MouM Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 hei har kjøpt meg en e46 323 99 modell. tenke jeg skulle senke den.. er ikke akkurat utdannet bilmekanikker så lurer på om man må bytte både fjærer og støtdempere eller hålder det og bytte fjærene?
weheeE34 Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 holder med å bare skifte fjærene, får kjøpt de feks på gsbildeler.no eller KOED.dk, men da gjelder det å vite hvor mye du ønsker å senke, da du ikke får stilt høyden. om du ønsker å ha valget om å justere høyde må du gå for coilover kit. Mvh Roy
MouM Skrevet September 2, 2007 Forfatter Skrevet September 2, 2007 ok, takk skal du ha:) fant noen på gsbildeler ja, så får vell prøve det:) thx m8;)
Bjørn 320 Skrevet September 2, 2007 Skrevet September 2, 2007 Du må ikkje absolutt bytte demparane, men det er absolutt ein fordel. Spesielt om du skal senke meir enn max. 40 mm må du bytte eller så vil dei ryke etter kort tid
MouM Skrevet September 3, 2007 Forfatter Skrevet September 3, 2007 hmm.. daså får vell spandere på bilen noen nye da ja:P hehe
morteym Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 Har du fått senka bilen nå? Jeg senka min med H&R fjærer 40/20, uten å bytte dempere. Det funka bra det, men vil tro demperene blir litt fortere slitt. Skal du senke mer så bør du som sagt bytte dempere også, men det er litt mer jobb.
MouM Skrevet November 13, 2007 Forfatter Skrevet November 13, 2007 okok, nei har ikke senka enda, venter til sommeren med det:) ble lavere bak nå da for har satt inn 4 12" subber så det ble litt vekt bak:P xD
morteym Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Forresten en sedan som ikke er senka fra fabrikk må du bytte dempere på hvis du senker den. Det er heller ikke dumt å oppgradere litt andre ting samtidig. Jeg vet ikke alle detaljene selv siden jeg ikke har gjort det, men det er snakk om noen foringer osv. Dette fordi senking vil gi større påkjenninger, og man kan ende opp med mere slitte deler og det vil slite mer på dekker osv.
Fliid Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Forresten en sedan som ikke er senka fra fabrikk må du bytte dempere på hvis du senker den. Det er heller ikke dumt å oppgradere litt andre ting samtidig. Jeg vet ikke alle detaljene selv siden jeg ikke har gjort det, men det er snakk om noen foringer osv. Dette fordi senking vil gi større påkjenninger, og man kan ende opp med mere slitte deler og det vil slite mer på dekker osv. Grei huskeregel er, skal du senke mer enn 40 mm så bytt dempere og. Når du har senket så setter du den ned på bakken og ser på høyde i hjulbuer. Så er det opp igjen i luften for så og løsne på diverse foringer (bærearmsforinger blandt annet) Så jekker du opp hjulet så høyt at du sitter med samme klaring mellom hjulbue og dekk som om den stod på bakken. Da strammer du til foringene. Setter den ned på bakken og sender den til firehjulskontroll. Voila, perfekt stykke arbeid Løsner du og strammer foringerne som jeg beskrev så vil du ikke sitte med enorm slitasje på foringene. Dermed holder de lenger enn du ikke skulle gjort dette
hagenisse Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Bedre huskeregel(er): 1) Alltid bytte dempere 2) Ikke senke mer enn 40mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå