jolly Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 http://www.bilnorge.no/vis_bilder.php3? ... 187&tid=16 Lekker ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i-Handicapraser Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Helt utrulig RÅ BMW.. Virkelig GROM.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 BMW´s nye baby har vi hatt på plakaten noen ganger tidligere... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=57675 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Den bilen ser virkelig bra ut. Legg merke til at media nå stadig tilbakevendene trekker fram mr.Bangle`s kritiserte design, og nå istedet roser det i skyene. En meget stor andel bilmerker trekker nå også hans filosofi inn i sitt design, men selvsagt på langt nær like ekstremt, de tør ikke av frykt for å skremme kunder. Bedre føre var. Noen er mere velykket enn andre, og jeg må inrømme at Audi har gjort best jobb, om man ser bort fra "orginalen" BMW. Ford har også ved nye Mondeo hentet veldig mye fra BMW, men også mye fra sin bedre engelske halvdel. Det som er litt merkelig med Mondeo`n er at jeg allerede er litt lei av å se den. Den vekte oppsikt, og jeg trodde det designet skulle sitte lengre!??(Litt teit skrevet, men vet ikke helt hvordan jeg skulle ordlegge det ) Jeg synes flere bilmerker har fått ett større løft på design de siste årene, og mange er på vei bort fra det trøstesløse anoyme hvor vi knapt klarte å skille merkene fra hverandre. Kjempe! Jeg mener BMW er ett av få merker som alltid har skilt seg ut, og man har aldri behøvd å tenke seg to ganger om før man viste at dette var riktig bil. Det er UHYRE sjelden en kompis komenterer en Audi eller Merc som glider forbi, men nesten 100% merker seg høylytt noe så vanlig som f.eks en E61 520d med M-sport pakke. Må bare gjenta meg selv, jeg har likt Bangle`s design fra dag 1, og jeg synes fortsatt dette er det beste i denne klassen. Man får råere biler, men da er det som regel færre seter og langt fra allemannseie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Jeg har egentlig kun hatt virkelig sansen for én modell fra Chris Bangle´s hånd og det er Z4. Dette er også den første modellen han hadde 100% ansvaret for og etter min mening også den eneste modellen som er 100% etter hans filosofi... det såkalte "flamedesign"... eller "flammedesign" på norsk. Designtemaet spiller på levende eller organiske linjer som i en flamme og er i utgangspunktet temmelig nyskapende innen bildesign. Senere modeller fra BMW har ikke på langt nær utnyttet designlinjen i tilsvarende grad og det gjør også designet dårligere etter min mening... og helt galt gikk det med E65. På mange måter kan det virke som om designlinjen kun kan implementeres i forbindelse med små modeller som f.eks Z4 og E87. E87 er forøvrig nest mest vellykket (hvis man kan uttrykke det slik) og når modellen også fikk en rumpe ble linjene tilbake til "02" og ikke minst E30 straks mer synlige. BMW´s designteam har under bl.a Chris Bangle har hentet mange designelementer fra gamle modeller som 2000 CS, "02" og E9. Det er derfor kanskje litt usympatisk å kritisere designet på f.eks E63 (i relasjon til at hensikten var god nok), men etter min mening virker designet ganske enkelt ikke på denne modellen. Dessverre er flere enn meg av denne oppfatningen iom. at salget av 6-serien i 2006 falt med 6% når modellen egentlig burde være på høyden av dens karriere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Har ikke grunnlag for å kaste meg ut i en dyp designdebatt, men ifølge mine øyne er både E63 og E65 meget velykket. Om man da f.eks tar Audi`s alternativ i "Kongeklassen", så ser jeg absolutt ingen elementer som gjør den penere. Jeg tror dog at Audi vil fjerne det utstrekte A6 designet på neste rev, og mulig den da kan komme på høyde. Mercedes, tja, de er pene, men ikke akkurat noen designbombe. Denne ser også ut å ville komme ut av skallet(strekt, oppblåst), og jegsynes fortsatt E65 ter seg best. off topic: Fredrik, du er systamanalytiker i Danmark? Jobber du for forsvaret, eller er det privat verksemnd? En æ tjenestegjorde med som skulle dit, og jeg mener han sa Århus. Skulle vel også på NPC i Belgia trodde han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå