morteym Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Uannsett er strafferammene på trafikk forseelser helt på jordet. Straffen står IKKE til forbrytelsen. Norge er vel nesten det eneste landet som praktiserer fengsel ved overtredelse. Dessuten er bot og utsettelse/inndragelse 2 straffer på 1 forbrytelse. Dette er helt sykt. Bare det og få bot på flere tusen for 5kmt for fort vitner jo om at dette er kun for og få penger i statskassa og har ingenting med straff for overtredelse og gjøre. Oxo har du strafferabatt som det snakkes om hvis du erkjenner på stedet, glem det. Den funker ikke. Kun for og gjøre jobben til purken letter, da slipper de og etterforske saken for du tilstod. Dette er en sak som justisdepartementet burde gjort noe med for lenge sia. En kompis av meg fikk bot, inndragelse av førerkort og fengsel. SYKT. Riktignok var dette fyllekjøring, men den varte 5meter så var det grøfta. Dette var på en privat vei, han skulle bare flytte på bilen. De sier førerkortet er en gode du har fått fra staten, gode??? Koster jo en formue og erverve, så skal det handles bil som er relativt dyrt. Denne må forsikres og avgifter skal betales. Gode meg i ræva... Husk, dette er statens desidert største melke ku.... Satt og titta på en brosyre anng bøtesatser, og så en ting. Hvis du bråker-urinerer el skaper uro, ikke føyer deg etter purkens formaninger i helga etter et vist klokkeslett er bota høyere med flere tusen?? Er det værre og gjøre dette i helga enn på værdagen???Eller er det rett og slett fordi dette som regel skjer nettopp i denne tidsperioden så da er det mere penger for staten og hente?!? Nei, strafferammene/bøtesatsene er nok ikke ment som en prevantiv virkning lengre... ACAB for life !!!!!!!! Det var finansdepartementet som bestemte at bøtesatsene for fartsovertredelser skulle settes opp sist, så det sier jo noe. Men jeg kan vel ikke klage når jeg alltid ligger 20 kmt over fartsgrensa likevel? Har du ikke sett fulle folk pisse på et butikkvindu midt i byn så det renner bortover fortauet? Det skjer hele tiden, og jeg tror det eneste som hjelper mot det er å ha sykt høye bøter. For folk gjør det jo likevel. Jeg tror nok grunnen til at bøtesatsen ikke er like stor på hverdagen er at omfanget av problemet ikke er stort nok da til å rettferdiggjøre for sette opp bøtesatsen da det ble gjort. Det burde du vel se på som positivt. Jeg tror 90% av alle jeg kjenner har kjørt i fylla eller sittet på med en full kamerat sikkert mer enn en gang. Vet du at du møter på rusa folk i trafikken daglig når du er utpå veien? Senest i går kveld opplevde dama at en bil kom over i hennes kjørefelt, hun pertet og bilen svingte tilbake igjen... Selv ble jeg kjørt til skolen av faren min flere ganger mens han var rusa på piller dessverre. Jeg måtte holde i rattet fordi hjulet kom utenfor veien flere ganger. Da var jeg 17 år og hadde mista lappen på moped fordi jeg hadde drukket nesten 3 øl, noe som var en øl over promillegrensa. Det var en saftig lærepenge, men jeg slapp billig unna fordi jeg hadde jo kjørt dritings hjem hver helg før jeg ble tatt. Virker som at du synes det er sykt at politiet reagerte på han som kjørte i grøfta etter 5 meter? Hvordan skal de vite at han ikke hadde tenkt seg lenger? Hva har det å si at veien er privat?
conan Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Det var på hannes private vei, og han skulle flytte på bilen da denne stod i veien for festen der. Han skulle ikke utpå veien. Ikke missforstå meg.Er helt enig i at fyllekjøring er no dritt, men det rettferdiggjør ikke 3 straffer på en forbrytelse. Uannsett kommer vi ikke bort fra at bøtesatsene osv ikke står til forbrytelsen. At det er finansdep som setter dette er jo fordi de har oversikt over hvor mye mere spenn staten trenger for og bli enda rikere. Er jo oxo et problem med at mange er trøtte bak rattet, spes yrkes sjåfører. Kjenner flere som sier det er en påkrevende jobb. Må rekke ditt og datt pga leverandører-motakere osv. Er de som bruker ulovelige medikamenter-stoffer for og klare stresset og holde tider andre har lovet. noen mener: bytt jobb da vel. Men det er ikke løsninga på saken, blitt akkutt mangel på transportører da.
MortenK Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 En jeg kjenner ble stoppa og fikk bare 1års utsettelse på moped lappen, ikke noe pes med bil lappen;) En annen venn av meg kjørte Crosser (totalt ulovelig) med en bakpå uten hjelm... Han bakpå fikk 1000kr i bot og han som kjørte fikk ikke noe straff siden han kjørte i lovelig fart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå