Gå til innhold

Da er det en til org. E30 M-tech II i norges land :D

Share

Anbefalte innlegg

Ja jeg er redd for at det Espen M33 sier er helt korekt! Det er MYE snusk ute å går i tyskland! Uheldigvis :roll: Men jeg personlig ser ikke så alt for mye på kmstand! Bilens stand i en helhet er det som avgjør om jeg kjøper eller ikke! Men når du ser 20år gammle biler uten historikk som er kjørt 100.000km så er det god grunn til å bli skeptisk! Men uansett hvordan folk vrir og vender på det så ville jeg før hatt en bil som er gått 200.000km i tyskland enn en som er gått 100.000km på disse møkka veiene i norge.. Så langt har jeg ingen grunn til å tvile på km.standen på min..10.000km i året på snitt på en cab er ikke urealistisk :)

Her har du et veldig godt poeng. Veistandarden i Tyskland vs Norge utgjør faktisk veldig mye på slitasjen på bilene. En bil som har gått i Norge er jo omtrentlig utslitt etter 200.000Km. Alt av støtdempere, foringer etc er kav utslitt eller har allerede vært byttet minst en gang. Tilsvarende slitasje finner man knapt på bilene som har gått i sentrale strøk av Tyskland. Så det er ikke det at det er noe fare om bilene har gått et stykke, bare prisen står i henhold. For mer brukt= høyere avskrivning. Sånn skal det være uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis, en pen bil.

Å importen gikk bra?

Hadde du ikke noen tråder ang det?

Jo takk for det du :D

Importen har gått fint så langt..Har jo bare momset bilen inn enda..har ikke bestemt meg om jeg skal registrere den nå eller når det nermer seg vår. Lurer på å ta ut motoren og bytte alle pakninger,register og muligens overhale toppen bare for å være sikker på at alt er på stell.. Har planer om å få det rent og fint i motorrommet,og forøvrig resten av bilen :P

Noen som vet om det er godt nok at felger,eksos,senk osv er godkjennt i det tyske vognkortet? Har ikke papir på alt skjønner du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står oppgraderingene i det tyske vognkortet så er alt i skjønneste orden. Men du trenger selvfølgelig et ece papir fra Tüv eller Dekra i tillegg til de to vognkortene.

Hei Espen! Dette her har du virkelig greie på :D Skulle akkuratt til å undersøke dette.. Husker at jeg kuket en del med noe tuv papir til den M3en jeg hadde! Har du litt info til meg angående dette? På forhånd takk! P.s: Er folk som deg som gjør bimmers til ett fantastisk hjelpemiddel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Øystein

Det skal gå bra hos de sakkyndige naå det står i Tysk vognkort. Du må ha et ECE dokument ifra Tuv i tyskland på utslipp før registrering. Jeg sender deg det på mail og du lagrer det som et dokument og tar de endringer som gjelder for din cab med hensyn til Chassinr og slikt.

Ta ut motoren sier du,,,,er det virkelig nødvengig da....

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Øystein

Det skal gå bra hos de sakkyndige naå det står i Tysk vognkort. Du må ha et ECE dokument ifra Tuv i tyskland på utslipp før registrering. Jeg sender deg det på mail og du lagrer det som et dokument og tar de endringer som gjelder for din cab med hensyn til Chassinr og slikt.

Ta ut motoren sier du,,,,er det virkelig nødvengig da....

Snakkes

Supert det :D

Nei det er ikke nødvendig i det hele tatt.. Det er kun viss jeg bestemmer meg for å ikke registrere den før til våren! Da må jeg ha ett vinterprosjekt slik at ikke fristelsen for ulovligheter blir for stor :P Tenkte da på skikkelig rengjøring av motor/motorrom,lakkering av motor,bytte alle pakninger,høyglanspolering av toppdeksel,dynamo++,glassblåst innsugsmanifoil osv.. få den i utstillingsstand rett og slett! Er ikke godt nok å kun gjøre det som er nødvendig..dette vet jo du alt om du som har bygd så mange fine E30er :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står oppgraderingene i det tyske vognkortet så er alt i skjønneste orden. Men du trenger selvfølgelig et ece papir fra Tüv eller Dekra i tillegg til de to vognkortene.

Hei Espen! Dette her har du virkelig greie på :D Skulle akkuratt til å undersøke dette.. Husker at jeg kuket en del med noe tuv papir til den M3en jeg hadde! Har du litt info til meg angående dette? På forhånd takk! P.s: Er folk som deg som gjør bimmers til ett fantastisk hjelpemiddel :D

Jobber med bil, og importerer en og annen bilen, så jeg begynner å kjenne papirmølla rimelig greit nå.

Mulig det går å bruke Wenås sitt dokument med endringer, men stort sett krever de et originaldokument som er skrevet ut på eksakt den bilen du har. Nå har jeg en bekjent i Tyskland som fikser dette papiret for meg de få gangene det behøves (ikke så voldsomt med import av ikke e-merkede biler akkurat)

Før bestilte jeg direkte fra Dekra i Hamburg. Sendte bare over kopi av fahrzeugbrief. Men det er så lenge siden at jeg husker ikke navn på kontaktperson eller faxnummer, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før bestilte jeg direkte fra Dekra i Hamburg. Sendte bare over kopi av fahrzeugbrief. Men det er så lenge siden at jeg husker ikke navn på kontaktperson eller faxnummer, beklager.

Man kan kanskje bruke TÜV også? Adresser til de finner man på www.tyskland.org

Fant dette som R Andersen snakker om: Skaff heller ECE bestätigung selv, det koster ca EUR 60,- og kan bestilles hos TÜV-Nord i Kiel, tel +49 431 7307 0 fax +49 431 7307 186. Fakser du ned en kopi av Fahrzeugbrief vil de utstede et eksemplar til din bil i løpet av et par dager. Tyskland.org har laget en telefaksmal som du kan bruke. En forklaring og oversetting av regningen kan du se her.

Det var slik jeg gjorde det sist jeg skulle ha tak i dette dokumentet. Men det er klart at viss jeg kan bruke Wenås sitt så sparer jeg meg den 500 lappen :P

Takker også for alle flotte tilbakemeldingene.. Kjekkt å høre :D

Jeg var litt usikker på om jeg skulle gå for cab,liker vell egentlg coupen vell så godt! Men jeg er meget fornøyd med bilen så langt så får jeg krysse fingrene for en LITT penere sommer i 08 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...