Gå til innhold

Varmeapparat funker kun når man kjører?

The StigMeister
 Share

Anbefalte innlegg

du må lufte kjøleanleget ditt. Sett bilen med fronten opp i en skikkelig bratt skråning, løsne plastskruen på ekspansjonstanken og kjør på litt turtall så du ser at det kommer luftbobler, klem på returslangen og tilførselsslangen, etterfyll frostvæske om nivået blir lavt. Skru igjen skruen når det ikke kommer mer luft, bare ren kjølevæske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjøl hatt samme problemer med min bil etter at et amatørverksted i Vadsø skifta pakning på vannpumpehuset mitt for 1 år siden. Har lufta uttallige ganger, uten at det har hjulpet spesiellt. Får prøve på nytt i neddoverbakke for å se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en pen begynnelse på topp paknings havari..

Tvilsomt at det ruller rundt såpass mange med def. pakning, men i verste fall...

En gang begynner det, og kommer det exos i vannetl så er symptomene med dårlig varme på tomgang i verste fall dette.

Kan også som nevnt være en begynnende svak pumpe ute og går her (skovler som løses opp).

Legger til at det kan kjøres lenge med defekt topp pakning om kjøringen er normal/pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et lignende problem, men jeg får kun varme på tomgang og under 60-70 km/t.

Mulig jeg skal spandere på meg noen nye pakninger. Er det stress å bytte toppakning på M30? Har kun gjort det på M20 tidligere, og der er det jo å løsne reima osv. Når det er kjededrift så er jeg litt mer engstelig for å begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke M50-motor såvidt jeg kan skjønne ut fra profilen din. Forøvrig står jeg fremdeles knallhardt på at det ikke er nødvendig å ruse motoren, uansett hvilken motor det er snakk om.

Litt gass kan med fordel brukes, men og ruse opp til et par tusen og mer er bare pisspreik ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...