Kjell Z3 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Jeg vet at mange her på forumet kjører på Linglong og Wanli, disse dekkene blir slaktet i en test utført av VW i deres lab. og ved test på Golf. Testen er offrentliggjort i septemberutgaven til Auto Motor og Sport (norsk utgave). Flere kinesiske dekk ble også testet, og referansedekket de brukte var Pirelli. HR dekk skulle kjøres 220 km/t i 10 min (skal tåle 210 km/t i 20 min). Linglongdekket eksploderte etter 8 minutt. De tåler kravet på 20 min i 210 km/t men det viser at marginene er små. Holder man seg hjemme i Norge vil selvsagt ikke dette være noe problem, verre er det med den vanvittige bremselengden de hadde på våt veg, samt vannplaninbgsegenskapene. På våt veg hadde det ene kinadekket hele 13 meter lenger bremselengde enn Pirelli, og det var dårlig med de andre også. Alle dekkene montert på samme GOLF. Løp og kjøp dette bladet og les mer. Jeg har alltid smilt av de dekkene, mest på grunn av de dumme navnene, men også fordi jeg ikke skjønner hvorfor folk kjøper en bil med topp egenskaper, senker den og legger ut penger på understell for å få den enda bedre for så å sette på JALLA dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Kina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Sjappa jeg jobber i prøvde oss på Wanli for ei tid tilbake, men vi sluttet og ta det inn pga store mengder reklamasjoner, dekk som smalt, urunde dekk osv. Har også kjørt biler med de dekkene, mildt sagt skumle på vått føre, greit for ei bestemor som aldri kjører over 50, men resten bør skygge unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 En interessant tråd... og jeg vil påstå at akkurat dekk er noe av de siste man bør spare penger på. Heller kvalitetsdekk i små dimensjoner som f.eks mine nåværende Pirelli P6 195/65-15 dekk enn en oppsetning Linglong 225/45-17 dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bg320 Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Tyfoon Successor! Billig moro Ikke noe problem med de! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Jeg leste den testen her om dagen, og reagerte også på den utrolige forskjellen i bremsetestene. Har aldri og kommer aldri til å "spare" når jeg skal kjøpe dekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 20 minutt i 210km/t foregår vel rett som det er på Autobahn, gjerne med høyere øvre toppfart. Hørtes småskummelt ut at dette eksploderte etter 8 min (!). Det får meg iallefall til å tenke litt mer ved neste dekkvalg, enda mine hastigheter er dobbelt så lave. Må innrømme at jeg glatt velger de billigste dekkene i dimensjon 185/65 - 14 som dagligbruk til skole og pendling. Baksiden ved å ha senka E30 med negativ camber - dekkbudsjettet sprekker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Kan bekrefte at Wanli-dekk er tilnærmet livsfarlige, bestemte meg for å skifte de ut da de slapp i en relativt slak sving i 60km/h og 4.gir. Det var riktignok vått ute, men likevel ikke særlig betryggende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Gode dekk er ei billig livsforsikring. Blir skremt når jeg ser alt folk kommer kjørende med til jobben, ofte dekkene kan være tilnærmet blanke, og allikavel vil de kjøre en sesong til på de. Når jeg sier at de dekkene er livsfarlig så blir jeg bare beskyldt for at jeg bare er ute etter og selge dekk En på jobben hadde en fin komentar til en kar med en feit Audi. Han kom først med Audien og kjøpte feite dyre dekk, så et par timer senere kom han med konebilen, en allminnelig golf der barnesetene sto baki og ville ha noen billige brukte dekk. Da spurte kollegaen min om han ikke var glad i ungene sine Han kjøpte nye dekk, men har aldri sett han siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Jeg kjøpte 2 stk linglongdekk da det ene Toyodekket smalt... og på dekksjappa måtte de putte på 150gram bly på den ene felgen og 140gram på den andre for å få balansert hjula i null, og felgene mine er rette dette rister greit i ca 60km/t.... disse dekka ble montert foran, noe som er livsfarlig, når det er vått og man for eksempel kjører litt fort i en rundkjøring så sklir framhjula. det er bedre grep i nesten utslitte Toyodekk... Jeg er svært lite fornøyd med Linglong hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 BF GOODRICH TYRES Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 kina dekk er jo laget for drifting. no derfor dem lager dem billig for at dem brukes opp med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 Du har kanskje et poeng der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 4, 2007 Forfatter Share Skrevet September 4, 2007 BF GOODRICH TYRES Dette er en litt annen diskusjon fordi Goodrich er bra dekk, men jeg hadde det på Z3'en og byttet nå til Conti Sportcontact2, det er dekk av en annen verden å kjøre på. Mye mindre sporing og bare en brøkdel av støyen. Kanondekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 4, 2007 Share Skrevet September 4, 2007 her i oslo går det masse dyre biler med såkalte helårsdekk. kan ikke fatte hvorfor noen kjøper bil til 500 lapper++ for så å sko herligheten med sånn møkk. gjelder forøvrig de som har bil til 5 lapper også. kan jo like gjerne få en bestemor til å strikke et sett raggsokker. leker med andre folk sitt liv gjør de. noen som vet hva slags godkjenning dekk må gjennom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå