Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nettopp tatt en diagnose på en e46 ifbm airbag lyset lyser.

fikk feilmelding på disse to:

5 Firing circuit for belt tensioner on drivers side

16 belt switch drivers side.

Hvilken del som må byttes her?, har lest på andre poster om emnet at en kabel under førersetet er det som skal til?

hjertelig takk for alle svar!!!!

Skrevet
har nettopp tatt en diagnose på en e46 ifbm airbag lyset lyser.

fikk feilmelding på disse to:

5 Firing circuit for belt tensioner on drivers side

16 belt switch drivers side.

Hvilken del som må byttes her?, har lest på andre poster om emnet at en kabel under førersetet er det som skal til?

hjertelig takk for alle svar!!!!

ja man får visst en rep kabel til ca 200,- hos Bmw.

Skrevet

Hei,

fikk du løst problemet ved å bytte kabelen?

jeg har også denne: 16 belt switch drivers side. Byttet kabel, men har fortsatt feilen og river meg i håret.

Jeg har forøvrig ikke den andre feilen.

Tommy.

Skrevet

Det beste man kan gjøre er som regel å klippe vekk kontaktene under setene å lodde de sammen.Enklest gjort med loddesjøter.Har sett del av de feilkodene som bare har vært kontaktfeil.

Skrevet

Er litt enig med deg der... Men litt ekstrajobb hvis setet skal ut igjen.

Dessuten har jeg sjekket at det er kontakt ved å "spikke" av litt av isolasjonen og bruke multimeter.

Er fortsatt et spørsmålstegn da det gjelder hvordan bilen leser om setebelte står i eller ikke så lenge det ikke går noen ledninger opp til selve låsen... Hadde vært artig om noen visste dette...

Tommy.

Skrevet

heisann,

eg har ikke fått kjøpt denne kabelen ennå da eg har hatt litt lite med tid til det. Men eg forstår det slik at du har byttet kabelen som er festet midt under setet? trodde det var den lille kabelen som går rett forover fra enden på beltelåsen som var den som skulle byttes her? eller har eg tatt helt feil nå?

Skrevet

Ok, på min 523 er det ikke noe ledning fra beltelåsen, så mulig du har helt rett. På min har det aldri vært noe ledninger derfra. Derfor er det mysterie for meg hvordan bilen vet noe som helst om setebeltelåsen.

Men du har to tynne ledninger som går rett fra beltelåsen?

Skrevet

eg skal se nærmere etter i morgen og så komme tilbake til det, tok bare en kjapp titt nedimellom der forrige dagen, men som sagt, dette skal eg sjekke opp i. Skal ha en prat med bmw i morgen og kan nevne ditt problem også.

Skrevet

Mange tyske biler har ikke den låsen.Det er mest USA versjonene.Derfor er det mange ganger feilkodet.Man kan gå inn med tester å velge om det er låskontakt eller ikke.

Skrevet

Riktig, ok. Men alikevel er det rart om noen fungerer, og så slutter å fungere. Da må det ha kommet en defekt et sted, typisk at en sensor slutter å gi fornuftige verdier etc. Det vil være rart hvis en kontrollenhet koder seg selv om?

Skrevet

Til informasjon snakket jeg med Autozentrum i dag, og de fortalte meg at ledningene som leser av setebeltelåsen, går inni stålwiren som holder selve beltelåsen. Dette er umulig å sjekke, men får ta de på deres ord. Prisen de skulle ha for en ny var 1356,- hvis noen andre lurer på det.

Tommy.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...