Johnny Bravo Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 mener og ha hørt at bildeler er tollfrie? Stemmer det? Eller har det noe med momsen og gjøre? Hva må jeg regne med av ekstraomkostninger om jeg bestiller div. smårusk fra en amerikansk internettside til ca 3000 spenn? Bortsett fra porto da seff...
Bjørn 320 Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 moms, 25% Og toll-gebyr (det gebyret som tollvesenet skal ha for å sjekke at dei ikkje skal ha tollavgift for pakka).
TheBirg Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 tollgebyret er vel på 170,- eller så mener jeg. Og de er så koselige at du må momse frakten også
325icab_88 Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 tollgebyret er vel på 170,- eller så mener jeg.Og de er så koselige at du må momse frakten også Frakten betaler man ikke moms av!
Ingebrigtsen Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 tollgebyret er vel på 170,- eller så mener jeg.Og de er så koselige at du må momse frakten også Frakten betaler man ikke moms av! Jo det gjør man..
Johnny Bravo Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 her var det jo litt forskjellige meninger. men moms må altså betales? har bestilt noe klær for en stund siden , fra USA, og da stod det på pakken at den var gått igjennom en forenklet tollbehandling.. Er det den dere mener kanskje? for den var på 182 kroner om jeg ikke husker feil.. så en pakke til 3000,- vil da fort havne på 4000,- til slutt?
Oderschvank Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 jeg slapp å betale moms å alt når jeg bestillte lykter fra USA.
Johnny Bravo Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 hmm.. det hender vel at noe går igjennom av og til?
325icab_88 Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Jeg bestiller mye fra USA. Man betaler IKKE moms av frakt, kun kjøpesum. Man betaler moms av den verdien som står på pakka. Tollen tar vel en liten sum på rundt 100,- når det skal betales moms.
Johnny Bravo Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 325icab_88 Skrevet: Søn Sep 09, 2007 15:44 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Jeg bestiller mye fra USA. Man betaler IKKE moms av frakt, kun kjøpesum. Man betaler moms av den verdien som står på pakka. Tollen tar vel en liten sum på rundt 100,- når det skal betales moms. Og moms er 25%? Summen som står på pakka inneholder vel gjerne frakt, da det er det du har betalt for å få pakka til Norge, med innhold, fra leverandør i USA? Om tollerne tar moms av den summen så betaler du vel i prinsippet toll på frakt? eller iallefall moms av frakten. eller er jeg helt på jordet her nå?
325icab_88 Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 325icab_88 Skrevet: Søn Sep 09, 2007 15:44 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Jeg bestiller mye fra USA. Man betaler IKKE moms av frakt, kun kjøpesum. Man betaler moms av den verdien som står på pakka. Tollen tar vel en liten sum på rundt 100,- når det skal betales moms. Og moms er 25%? Summen som står på pakka inneholder vel gjerne frakt, da det er det du har betalt for å få pakka til Norge, med innhold, fra leverandør i USA? Om tollerne tar moms av den summen så betaler du vel i prinsippet toll på frakt? eller iallefall moms av frakten. eller er jeg helt på jordet her nå? Moms er 25% ja. Summen på pakka inneholder ikke frakt. Der står bare verdien på innholdet. Frakt står på egne lapper.
Haug530D Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 325icab_88 Skrevet: Søn Sep 09, 2007 15:44 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Jeg bestiller mye fra USA. Man betaler IKKE moms av frakt, kun kjøpesum. Man betaler moms av den verdien som står på pakka. Tollen tar vel en liten sum på rundt 100,- når det skal betales moms. Og moms er 25%? Summen som står på pakka inneholder vel gjerne frakt, da det er det du har betalt for å få pakka til Norge, med innhold, fra leverandør i USA? Om tollerne tar moms av den summen så betaler du vel i prinsippet toll på frakt? eller iallefall moms av frakten. eller er jeg helt på jordet her nå? Moms er 25% ja. Summen på pakka inneholder ikke frakt. Der står bare verdien på innholdet. Frakt står på egne lapper. Joda jeg har selv bestillt en del fra Statene og andre land rundt omkring og man skal betale moms av frakten også ja, det er ikke sikkert man gjør det alltid men ifølge tollvesenet er det moms på pakkens verdi og frakten, dette trenger dere ikke å motsi meg på, det er bare til å ta en telefon til tollvesenet eller sjekke sidene deres. Men det er fullt mulig å slippe unna det meste, jeg har bestillt deler som har kostet mangfoldige tusenlapper + at det var merket sm gave og en verdi på 10$, at tollerne slipper dette gjennom er for meg helt utrolig, men de har nok hendene fulle tenker jeg. Jeg har også betalt toll og moms på varer som kostet fra 200,- og opp eller småbeløp, så sånn er det. PS! momsen er 25% ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå