Gå til innhold

E36 - Dunking når bilen settes i gir

Anbefalte innlegg

• 8 months later...
Skrevet

Har akkurat samme problem selv. Et kontant dunk når bilen settes i gir, og ved giring fra 1. til 2. og fra 2. til 3.

Noen som kan bekrefte om det faktisk er lageret til mellomakslingen som da må byttes?

Skrevet

sitter med samme problemet på min bil, har sjekket hardy koblingen og den ser og kjennest fin ut..

Vet at det er litt slakk i diff, men det burde vel ikke vær bevegelse i lengderetting når alle foringene bak er skiftet. foringene i bakkant av girkasse er også skiftet, motorfesta er sjekket.

eneste det lageret som ikke er tenkt på hos meg, så fristende å skifte det for å se om det er det.

Skrevet

Dere har nok revnet 1 eller flere fester til bakstillingen, kjentproblem på e36 jekk opp bilen og benn på festene så ser du fort om de har revnet.

revnet 2 av mine :( tok ned bakstillingen og sveiste inn m3 3.2L forsterkningsplater. så nå tåler de alt ;)

Skrevet

Same shit her også.. Slitt hardy, og sliten girkasse.. Inngående lager pluss noen synkroniseringer.. Det som plager meg mest, er at lageret lager en ulende lyd under pådrag! Høres ut som om det er kompressor i bilen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...