Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst på 325, men det er som du sier et problem med forsikringspremie vs. kjøregleden på en 5-er (ja, vet at det sikkert er noen 5-er fans som blir litt sure nå)

Får vel bare lete etter begge delene, å se hva jeg finner :wink:

Skrevet

Kjøp en 525 e34 og klem til med skikkelig senkesett (stivt og gode dempere) og noen 18" og bra dekk med litt bredde (225 og oppover) så får du en bil du garantert vil oppleves som sportslig på mange måter.

Og ja.. Den henger godt på veien med rett oppsett.

Justerbare koni dempere er av erfaring et absolutt valg jeg vil anbefale!

Skrevet

Forsikringspremien kommer en del an på hvor man bor i landet også. Hvis jeg venter til jeg blir 23år vil det nok også gjøre forsikringen billigere, men blir nok ny bil før det.

Blir det E34 vil det nok gå en del penger til skikkelig stive fjærer/dempere for å hjelpe mot de litt mindre sporstlige kjøreegenskapene E34 har.

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt massevis av BMW. Alt fra e28 518i/535i/528i, e30 325i til e34 530i V8, 525i12v, 325i24v, 520i24v, e39 523i osv.

Min erfaring er at ALLE BMW er glade i aktiv kjøring. Det som er alfa omega er friske foringer i understellet og helst Bilstein/H&R understell. Da har du en fantastisk kjøremaskin uavhengig om du velger 525i eller 325i.

Fordelen med en e34 525i i forhold til e36 325i er at du får på mange måter en mer komplett bil. Da mener jeg at du får god plass, følelsen av en mer påkostet bil og nesten like sprek bil, samtidig som du skal være mye over snittet god til å kjøre bil før du klarer å kjøre fortere i svingene med en 325i.

Mitt råd er da at du bør gå for en e34 525i 24v. Så koster du på deg Bilstein understell og nye foringer der det trengs. Deretter topper du verket med et sett BBS eller Alpina hjul. PS! Ikke glem å skaff deg diff brems! Det er et must på enhver BMW :D

Lykke til...

Skrevet

hvor mye betaler du i forsikring på bmwen? jeg tok et kurs der jeg fikk 25% i premie på min... gikk fra 25 til 19 og det var 16000 km full kasko leiebil og 4000 i egenandel...

så fikk jeg tatt bort leie bilen og hevet egenandelen til 8000 da ble det 16700

så tok jeg personforsikring og innbo da fikk jeg det for 15000 så meldte jeg meg inn i NAF og fikk senket egenandelen til 4000 igjen... du som bor i krsand i ukene bør gå inn på 18pluss.no og se etter kurset... siden du bor her får du det billig!

Skrevet

var inne å så btw men de har ikke kurs akkurat nå... men det er verdt det må jeg si... 500 kr og du kan spare 6000 på forsikringa på 320en... og så får du i tillegg 12,5 % premie igjen til neste år... så da er det 2-3000 til spart...

btw= by the way ;-)

Skrevet

Rune B.

Er nok en mulighet for at jeg kanskje gjør som du sier der, å kjøper en 525 og koster på den en del i understell for å få den litt mer fast å stiv. Problemet er jo bare at alt koster...

Mysild:

Bilen er ikke reg på meg, så betaler ikke forsikring på meg selv. Hvis jeg skulle gjort det hadde det kommet på ca6.300kr. Dette er vel og merke bare med delkasko og ikke leiebil

Skrevet

Har hatt både e36 og e34. Min mening: Man merker godt at 5-serien er en mye dyrere bil i utgangspunktet. kjenner godt at 5-serien er en kraftigere og mer stabil bil. Ser det blir snakket en del om kjøregleden, men kvaliteten åsså er jo en ting. 3-serien har ikke like god kvalitet som på 5`ern. Eneste er at 3-serien ruster litt mindre. Uansett totalt sett vil jeg nesten bare smelle til og faktisk si at e34 er en da beste bilene bmw har laget, sånn overall regna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...