knut_olestad Skrevet September 3, 2007 Share Skrevet September 3, 2007 Hvorfor tar du ikke bare speedometer fra de gamle instrumentene? Er kjapt gjort fremfor å kjøpe dyrt utstyr som ikke skulle vært lov å selge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet September 3, 2007 Share Skrevet September 3, 2007 Hvis det er en ting jeg ville gått til merkeforhandlern for å få gjort er det sånnt som dette.. Etter min mening er det helt skandaløst at slike "tukledingser" selges til hvemsomhelst. Og at Finn.no som et velkjent norsk salgsnettsted ikke gjør noen tiltak, eller for den del at det faktisk er lov å selge(!!) er for meg ganske uforståelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet September 3, 2007 Share Skrevet September 3, 2007 den andre posten din var litt ting litt bedre forklart ja =) skjønner problem stillingen men altså hvor ofte må man stille på km tellern, da er det vel egentlig like greit å betale en 100 lapp hos bmw å få med papirer på kjøpet. lykke til med ditt problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet September 3, 2007 Share Skrevet September 3, 2007 Trådstarter kan ihvertfall bare glemme å få solgt noe bil på dette forumet, uansett om alt er ærlig utført, hehehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 3, 2007 Forfatter Share Skrevet September 3, 2007 Har sett at man kan kjøpe slike til 7-800,- og det er billig synns jeg. At dere synns det er skandaløst at det selges slike er ikke mitt problem, og ikke min buisness. Jeg skal utføre dette på min bil og kansje på andre biler i fremtiden viss det trengs. Driver med masse biler selv og har masse kompiser som driver og bygger om og trimmer biler. Jeg skal ikke foreta noensomhelst juksing av kilometer av noen som helst bil, så syns hva dere vil om folk som gjør det men ikke plag meg med det. Som sagt tidligere: Viss jeg skulle "spole" bilen så hadde jeg vel fanken ikke skrevet det her. Foresten viss jeg ville spart kilometeren på bilen så er det gjordt på 10sek å gjøre slik at det digitale km telleren ikke teller. Vi skulle egentlig bytte om "krystallene" som sitter inne i speedoene men plate fremfor de var orginalt smeltet sammen, og jeg ville ikke borre ut smelte punktene for å så risikere at plasten sprakk når jeg skulle skru det sammen igjen. Eneste jeg vil oppnå er at bilen skal ha den km stand som stemmer med bilen så jeg ikke får noe klatt med forsikrings selskap viss jeg smaddrer bilen. Og dere som lurer på hvorfor jeg ikke reiser til BMW og får dette gjordt, så er det for det jeg ikke vet hva det koster og fordi jeg anser denne billige tingen som en "kjekt å ha" sak. Som jeg eller kompiser garantert får brukt for i fremtiden. Og en annen viktig ting som gjør at jeg har lyst å eie et slikt verktøy er at man kan lese av og slette feilkoder på de fleste biler med ODB og OBD II. Og for meg som utfører olje servicer selv er det fint å kunne resette service lysa også, uten å jorde visse poler i kontakten i bla bla bla sekunder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torfinn9990 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 www.obd2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 fatter ikke korfor det skal vær slik gnelling om et slikt instrument? dagens biler går ofte både 400-500 000 km med dagens teknologi.. seff føler man seg svindlet visst man har kjøpt en bil som har 400 000 og det står 200 000 på speedometeret.. meeeen.. slik gjør du..: 1: visuelt inntrykk.. har den gått så lite? 2: sjekk motor om den er tett og fin eller ser slitt ut? eventuell slam i oljepåfylling? 3: naf test vil fort avsløre mye slinger i valsen.. 4: ring forsikringsselskap og hør hvor mye de har beregnet bilen til.. Men selvfølgeli.. mange på 18 år her som på død og liv må ha den e36 coupen fordi den va så fin! å så va den bare gått 200 000.. skjønnt høres ut som en gammel massey ferguson når den går.. Bruk fornuft så kommer du langt.. har selv avslørt en 7-8 biler jeg har skullet kjøpt for svindel.. 