Gå til innhold

drivstoff forbruk på 525tds???????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

okey, på min står det 1,1. Synes det høres litt mye ut. bilen er chippa me sånn tuning box fra gs. skulle da girkassa også vært chippa opp eller?er disse boxene like gode som skikkelig chipping er du går inn i hjernen??

Skrevet

okey, på min står det 1,1. Synes det høres litt mye ut. bilen er chippa me sånn tuning box fra gs. skulle da girkassa også vært chippa opp eller?er disse boxene like gode som skikkelig chipping er du går inn i hjernen??

Skrevet

Tror du kommer til å få litt delte meninger angående hva som er best av powerbox og chip, men det har jeg liten erfaring med selv, så det skal jeg ikke legge meg ut på. Har prøvd Powerbox over ett par år i en V70 2,5 tdi, og har ikke noe negativt å si om den. Forbruket gikk hvertfall ikke opp.

Hadde en 325tdsa som var chippa også, men den fikk jeg ikke oppleve uten chip, så jeg vet ikke om forbruket gikk opp eller ned der.

Synes forbruket virket litt høyt egentlig. Skal i teorien ikke slå ut feil vei å chippe eller trimme med powerbox. Vet du hva forbruket ligger på ved langkjøring foresten?

Skrevet
hva er forskjellen på tds og d da? jeg har en 1997 525 e 39 med turbo diesel.stasjonvogn.

Forskjellen på 525 tds og 525d er, 143 hk og 280nm i tds, og 163 hk og 350nm i 525d.

525d kom i 2000/2001 mener jeg, og er en commonrailmotor.

(Høyt dieseltrykk)

Har sett en og annen pre-facelift modell fra 2000 med 525d motor.

Skrevet

Td og Tds motorene er forkammer (virvelkammer) motorer..

De nyere D-motorene er commonrail, som nevnt over her.

Høytrykksinnsprøyting og flere innsprøytinger pr.innsprøytingstakt, og effektiviteten er svært god.

Etter det jeg har hørt ligger 525td på 0,65 på langkjøring og 525tds på 0,85..

Vet om flere som har mye høyere forbruk ( misstanke om mye tullkjøring) og noen som skryter av at de er svært billige, like over halvliteren på mila osv, så er forskjellige oppfatninger og sikkert også forskjellige kjørestiler.

Skrevet

Heisann.

Jeg har en `98 525 TDSA som jeg kjørte fra Oslo og til møre ( 65 mil )

Kjøre computeren fortalte meg 0,58 i gjennomsnitt.

På småkjøring her hjemme så ligger jeg på 0,79.. Da er det div kjøring som ikke er økonomisk.

Skrevet

Jeg har en 95mod 525td (E34, men samme motor og tilnærmet lik vekt) med manuellgir som jeg lett kjører på 0,55 l/mil på langkjøring uten at det kan kalles lusekjøring. På blandet kjøring ligger jeg på rundt 0,65-0,7l/mil og da er det også innbakt litt inspirert kjørestil i ny og ned. Det er vel diskutabelt om det har noe med saken å gjøre at jeg har rimelig lavt forbruk, men motoren er behandlet med SilkeMotor og jeg har brukt "Dieselpillen" på hver fylling i ca. 1 år. Jeg mener at forbruket har sunket betydelig, men det kan jo også indirekte føre til en mer økonomisk kjørestil med slike "mirakelprodukter".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...