Tom-Erik ///M5 Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2008 Da fikk jeg en liten pakke i dag og Denne gang kom det fra www.turbofun.no Bestillte meg nytt olje lokk med hull så jeg for montert olje temp og trykk Siden den gammle radiator vifta var så jalla tilpasset så kjøpte jeg ny radiator vifte.. Det gammle lokket Olje temp og trykk måler er montert Vifta ble vist mindre en jeg trodde så da må jeg kjøpe 1stk til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 Hva slags termostat bruker du til å styre viftene med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-Erik ///M5 Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2008 92 garders termostat ( tror jeg ) som jeg har kjøpt på gs bildeler. Den har jeg satte i siden på radiatoren... Pluss at jeg kan tvangs kjøre viften fra en bryter inne i bilen vis det blir mye hard kjøring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 Dette er av/på (en hastighet) termostat? Holder på med akkurat det samme nå selv, og har kun E36 M3 termostaten, som er til AC vifta. Er redd jeg må skaffe en annen... Noe spesielt E-chassi du kjøpte den fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-Erik ///M5 Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2008 Dette er av/på (en hastighet) termostat? Holder på med akkurat det samme nå selv, og har kun E36 M3 termostaten, som er til AC vifta. Er redd jeg må skaffe en annen... Noe spesielt E-chassi du kjøpte den fra? Ja det er kun av/på en hastighet.. Godt jeg tok vare på alle kviteringene. Fant nr til slutt 61311378073 dele nr på den termostaten jeg har Denne passer i siden på m3 e36 radiatoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-Erik ///M5 Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2009 Nå er motoren ute av bilen igjen.. Siden bilden må på eu kontroll så må jeg sette i en m20 motor. Men siden jeg skal bygge hus og har mye og gjøre for tiden vurderer jeg og sett bilen i orginal stad men en m20b25 motor.. Det blir for mye jobb og bytte motorer for vær gang man må på eu.. Så da vurdrerer jeg ettervært og selge s50b30 motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Du trenger ikke bytte motor for EU kontroll. Min ble godkjent uten problemer på et helt vanlig verksted. Tok av plug dekselet der det står M-Power med store bokstaver. Justerte også til halv gass som maks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Hvorfor bruker du ikke bare de orginale oljetemp og oljetrykks følerene som sitter på S50B30 isteden for å kjøpe noe nytt lokk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 De orginale korresponderer ikke med de fleste ettermarkedsmålere. Samtidig er det ekstremt dårlig plass til å bygge ut t-stykker med oljetrykk og tempraturgiver. Jeg fikk med nød og neppe plass på min. Tom-Erik: Du må ikke selge S50n da! Skal mye til at de sier noe på motoren, om du gjør som pimp sier. Kjenner du ikke til noen det går ann å forklare situasjonen til, som kan godkjenne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-Erik ///M5 Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2009 Hvorfor bruker du ikke bare de orginale oljetemp og oljetrykks følerene som sitter på S50B30 isteden for å kjøpe noe nytt lokk!!! For det er enkelt... Vanskelig og få tak i adapter med riktige gjenger... Det ofte det enkleste som er det beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-Erik ///M5 Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2009 De orginale korresponderer ikke med de fleste ettermarkedsmålere. Samtidig er det ekstremt dårlig plass til å bygge ut t-stykker med oljetrykk og tempraturgiver. Jeg fikk med nød og neppe plass på min.Tom-Erik: Du må ikke selge S50n da! Skal mye til at de sier noe på motoren, om du gjør som pimp sier. Kjenner du ikke til noen det går ann å forklare situasjonen til, som kan godkjenne? Har tenkt tanken... Greit vis man får eu godkjent med motoren da er det jo ikke no problem.. Det er jo veldig kjedelig og sett i en m20 motor etter man har hatt en s motor i bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-Erik ///M5 Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2009 Da skjer det litt om dagen... Det er ikke dumt og pusse den gamle tektylen som har sittet på bilen siden ny.. Har funnet no rust flekker som kan utvikle seg til hull. som jeg ikke hadde sett om jeg ikke hadde pusset den helt rein under... Skal pusse ned bilen helt under... Grunne og lakkere den i samme farge som bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_w Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 ang olje på motor:) kjør valvoline racing 20/50 mineral! da liker s50'n seg:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusG Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 Pris tenker du deg for motor då? Då er det plug`n play i e30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-Erik ///M5 Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 Motoren skal brukes i bilen igjen.. Satser på at ingen merker at det sitter en annen motor i bilen.. Så alt skal gjøres så det ser orginalt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå