Gå til innhold

Varmeapparat funker kun når man kjører?

The StigMeister
 Share

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk min bil i februar var det lekkasje på radiator, men den gav alltid varme så lenge jeg holdt over 12-1300 omdreininger. På tomgang var det bare kald luft som kom.

Nå, etter en del mnd har jeg fremdeles samme radiator som lekker, men viften er enda mer uforutsigbar enn før. For å få varm luft må man enten ha helt fullt med vann, eller så må bilen kjøres litt hardt. Er rart med det der... Dessuten hender det at den plutselig kobler ut og ikke vil gi varm luft. Kjører med litt høyt turtall (4.000+) en liten stund, så kommer det tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nå trådstarter jeg mente og spørre men, men...

Sjekk kran til varmeapparatet, den sitter ved siden av bremsekraftforsterker. (På biler med AC så sitter det en dobbel kran)Noen ganger går det rett og slett tett i rørene til varmeapparatet, ta av rørene som går inn på kranen, og se om det er blitt en propp...

Det er viktig å skifte kjølevæsken regelmessig, for og unngå dette...

Skyll gjennom med radiatorrens/kjølesystemrens om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på m50 motoren skal d ikke være nødvendig og ha motoren i gang når du lufter den. sett på varmapparatet og fyll opp med vann, og åpne lufte skruen. er d ikke en tråd om dette fra før da?

Du vet det jo men bør nevne en viktig ting åpne lufteskruen FØRST så fyll på vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har du AC på bilen??

Har ikke det nei :roll: Men problemet var bare lite vann på radiatoren :wink: Funker som bare det ettter at jeg fyllte på mere vann :D

Heldige du! sitter her med ny vannpumpe, termostat, viskosekobling og alikevel koker den... Kan bare vere toppen igjen hos meg.

Bra det ordna seg for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...