straight_six Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 er dt noen som har skiftet bærekuler på bærearmen på e30? er de vanskelige å skifte? sitter dt låsering på de? noen som vet hvor jeg kan kjøpe bærekuler rimelig? på forhånd takk.
Superbeetle Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Jeg er ganske sikker på at ytre bærekule er fast på e30 og at du må bytte hele bærearmen.
Rovderacing Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Du bare presser den ut. så presse du i ei ny.. får kjøpt nye på bilekstra for 2-300 kroner
Fliid Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Jeg er ganske sikker på at ytre bærekule er fast på e30 og at du må bytte hele bærearmen. Den er til å bytte
straight_six Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 ok, de er ikke låst med låsering? jeg prøvde på en bærearm men den ville faen ikke rikke seg, så da orka jeg ikke å fikle med det. jeg har sett at de selger bærekuler til yttre å indre så jeg gikk ut ifra at det var mulig å få de av.
Rovderacing Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 er ikkje låsering.. eg brukte ei langpipe så passa ned på.men trenger litt trykk for den løsner
Fliid Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 bruk avdrager og WD40. Funker det.. Når du har fått ned bærearmen så er det bare å bytte i vei
straight_six Skrevet September 7, 2007 Forfatter Skrevet September 7, 2007 he he prøvde avdrager først, men gjengepartiet på avdrager ble ødelagt så den satt ganske godt. Prøvde så presse men kula hoppa ut, men ikke ringen rundt. da var jeg oppe i 30 tonn i trykk
maurtin Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 30 tonn? hm, du må sette noe på ringen, selv brukte jeg en stor pipe som passa akkuratt å satte den i pressa. Brukte ca 3-4tonn.
336mik Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 Denne kula skal ikke sitte så godt fast at du må bruke 30 tonn.Er nok mer som maurtin sier,3-4 tonn. Kan jo prøve å varme det litt da(bare bærearm),og så presse.Varme gjør underverker.
325icab_88 Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 Brenn den ut Funka fint helt til jeg handla presse
325ti Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 du kna jo bare kjøpe komplette bære armer med indre og ytre kule. da setter du bare i ny foring i bakkant som seff blir eksentrisk=) koster ikke mange kronene. samt du slipper alt faenskapet.
Bjørnar_ Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Men det er mye bedre å slå den ut enn å presse den ut. Sveis fast kula slik at skruen står fast, så varmer du den opp litt og banker den ut med en stor hammer eller ei slegge. Mye bedre å gi den sjokk enn å presse hele bærearmen i filler..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå