The StigMeister Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 På min e36 så kommer det kun varme ifra varmeapparatet når jeg kjører, og ikke når jeg står på tomgang. whats the problemo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 du må lufte kjøleanleget ditt. Sett bilen med fronten opp i en skikkelig bratt skråning, løsne plastskruen på ekspansjonstanken og kjør på litt turtall så du ser at det kommer luftbobler, klem på returslangen og tilførselsslangen, etterfyll frostvæske om nivået blir lavt. Skru igjen skruen når det ikke kommer mer luft, bare ren kjølevæske.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The StigMeister Skrevet September 4, 2007 Forfatter Share Skrevet September 4, 2007 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Har sjøl hatt samme problemer med min bil etter at et amatørverksted i Vadsø skifta pakning på vannpumpehuset mitt for 1 år siden. Har lufta uttallige ganger, uten at det har hjulpet spesiellt. Får prøve på nytt i neddoverbakke for å se om det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 jeg har samme problem med min.. bare att setter jeg vifta på fullt mens jeg kjører så blåser det og kaldt ettervært.. men på tomgang så blåser det stort sett alltid kaldt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 skjekk kjøleveske nivået dere har sikkert for lite vannpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Og sjekk om det er kjølevæske lekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joddjodd Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Har samme problem på min bilen. Har luftet, sjekket nivå og lett etter lekasjer men alt ser fint ut.. Kan det være vannpumpa som begynner å bli dårlig? Altså at den trenger litt omdreinging for å sende varme rundt i systemet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 jeg har også sjekket alt .. og alt er i orden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Det kan være en pen begynnelse på topp paknings havari.. Tvilsomt at det ruller rundt såpass mange med def. pakning, men i verste fall... En gang begynner det, og kommer det exos i vannetl så er symptomene med dårlig varme på tomgang i verste fall dette. Kan også som nevnt være en begynnende svak pumpe ute og går her (skovler som løses opp). Legger til at det kan kjøres lenge med defekt topp pakning om kjøringen er normal/pen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Jeg har også et lignende problem, men jeg får kun varme på tomgang og under 60-70 km/t. Mulig jeg skal spandere på meg noen nye pakninger. Er det stress å bytte toppakning på M30? Har kun gjort det på M20 tidligere, og der er det jo å løsne reima osv. Når det er kjededrift så er jeg litt mer engstelig for å begynne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=58605&highlight= Sjekk denne tråden. Her står KORREKT lufteprosedyre på M50. Bare tull at bilen skal stå i bakke og at man må ruse, klemme osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 bare tull du liksom:p Må hvertfall gasse for å få litt omløp i systemet. Ellers kan man stå der og lufte uten at det skjer noe som helst. Hvertfall er det sånn på min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Du har ikke M50-motor såvidt jeg kan skjønne ut fra profilen din. Forøvrig står jeg fremdeles knallhardt på at det ikke er nødvendig å ruse motoren, uansett hvilken motor det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Du har ikke M50-motor såvidt jeg kan skjønne ut fra profilen din. Forøvrig står jeg fremdeles knallhardt på at det ikke er nødvendig å ruse motoren, uansett hvilken motor det er snakk om. Litt gass kan med fordel brukes, men og ruse opp til et par tusen og mer er bare pisspreik ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå