, her trenger du heller ikke lime, da den ikke kan komme ut av foringen uansett (bærearmen er festet i indre bærekule).

Jeg har noen ganger brukt Zalo når jeg ikke har klart å presse inn bærearmen på enkelt vis.

Trekloss å slegge fungerte fint det og. Var bærearmen jeg tenkte på, foringen skal som du sier presses på bærearmen.. Haynes bruker dette glidemiddelet på bærearmen så den lettere sklir inn i foringen å dermed limer det seg selv 30 min etterpå. Men om det går ann å sløyfe det limet uten at det gir problemer så gjør jeg det.

Skrevet

på e36 min panka jeg inni foringa med hammer, det var ikke så lurt for den holdt i 3 uker før den var på god tur ut igjen :P så denne gangen skal jeg prøve å presse inn foringa i stedet

Skrevet
på e36 min panka jeg inni foringa med hammer, det var ikke så lurt for den holdt i 3 uker før den var på god tur ut igjen :P så denne gangen skal jeg prøve å presse inn foringa i stedet

Hmm, får håpe de sitter lenger på min.. Virka som de satt bjønn fast begge 2..

Skrevet

Smør med wd40, 5-56 eller zalo. Det viktigste er at det er et stoff som forsvinner. Når stoffet er borte, vil det sitte godt. Gummi mot metall som står i spenn glir ikke fra hverandre.

• 3 years later...
Skrevet

Jeg brukte glidemiddel som man bruker for å montere dekk når jeg bytta bærebru foringer bak på E34 min hvertfall, det blei lim etter montering og funka fjell, sitter som støpt enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...