Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjører en e46 coupe med sportsunderstell. Holder på å handle meg nye felger og har egentlig bestemt meg for 8,5 toms og 9,5 toms bredde i 19!

Det jeg lurer på er om noen vet om det går greit med 265-30-19 bak uten at det tar borti når bilen er lastet. Noen som har erfaring?

Hvis det ikke går blir det 235 rundt om, men ville helst hatt 265 bak hvis det hadde gått..

Skrevet

går på e36 med valsing, betydelig bedre plass på e46. flere her inne som kjører med dette oppsettet, men husker ikke hva de heter i farta.

e46 m3 kom vel med 265 som standard, er ikke noe forskjell fra coupe.

nå skal ikke jeg garantere noe da, prøv å søk litt i forumet her.

mener det var BBS CH som var omtalt tidligere.

Skrevet

Takker for svar..

Husker ikke hva innpresset er orginalt, men avviket var på 7 iflg dekkforhandlern. :roll:

Kunne det være et35 d var på felga... Husker ikke helt :oops:

Skrevet

nå skal ikke jeg garantere noe da, prøv å søk litt i forumet her.

mener det var BBS CH som var omtalt tidligere.

Meget mulig det var jeg som spurte om min touring. Jeg hadde håpet på å kunne ha bredere felger bak. Kom frem til at på touring går det ikke noe særlig med bredere felger bak enn 8.5" om man ikke valser. Jeg endte derfor opp med 8.5x18 rundt om. (greit å ha litt gummi når man daglig kjører på trikkeskinner og brostein synes jeg...) Jeg fikk tilbakemelding fra noen på E46fanatics som kjørte M3 at det gikk meed 10" felg bak på deres bil. Om coupe og M3 har like hjulbrønner vet jeg ikke, men det er det sikkert noen som gjør.

Ser fine ut felgene! Må nok komme noen bilder når du har fått de på:)

Skrevet

Det kommer, som nevnt, ann på innpress og hvilket dekkmerke du velger, da noen dekk er smalere/bredere enn andre. Jeg hadde 8,5" og 9,5" x 19" på min gamle E46 coupe, og den måtte jeg valse for å få plass til 265 Yokohamadekk. Med Falkendekkene så ble det mye bedre plass.

Å sammenligne E46 M3 med vanlig E46 blir helt feil siden M3 har bredere bakskjermer. De bruker også helt annet innpress enn vanlig E46.

Skrevet
Stemmer.. med falkendekk passer det uten valsing ;)

Du mener altså at det går bra med fullesset bil, eller mener du ved kjøring og max to personer?

Er avhengig av å kunne lesse bilen litt så..

Skrevet

Å sammenligne E46 M3 med vanlig E46 blir helt feil siden M3 har bredere bakskjermer. De bruker også helt annet innpress enn vanlig E46.

sorry, hadde for meg at det ikke var noen forskjell.

skal holde meg til e36 :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...