Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har kjøpt meg en e46 323 99 modell. tenke jeg skulle senke den.. er ikke akkurat utdannet bilmekanikker så lurer på om man må bytte både fjærer og støtdempere eller hålder det og bytte fjærene?

Skrevet

holder med å bare skifte fjærene, får kjøpt de feks på gsbildeler.no eller KOED.dk, men da gjelder det å vite hvor mye du ønsker å senke, da du ikke får stilt høyden. om du ønsker å ha valget om å justere høyde må du gå for coilover kit.

Mvh

Roy

  • 2 weeks later...
Skrevet

Har du fått senka bilen nå? Jeg senka min med H&R fjærer 40/20, uten å bytte dempere. Det funka bra det, men vil tro demperene blir litt fortere slitt. Skal du senke mer så bør du som sagt bytte dempere også, men det er litt mer jobb.

  • 1 month later...
Skrevet

okok, nei har ikke senka enda, venter til sommeren med det:) ble lavere bak nå da for har satt inn 4 12" subber så det ble litt vekt bak:P xD

Skrevet

Forresten en sedan som ikke er senka fra fabrikk må du bytte dempere på hvis du senker den. Det er heller ikke dumt å oppgradere litt andre ting samtidig. Jeg vet ikke alle detaljene selv siden jeg ikke har gjort det, men det er snakk om noen foringer osv. Dette fordi senking vil gi større påkjenninger, og man kan ende opp med mere slitte deler og det vil slite mer på dekker osv.

Skrevet
Forresten en sedan som ikke er senka fra fabrikk må du bytte dempere på hvis du senker den. Det er heller ikke dumt å oppgradere litt andre ting samtidig. Jeg vet ikke alle detaljene selv siden jeg ikke har gjort det, men det er snakk om noen foringer osv. Dette fordi senking vil gi større påkjenninger, og man kan ende opp med mere slitte deler og det vil slite mer på dekker osv.

Grei huskeregel er, skal du senke mer enn 40 mm så bytt dempere og. Når du har senket så setter du den ned på bakken og ser på høyde i hjulbuer. Så er det opp igjen i luften for så og løsne på diverse foringer (bærearmsforinger blandt annet) Så jekker du opp hjulet så høyt at du sitter med samme klaring mellom hjulbue og dekk som om den stod på bakken. Da strammer du til foringene. Setter den ned på bakken og sender den til firehjulskontroll. Voila, perfekt stykke arbeid ;)

Løsner du og strammer foringerne som jeg beskrev så vil du ikke sitte med enorm slitasje på foringene. Dermed holder de lenger enn du ikke skulle gjort dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...