30 000 km er vanskeli og oppdage.. men dere fabler og 100 000ner.. det burde du kunne se! så til trådstarter.. Go ahead og juster så mye du vil du.. jeg justerte ene bilen min på bmw en gang i tiden og fikk med papir.. men så bor jeg 10 min unna bmw.. og forøveri så vises det i innstrumentet visst km er tuklet med.. En annen ting er at ofte har nye biler km integrert i hjernen.. audi a3 for eksempel.. skulle prøve og koble og girkasse føleren en gang og "spare" km.. (vi lånte en pappas bil da vi var 18) kjørte og var konger.. plugget i igjen pluggen og vips så var det ny kmstand.. så mye nye biler kan ikke stilles uten MYE styr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 BTW: 10 sek? heller 3 sek.. Er ikke noe værre enn å kjøre med ett annet speedometert det! Da teller det på det du har i.. Så kan du bytte til det "gamle" når du skal selge... Fant ut dette ved en tilfeldighet da jeg byttet fra 325 til M3 insturment på min.. Var på tronrud og fikk stilt opp km på m3 intrumentet.. skulle selge 325 instrumentet og måtte teste dette ved salg.. Og når jeg satte i M3 insturmentet igjen, hadde det kun telt på dette, og ikke det andre.. SÅ enkelt er det å bli lurt.. I dag kan man ikke stole på noen omtrent.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 så syns hva dere vil om folk som gjør det men ikke plag meg med det. Er vel ingen som plager deg, er det det da? er vel bare en del synspunkter rundt temaet. Når du går ut med sånt , så må du jo forvente å få kommentarer. Snakker jo om SVINDEL her. Ja , det er faktisk det. Strafferammen er inntil 6 år. Og til deg som "ser" om bilen er jukset med. Det er ikke sånne som du som havner i baret. Det er de som IKKE ser det som havner der.På dyre biler kan det fort dreie seg om 50-100 000 kroner. Er egntlig like skremmende å lese hva dere vet om temaet. Må vel nesten ha "prøvd" seg litt frem da....? så er det for det jeg ikke vet hva det koster Tellerskrittene koster ca 50 øre pr.stk. Sikker på du hadde fått et godt svar. Trådstarter kan ihvertfall bare glemme å få solgt noe bil på dette forumet, uansett om alt er ærlig utført, hehehe. Denne er viktig. Er jo ikke så vanskelig å finne ut om den er skrudd tilbake. Nei det er jo ikke det. men hvorfor skal det å kjøpe en brukbil også medføre at en blir nødt til å mistenkeliggjøre andre før en gjør handelen. Er ikke sikkert at tredje eier etter at du hadde den , har fått samme opplysninger som de eieren som gjorde det har i en slik sak. Hvem tror dere blir stilt til ansvar ? Jo , det er den som gjorde det og det hjelper ikke å si at du "glemte" å gi beskjed. Jeg har prøvd dette i tingretten med den Volvo'n jeg hadde, og det var MEGET ubehagelig for den som hadde gjort det. Er jo ikke rart at disse bilene har et vedheng av dårlig rykte. Er det det da ? Er jo så lett...... Koster så lite..... Fort gjort.... Alle kan gjøre det..... Er jo bare å gjøre ditt og datt..... Noen av dere vil vel kanskje kalle meg for en tosk og det som verre er , og det skal noen av dere få lov til å gjøre. Det hindrer ikke meg i å mene at dette MÅ forbys , og hvis det skal gjøres - så skal det gjøres på et autorisert verksted med full dokumentasjon om når og hvorfor. Alt annet er på grensen til lureri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Eneste jeg vil oppnå er at bilen skal ha den km stand som stemmer med bilen så jeg ikke får noe klatt med forsikrings selskap viss jeg smaddrer bilen. Det her er på en måte ikke noe argument. Du bare ringer inn til forsikringsselskapet og forteller at du har byttet instrument og oppgir nåværende km stand. Samme kan du gjøre hvis du bytter til ett instrument hvor km stand er lavere enn orginalt. Ikke for å sverte planene dine om å gjøre dette selv, dette er jo opp hver enkelt. Men som sagt, slikt kan bare meldes til selskapet ditt så ordner de det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stilzkin 86' Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Synes faktisk det er helt feil sted å "søke" etter slike verktøy også jeg.Burde vært slettet av admin er nå min mening da. Er vel nettopp slike ting vi er livredde for alle mann som har Bmw (og andre biltyper) og så skal vi oppdage det "ønskes kjøpt" på medlemsforumet. Blir bare mer og mer skremt jo mer jeg tenker på det..... Like ille som dop i idretten, om ikke verre. Amen... Absolutt verre.. Idrett gir vi blanke F i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå